Gsxr 1000 vs viper.

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Om bilen har turbo så borde hojjen också få ha det, eller hur?

Förstår inte de som tycker detta är ballt, för mig är det meningslöst.

Visa mig en moddad gatbil som kör mot en suzuki busa med turbo.

/a

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag brukar resonera... mest fös för pengarna!
Hojen har helt ok prestandard med tanke på vad den kostar jämfört med bilen med andra ord! :rolleyes:

:glömdet

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Om bilen har turbo så borde hojjen också få ha det, eller hur?

Förstår inte de som tycker detta är ballt, för mig är det meningslöst.

Visa mig en moddad gatbil som kör mot en suzuki busa med turbo.

/a

Varför ska båda ha turbo? Det handlar inte om att ha exakt samma förutsättningar, i så fall kan man ju lika gärna ta 2 likadana hojar mot varandra....

Det som däremot skulle vara intressant skulle vara om båda hade samma förutsättningar i vikt/effekt förhållande.:)

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Jag skiter i både bil och hoj men skinnstället...! Stället är ju snabbare är både hojen och bilen tillsammans med dom där snabba pastellstrecken!

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Tycker det ser lite "fiskigt" ut, kolla andra klippet, samma bil mot en busa turbo, när hojen "laddar fullt" så händer det inget med framgafflen, inte en centimeter den reser sig.

För all del, säkert en ruggig snabb bil, men det ser lite fel ut.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Det jag tycker verkar konstigt var att turbobusan inte verkade tappa mer än standardhojen.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Tycker det ser lite "fiskigt" ut, kolla andra klippet, samma bil mot en busa turbo, när hojen "laddar fullt" så händer det inget med framgafflen, inte en centimeter den reser sig.

håller med, en fullvuxen busaturbo får inte smisk utav mindre än ett J A S!!
killen i klippet såg ju rädd ut?!!?

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
håller med, en fullvuxen busaturbo får inte smisk utav mindre än ett J A S!!
killen i klippet såg ju rädd ut?!!?
Det är klart en busa kan få smisk, det är inte riktigt det jag tvivlar på, tycker bara inte det ser ut som hoj föraren laddar.

Det var ju en "roll-out" i 130km/h, man borde tycka att en överladdat 1300 borde ha kraft nog att sträcka framdämpare lite åtminstone.

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Det är klart en busa kan få smisk, det är inte riktigt det jag tvivlar på, tycker bara inte det ser ut som hoj föraren laddar.

Det var ju en "roll-out" i 130km/h, man borde tycka att en överladdat 1300 borde ha kraft nog att sträcka framdämpare lite åtminstone.

Men den svingen spinner han ju loss åtminstone. Ser ut som om busan går sämre än orginal. :confused:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
En dodge viper har väl ca 450-500 hästar utan turbo så en viper med dubbla agg borde det vara ruskigt drag i. Men som sagts tidigare, ser inte ut som att turbo busan laddar på särskilt mycket, han kanske låg på sexans växel och segade.

SJR

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
ingen just nu

Tror att hayan har ganska hård eller inget dämpare bak, vid bland annat dragrace så brukar man ställa bakdämparen väldigt hårt och vissa ersätter den med ett stumt stag. Nu säger jag inte att det ÄR så men eftersom han använder bland annat Drag Radial däck så kan det vara så.

En dodge viper har väl ca 450-500 hästar utan turbo så en viper med dubbla agg borde det vara ruskigt drag i. Men som sagts tidigare, ser inte ut som att turbo busan laddar på särskilt mycket, han kanske låg på sexans växel och segade.

Vipern laddar 15 psi, det är ganska exakt 1.034212 bar. Med andra ord, om vi säger för enkelhetens skull att vipern har 500hk, så har den 1017hk TEORETISKA hästkrafter, kan vara mer eller mindre beroende på vad som är gjort med motorn och övriga faktorer som spelar in.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras