Gsxr-1000

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
har köpt en sådan utan att testa..hur e den ni som har/har kört?
please säg inte att jag köpt grisen i säcken nu *tilläga att det e en 01:a å blå/vit* :D
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
crazy88 skrev:
2060084 har köpt en sådan utan att testa..hur e den ni som har/har kört?
please säg inte att jag köpt grisen i säcken nu *tilläga att det e en 01:a å blå/vit* :D

Haft en -01 och det är en kanon fin hoj. Går som tusan. Problem på -01 är Tps sensor som kan strula. En ny kostar ca 1700kr och är lätt att byta och ställa in. Men man behöver inte köpa en ny. ta lös och smörj upp den med teflon olja så funkar den kanon bra. Grattis till köpet av en kanon fin gat/banhoj :tummenupp

/Tobbe
 

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
Draco Dorminens skrev:
2060121 Haft en -01 och det är en kanon fin hoj. Går som tusan. Problem på -01 är Tps sensor som kan strula. En ny kostar ca 1700kr och är lätt att byta och ställa in. Men man behöver inte köpa en ny. ta lös och smörj upp den med teflon olja så funkar den kanon bra. Grattis till köpet av en kanon fin gat/banhoj :tummenupp

/Tobbe


Tackar :) Tps sensor :va vad e det?
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Grattis :)

Då jag själv jagar en likadan hoj så e jag lite nyfiken på din. Har du lust att berätta lite om den? Typ skick, mil, utrustning, pris, privat eller firma osv? Ger mig lite kött på benen när/om jag själv hittar en :D

Och när jag ändå är igång så passar jag på att fråga rent allmänt om det är nån som vet nåt lämpligt objekt, helst i södra sverige. Det ska vara en 01:a, färg mindre viktigt men helst svart/grå. Har ringt runt till Suzuki handlarna i Skåne och omkringliggande landskap men inge napp :(
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
crazy88 skrev:
2060134 Tackar :) Tps sensor :va vad e det?
Throttle Position Sensor, skulle jag tro.
(Gasspjällsgivare)

Känner alltså av vilket läge trotteln står i, och berättar detta för styrenheten, som kontrollerar insprutning & tändning.

Men stäm mig inte om jag inte har 100% rätt. :)
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
War-psycho skrev:
2060464 Throttle Position Sensor, skulle jag tro.
(Gasspjällsgivare)

Känner alltså av vilket läge trotteln står i, och berättar detta för styrenheten, som kontrollerar insprutning & tändning.

Men stäm mig inte om jag inte har 100% rätt. :)
Stämmer ganska så bra! :tummenupp
Möjligen att man kan översätta det till gasspjällslägesgivare :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo
 

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
Teo skrev:
2061105 Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo

soft hade en cbr1000 -04 förra sommarn å tyckte den va lite klumpig! så då får ja hoppas detta val av hoj blir till det bättre :)
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
crazy88 skrev:
2060084 har köpt en sådan utan att testa..hur e den ni som har/har kört?
please säg inte att jag köpt grisen i säcken nu
Grisen i säcken har du nog köpt oavsett vad vi säger...
 

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
California, Santa Cruz, USA
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Teo skrev:
2061105 Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo


Gjorde samma sak för ett par år sedan fast till en Gsxr 750 -01, fast jag tyckte bromsarna var tvärtom mot R1 dvs mkt bättre, R1 bromsar är ju inte lättjobbade direkt,samt att Gsxr:en har större skivor och bättre ok.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Tps´en kommer det smuts i och gör så att tomgången krånglar efter gaspådrag. (Den smörjer man upp och gör rent. Blir som ny. Superenkelt)

Kopplingen hugger vid racestarter. (Ett känt fel hos suzuki. till -02 är det åtgärdat med ett par extra ringar längst in i kopplingen. Installerade såna på min -01 och det är klart bättre. men inte riktigt perfekt.)


I övrigt så är det en helt underbar hoj. Och framför allt på bana är den sjukt bra.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Beck skrev:
2060258 Grattis :)

Då jag själv jagar en likadan hoj så e jag lite nyfiken på din. Har du lust att berätta lite om den? Typ skick, mil, utrustning, pris, privat eller firma osv? Ger mig lite kött på benen när/om jag själv hittar en :D

Och när jag ändå är igång så passar jag på att fråga rent allmänt om det är nån som vet nåt lämpligt objekt, helst i södra sverige. Det ska vara en 01:a, färg mindre viktigt men helst svart/grå. Har ringt runt till Suzuki handlarna i Skåne och omkringliggande landskap men inge napp :(
Köpte min gixxer i höstas så jag har lite koll på vad folk ville ha då. För tillfället är ju många hojar ockerdyra.
Förra året låg dom billiga -01 på 55.000:- Som jag minns så skulle dom vara i fint skick. Miltalet är väl kanske inte så intressant, men runt 1500 mil tror jag dom påstods ha rullat.
Min 100% orginal gix -02 kostade 63". Väldigt bra skick, har endast hittat ett litet stenskott (på tanken :confused: )
Så jag tycker inte du ska betala över 60.000:- för en -01.
 

Suzuki GSXR

Ny medlem
Gick med
5 May 2005
Ort
Hofors
Hoj
GSXR 1000, Baotian 50
Teo skrev:
2061105 Kommer själv från en R1 bakgrund och kan säga att bromsarna är sega, chassiet tungstyrt men motorn är helt UNDERBAR!!! Jag bytte bort min CBR1000 mot min nuvarande R1000 -02 och Jag kan bara säga att Jag inte ångrar mig det minsta, CBR -04 och framåt är trött i jämnförelse med min gammgixxer! Wehooo


Jag har en -02:a
Jag höjde gaffelbenen fram till 12 mm från 7 mm. Det blev en helt annan hoj, mycket mer snabbstyrd, dock lite jobbigare på landsväg. Man förlorar lite markfrigång, men den är OK ändå.
Racebelägg, ny bromsvätska och rengjorda skivor gjorde stor skillnad på bromsarna. En kanonhoj, som hänger på nyare hojar utan problem.
Ut och testa på bana i sommar.
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
>> FARTGALEN << skrev:
2062765 Köpte min gixxer i höstas så jag har lite koll på vad folk ville ha då. För tillfället är ju många hojar ockerdyra.
Förra året låg dom billiga -01 på 55.000:- Som jag minns så skulle dom vara i fint skick. Miltalet är väl kanske inte så intressant, men runt 1500 mil tror jag dom påstods ha rullat.
Min 100% orginal gix -02 kostade 63". Väldigt bra skick, har endast hittat ett litet stenskott (på tanken :confused: )
Så jag tycker inte du ska betala över 60.000:- för en -01.


Tack! Hade en annan hoj i höstas som jag sålde nu i vår så jag kom inte riktigt ihåg vad Gixxern låg på. Men du har helt rätt, de som jag sett ute nu har varit riktigt dyra, den värsta låg på 69k tror jag. Men den e borta från nätet nu så den blev väl såld ändå...

Väntar med iver på att marknaden ska komma igång, det läget vi har nu är ju minst sagt ovanligt. Aldrig sett så lite hojar ute på marknaden vid den här tiden på året. Men så är ju detta också en ovanlig "vår" :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top