GSXR 1100 -86 -back to basic

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Har nu bestämt mig för att återställa även "hjärtat" på min urgixxer till originalskick. Det är inte för att den går dåligt, tvärtom, men det är något speciellt med originalhojar, speciellt denna modell :Bugar

Idag sitter det följande godis, ett arv från tidigare gasglada ägare (specieillt en...) :rolleyes: : Dynojetkit steg 2, KN filter, Yoshimura steg 1 kammar och ett omärkt "custommade" 4-1. Inga våldsamheter således. Förgasarna är original men sannolikt sitter det andra munstycken i. Min tanke är att ta bort allt utom kammarna och ersätta med original. Frågan är vad detta kan tänkas kosta och vad jag bör tänka på? Antar att Dynojetkitet är det som kostar att riva bort + efterföljande synkningar av förgasarna? Är inte helt tappad på mekfronten men här känner jag att jag behöver lite input.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Inte behöver du synka fuggarna efter nålbyte?

Vad det kostar är väl priset av ett luftfilter, orginalnålar + munstycken samt ett orginalblås. Leta lite begagnat gammalt skit o de kostar nästan gratis.

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
fazerfun skrev:
2164754 Har nu bestämt mig för att återställa även "hjärtat" på min urgixxer till originalskick. Det är inte för att den går dåligt, tvärtom, men det är något speciellt med originalhojar, speciellt denna modell :Bugar

Idag sitter det följande godis, ett arv från tidigare gasglada ägare (specieillt en...) :rolleyes: : Dynojetkit steg 2, KN filter, Yoshimura steg 1 kammar och ett omärkt "custommade" 4-1. Inga våldsamheter således. Förgasarna är original men sannolikt sitter det andra munstycken i. Min tanke är att ta bort allt utom kammarna och ersätta med original. Frågan är vad detta kan tänkas kosta och vad jag bör tänka på? Antar att Dynojetkitet är det som kostar att riva bort + efterföljande synkningar av förgasarna? Är inte helt tappad på mekfronten men här känner jag att jag behöver lite input.

Tror inte att det blir så dyrt faktiskt!.

Såg ett orginalsystem till 91 för runt 500:-, resten är ju peanuts kostandsmässigt!

Hmm jag vill göra tvärtom :)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
MILKY skrev:
2164773 Tror inte att det blir så dyrt faktiskt!.

Såg ett orginalsystem till 91 för runt 500:-, resten är ju peanuts kostandsmässigt!

Hmm jag vill göra tvärtom :)

Inte 91an...den ska jag pimpa tillsammans med din... :)
Det är min urgixxer som ska återställas.

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
fazerfun skrev:
2164855 Inte 91an...den ska jag pimpa tillsammans med din... :)
Det är min urgixxer som ska återställas.

Aha så bra!. Då kan vi ju byta erfarenheter framöver!!.. Vad ska du göra med din 91a da?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
HanneZ skrev:
2164759 Inte behöver du synka fuggarna efter nålbyte?

Vad det kostar är väl priset av ett luftfilter, orginalnålar + munstycken samt ett orginalblås. Leta lite begagnat gammalt skit o de kostar nästan gratis.

Nä inte enbart för det. Men byte av munstycken, luftfilter och system tarvar väl att man fixar till blandningen annars lär den gå tokfett.

Har ett knappt använt orginalsystem i garaget så det är lugnt. Å ett luftfilter kan jag nog på tag i.

Så jag kan låta Yoshikammarna sitta kvar?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Blitzen skrev:
2164946 Är det vekligen gula fälgar original -86? :va

:) nä det är det verkligen inte...bilden på skrivbordet är gammal. Svart ska det vara såklart. Blinkarna fram är också bytta numera.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS