GSXR 1100 nåt fel

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Orginal systemat vill jag ha till besiktning och sedan sätta på värre slip-on, det e inte så vanligt att se en gixx med dubbla pipor (manligt):yoparty . Så värre förgasare är väl att föredra, men som sagt dom e inte gratis billigaste beg jag har hittat kostar 7Kkr.
Vet någon om 4-2 gren röret från en 92:a passar?

På Blocket finns det flera Mikunibryggor för 4500:- - 5000:-.
Glöm inte att du behöver dubbla gaswirar :tummenupp

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
På Blocket finns det flera Mikunibryggor för 4500:- - 5000:-.
Glöm inte att du behöver dubbla gaswirar :tummenupp

De e bara Mikuni TMR41 som passar rakt av på RW1100, å dom har ja sett ett fåtal till salu. Och reservdelar kan bli problem om inte MototSpeed har, ja lyssnnade med StiboMotor, å dom hade 0-koll om TMR-bryggorna.
Dom dyra!!

OBS! RS36-38-40 passar inte rakt av den vattenkylda pga fel c/c avstånd.
Ja har själv precis byggt om en sprillans ny 40-brygga.
De som behövs är:
En 10mm axel till trottellyftaraxel som måste pressisionsborras för infästning av hävarmar och låssprintar. 2st vinkeljärn till nya konsoler.

På RW 1100 så passar endast RS40 på insugsgummina, 36 å 38 kommer att glappa, troligen går de att passa till gummin från RF900 om man vill experimentera.
Och så kolla att de inte sitter bakelittrottlar om ni köper beg. RS...

manndrake76

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
1988,Suzuki gsx 750 R&1992 gsxr750w
kolla tråden under rubriken Avancerade microfisches (många hojmärken och modeller)
Det finns en hel del svar för dig där, men om inte grejorna e rena är det bara att börja om från början, vet inte vilket skick din hoj är i men att plocka ner förgasare o göra rent går snabbt, mitt tips e 2 stora plastlådor 4 mindre hinkar o 4 större glasbuskar, massa märkningar o ett steg i taget så får du ihop den lätt o rent, fortfarande strul så har du iaf eliminerat en sak,

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
OBS! RS36-38-40 passar inte rakt av den vattenkylda pga fel c/c avstånd.

Sorry, mitt misstag:huvet
Jag visste inte att det var annat c/c på dom vattenkylda

Passar insugsgummina från dom oljekylda på dom vattenkylda då?
Eller är dom också ändrade?

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Det e inte lätt det här:gnissla . Man kan söka efter förgasare i all evighet och ändå inte bli särskilt mycke klokare.

Har hittat några tillsalu, TMR 41 finns nästan bara att få tag i som ny (svin dyrt) kostar nästan som hojen, finns några Keihin fcr 39 till billigare peng.

Nu har jag oturen att hojen står i Haninge och att kompisen som ska kolla den inte svarar när jag provat ringt, så jag vet ännu inte riktigt vad det sitter på eller vad det kan va för fel.

Men skriv gärna mer kommer att kolla in här lite då och då, tycker det här va en kanon sida att få reda på mycket nyttiga saker och att alla är så snälla och vill hjälpa en glad första hoj ägare:yoparty .

Tack alla
Jocke

big_gun

Dooh!!
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Hayabusa -99
Bra i gasen har dom reservdelar du behöver till org foggarna.
Det ska inte spela så stor roll om hålen i trottlarna är uppborrade.
Om du byter emulsionsrören, huvudmunstycken och nålarna (kostar ca 1500-1700 kr) så borde det fungera.
Men har man skruvat lite i hojar så vet man att det inte finns några garantier att det lirar.
Du kan testa att gå upp ett snäpp på huvudmunstyckena från standardstorlek (127,5).
Men får du tag på ett orginalsystem så är det naturligtvis 127,5 som gäller.
Hoppas du får fart på kryssningsroboten:tummenupp

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Det var många kreativa förslag du har fått.
Men det enklaste och billigaste alternativet är fortfarande inte nämnt.
Plocka ner förgasarna och kolla vad som sitter i först.
Har du lite tur så är det någon "Smart" person som bestyckat lite på egen hand och haft lite otur. Mindre lågfartsmunstycken kan lösa hela problemet utan att kosta skjortan.
Börja med det!

Mats

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Sorry, mitt misstag:huvet
Jag visste inte att det var annat c/c på dom vattenkylda

Passar insugsgummina från dom oljekylda på dom vattenkylda då?
Eller är dom också ändrade?

Ingen fara, shit's happens :D
Ja tog de som en utmaning att bygga om en RS brygga å se om de fungerar överhuvudtaget på RW:n, de har hittils kostat ca 8000:- me bryggan å pezarna för ombyggnaden...
Ja har trivts med alla maskiner som ja tidigare monterat på RS-föggar på, och de har varit skillnad som natt å dags på gassvaret över hela registret när de vart rätt injusterade.

De enklaste om insugsgummina är att kolla om de har samma reservdelsnummer. Eller om de finns nån som ligger på lite beggat å jämföra med. Risken är c/c måtten för infästningshålen inte är samma även om anliggningen passar mellan topp å gummi.

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Allt det här med förgasare och tändning verkar vara för svårt för min del, så jag lämnar in hojen istället.
Det är bättre om nån som kan sånt här får kolla.

Jag återkommer om vad det var för fel och hur det åtgärdades.

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
I dag får jag cykeln :banana. Den fick för mycket soppa, så förgasarna är justerade och div tänddelar är bytta. Fick förklarat att hojen blir nersurad vid låga varv och släcker tändstiften så den går dåligt. Även termostaten byttes då den stod fullt öppen (den va dyr).
Jag hoppas nu att den ska gå bra.
Återkommer med mer detaljer senare.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
I dag får jag cykeln :banana. Den fick för mycket soppa, så förgasarna är justerade och div tänddelar är bytta. Fick förklarat att hojen blir nersurad vid låga varv och släcker tändstiften så den går dåligt. Även termostaten byttes då den stod fullt öppen (den va dyr).
Jag hoppas nu att den ska gå bra.
Återkommer med mer detaljer senare.

Låter gött :tummenupp
Ska bli spännande å höra resultatet.

Själv så kan ja meddela att testkörningen med mina RS40 ei full gång.

Som e ju anpassade så de passar RW:n. Å ja rörde inte bestyckningen alls, å på detta så gick den jävlar som en raket förutom när man jagar upp trotteln för hastigt på hög växel lågt varv vilket är normalt.
Men så ska ja testa maskinen idag (om vädret e oki) å se om ett snäpp höjning av nålarna blir bra eller anus...

he-he, gassvaret e iaf nå helt annat än de i org. föggarna :)

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Hade fått ordning på hojen så den gick 95% bra, sen började det knacka från motorn sen var den stendöd :huvet. Lämnade in den igen, mecken fick inte heller igång den det blev bara avgas knallar, så han tror att det är nåt fel med ventilspelet eller att kamkjedjan har kuggat över.
Det är fan inte meningen att jag ska ha den här hojen :gnissla. den har trasslat hela tiden sen jag köpte den.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Hade fått ordning på hojen så den gick 95% bra, sen började det knacka från motorn sen var den stendöd :huvet. Lämnade in den igen, mecken fick inte heller igång den det blev bara avgas knallar, så han tror att det är nåt fel med ventilspelet eller att kamkjedjan har kuggat över.
Det är fan inte meningen att jag ska ha den här hojen :gnissla. den har trasslat hela tiden sen jag köpte den.

Är det riktigt knackljud, typ du knackar med knogen mot ett bord?
Eller är det ett rassel, svårare att förklara?
Följde ljudet varvtalet upp och ner ??
Ingen varning om oljetryck är dåligt?

Kommer det ut oförbränd bensin? Luktar de bensin i avgasröret?
Eller är de snustorrt?

De kan vara så att de e nått som gär att de inte kommer bensin från tanken.
Snabbast att kolla de e att du öppnar bottenventilen på varje flottörkopp längst ner å ser om de finns bensin i föggarna.
Om inte så kan d vara veckad, klämd slang.
Och/eller vaccum-öppningen till kranen som strular.

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Det veerkar som det bara behövs ventiljustering och spänna kamkjedjan, kan man hoppas iallafall. Förhoppningsvis ä den klar nästa vecka.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Har fått reda på att det sitter dynojet på hojen, har inga orginal grejor.

Besök en kompetent mekaniker med bromsbänk. I västsverige åker man t.ex. till RG Engineering i Falkenberg som bestyckar om hojen så att den fungerar även om någon idiot fuckat upp den.

Det finns säkert nån gubbe med samma resurser i dina trakter.

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Besök en kompetent mekaniker med bromsbänk. I västsverige åker man t.ex. till RG Engineering i Falkenberg som bestyckar om hojen så att den fungerar även om någon idiot fuckat upp den.

Det finns säkert nån gubbe med samma resurser i dina trakter.

Förgasarna funkar bra nu. Problemet är att nu dyker det upp nya problem.

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Nu funkar hojjen nästan som den ska, tyvärr går den fortfarande dåligt på tomgång och låga varv pratade med en race mek och han sa då att den kommer aldrig att gå bra på låga varv för att den är portad. Men men på höga varv går den utav helvete:tummenupp.
Så nu funderar jag på att byta till en orginal topp och org föggar, nån som har det över?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept