GSXR 1100w i 750w ram

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Har för mig det var en Australiensare som strokat och borrat sin GSX till 1800 kubik, det vore nåt!


Om man monterar en turbo :rolleyes:


Enda fördelen W motorn har jämfört med oljekylda är väll att det är en bättre kylnings metod.
Men med oljekyld motor så kastar folk det nästan reservdelar på en. Verkar finnas drivor av delar.

Kan jag få in en oljekyld 1100 i min 92a rw 750 ram, så ska nog du med lätthet få in 1100Rw i din Rw 750 ram.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Då var det snart dax att börja sätta ihop hojen, får till baka ramen om en dryg vecka, nån som vet om 1100.an klarar samma varv som 750:in, varvar 11000 respektive 13000 rpm orginal, fick inte med tänd boxen till 1100:an så får ta den från 750:in, o då får man ju lite högre varv stopp.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Om det är originalkolvar är 13000 varv ett för högt varvtal för 1100'an. Har du tur kan den hålla för enstaka övervarvningar. Det är kolven och/eller kolvbulten som ger med sig och tar topplock, vevaxel, vevstake och motorblock med sig.

FlowerPower skrev:
Då var det snart dax att börja sätta ihop hojen, får till baka ramen om en dryg vecka, nån som vet om 1100.an klarar samma varv som 750:in, varvar 11000 respektive 13000 rpm orginal, fick inte med tänd boxen till 1100:an så får ta den från 750:in, o då får man ju lite högre varv stopp.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Låter ju inte så kul, får försöra fixa nån varvtalspärr på den, nån som har nå bra tips.

Fick just besked om att ramen är klar att hämta, får se om det blir till helgen eller om det blir helgen därpå, är i ny köping o det är ju en bit att köra när man endå ska dit nästa helg......men det kan bli svårt att hålla sig.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Då var man i full gång med operation 1100 i 750 ram, har gått bra så här långt, allt har fått plats o passat rakt av, bara styrdämpar fästet i ramen som inte får plats så det får jag bygga om lite.
Fortsättning följer
 

Bifogat

  • ramen.jpg
    ramen.jpg
    64.1 KB · Visningar: 183
  • På väg ihop 003.jpg
    På väg ihop 003.jpg
    78.8 KB · Visningar: 203

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
FlowerPower skrev:
Då var man i full gång med operation 1100 i 750 ram, har gått bra så här långt, allt har fått plats o passat rakt av, bara styrdämpar fästet i ramen som inte får plats så det får jag bygga om lite.
Fortsättning följer


Oj där va det gott om plats. Den där ser ju ut att vara lika i storlek som orginal motorn.

Hos mej går inte får inte ett par cv38plats på höjden. Motorn är 1mm från rambenen, 1mm från ramen i bakkant och 1mm från rambenen i botten. Mellan ventilkåpa och ram är det mera men inte tillräckligt för att ta av ventilkåpan inne i ramen även om jag släpper loss motorfästerna. Måste ta halft ur den och av med rambenet.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Låter Lite trångt, enda skillnaden på 1100:an o 750:in är att 1100:an har ca 15mm högre cylindrar så det mesta ska nog få plats utan problem, får se när tanken ska dit, kan kanske bli problem med grenröret också.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ja, jag vet att jag e lite trasig med att fråga detta. Men varför?
Vad känar man på att stoppa i en gamal 1100 i en gamal 750ram?
Går ju inte att svänga iaf? Varför? Varför? Varför?
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
ReDan skrev:
Ja, jag vet att jag e lite trasig med att fråga detta. Men varför?
Vad känar man på att stoppa i en gamal 1100 i en gamal 750ram?
Går ju inte att svänga iaf? Varför? Varför? Varför?


ahh dessa myter, Jag körde 1,01 på kinnekulle ring med touringdäck (michelin macadam) vad jag minns så var det ingen utav dom hotta flaschiga RRRR hojar med klisterdäck som körde om min gamle klump så visst går det svänga med dom :7peta
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
ReDan skrev:
Ja, jag vet att jag e lite trasig med att fråga detta. Men varför?
Vad känar man på att stoppa i en gamal 1100 i en gamal 750ram?
Går ju inte att svänga iaf? Varför? Varför? Varför?


Min 92a RW har liknande effekt som dom nya litershojarna, ett hyffsat fast chassie och väger in på 221kg fulltankad och klar. Är det då så mycket sämmre satt jag inte hänger med dom nyare hojarna?
Nej det är liknande och det mesta hänger på föraren. Den fullt justerbara Öhlinaren gör ju inte heller min hoj sämmre.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Då har man kommit en bit på vägen, flyter på riktigt bra, tänkt komma till provstart innan mars o det ser ju långt ifrån omöjligt ut. :banana

Väntar för stunden på lite delar, ett helsystem som borde vara på g, ínsugsgummin mellan luft burk o förgasare o lite annat små plock.

Fick hem fälgarna från lack idag, blev bra men lite ljusare än jag tänkt, men kan nog bli bra ändå.

Och varför!

Vinter o hojen var nedplockad när jag köpte den med växel som hoppar ur på tvåan vid full belastning o så fick man tag i en 1100 till en vettig peng.

Så varför inte???? :yoparty
 

Bifogat

  • På väg ihop 043.jpg
    På väg ihop 043.jpg
    78.1 KB · Visningar: 100
  • På väg ihop.jpg
    På väg ihop.jpg
    79.3 KB · Visningar: 146

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Nu har man haft lite tid att fortsätta igen.
Fått mitt nya fina helsystem ser väldigt bra ut men verkar som att det blir mitt första problem, grenröret ligger mot oljetråget så det måste fixas.
Ett litet tipps kan vara att stoppa in luftburk i ramen innan motorn det går efter också men det är trångt.

Lite bilder
 

Bifogat

  • hojen 004.jpg
    hojen 004.jpg
    140.8 KB · Visningar: 109
  • hojen 002.jpg
    hojen 002.jpg
    131.7 KB · Visningar: 110

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Va snyggt, garanterat en av de läckraste ur-gixxer ramarna! 7/11 ska det va! Blir hur stiligt som hellst detta, följer detta noga nu.

Grenröret såg speciellt ut, har du ingen annan bild på det?
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Ska ta lite bilder på det när jag kommer hem, blir i början på nästa vecka.

Är ett rostfritt supertrapp helsystem men får se om det blir deras ljuddämdare eller en kolfiber dämpare som jag har liggande.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Hej igen!

Då var det dax för lite uppdateringar, har tagit lite längre tid än tänkt men så kan det vara ibland, varit lite mycke i år med nytt jobb o så, men nu är det inte mycket kvar.

Hojen är mer eller midre klar ska bara få tillbaka kåpor o tank från lack, hämtar dom på torstag morgon o sen är det besiktning på fredag morgon o då får man väl domen om man gjort ett bra jobb.

Har provstartat o det gick bra även om det var lite jobb o flytta hojen utan framgaffel, lätt bra o gick jämt o fint.
 

Bifogat

  • Snart klar 014.1.jpg
    Snart klar 014.1.jpg
    83.4 KB · Visningar: 54
  • Snart klar 003.1.jpg
    Snart klar 003.1.jpg
    97.6 KB · Visningar: 101
  • Snart klar 001.1.jpg
    Snart klar 001.1.jpg
    67.1 KB · Visningar: 56

pizzant

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2005
Ort
Vimmbery
Hoj
Honda CBR 929
Köpte du bara motorn utan förgasare, tändning, generator och startmotor?
El fick du med allt så att säga?
Blev ju riktigt sugen på å göra samma sak.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Köpte den mer eller mindre komplett, enda jag inte fick med var tändboxen men det gick med den gamla, enda nackdelen med det var att varvstoppet sitter ett par tussen varv högre på 750:in o 1100:an tål ej att varvas så mycke så man får vara lite försiktig tills man löst det, fick inte med kylaren heller så man får se om den kommer gå varmt eller om den gamla räcker.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Då var man äntligen klar, tog första turen i torsdags, går kanon, enda som varit hittills är en frambroms som låg på lite, men efter att jag smort upp kolvarna så går det bra, har väl hunnit med en 45 mil än så länge, blir besiktning nästa vecka då jag missade min förra tid på grund av ett litet tank läkaga.

Har inte varit några helst problem att byta till en 1100 i en 750W, om det är värt det kan jag bara gissa efter som jag inte körde den med 750 motorn, köpte den halft nerplockd, men skulle tro att det är det.

Skickar med ett par blider hur den såg ut när jag köpte den.
 

Bifogat

  • Klar 001.jpg
    Klar 001.jpg
    128.7 KB · Visningar: 97
  • Klar 002.jpg
    Klar 002.jpg
    139.9 KB · Visningar: 57
  • Klar 004.jpg
    Klar 004.jpg
    136.4 KB · Visningar: 77
  • Klar 010.jpg
    Klar 010.jpg
    94.9 KB · Visningar: 78
  • Klar 007.jpg
    Klar 007.jpg
    90.7 KB · Visningar: 70

Blitzen

Man kan göra så....
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Hindås med Goiting
Hoj
GSX-R 7/11, EXC450
Det blev riktigt snyggt det där :tummenupp Man kan väl säga att du hann före mig, ska hämta 1100:an nästa vecka.
Har inte ens kommit ut å åkt ännu, efter att kåporna var nylackade å monterade skulle jag ut på premiärtur 1:a maj, det hela slutade efter några km med att putta :3freak hem en cykel som inte gick. Verkar vara rätt otät i ventilerna då det rinner ut olja via luftburken.

Du får skriva å berätta mer om hur hojen går :7peta (är ju nyfiken)
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
FlowerPower skrev:
2149219 Då var man äntligen klar, tog första turen i torsdags, går kanon, enda som varit hittills är en frambroms som låg på lite, men efter att jag smort upp kolvarna så går det bra, har väl hunnit med en 45 mil än så länge, blir besiktning nästa vecka då jag missade min förra tid på grund av ett litet tank läkaga.

Har inte varit några helst problem att byta till en 1100 i en 750W, om det är värt det kan jag bara gissa efter som jag inte körde den med 750 motorn, köpte den halft nerplockd, men skulle tro att det är det.

Skickar med ett par blider hur den såg ut när jag köpte den.

Najs :tummenupp
Nu har du en riktigt rolig hoj
Fattas bara lite 750 dekaler för att reta folk :hihi
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top