GSXR 600 -01 startar ej

axelsson_vpg

Guest
Tja.
Min gsxr 600 -01a startar inte... Det är soppa pumpen som inte går igång..

men pumpen får ström.. Då jag kollar felmedelande så står de "Fuel pump system" (-c41).

Det är nån luffare som har sörsökt sno den nämligen och pajjat tändningslåset. Men jag får i nyckeln och kan vrida om osv. Fast soppa pumpen går aldrig igång. Pumpen får ström (12v) kollat.. Säkrningsboxen kollad.

Tip over sensorn är kollad. Kan pump jäveln gått sönder eller är det så att det sitter någon form av spärr i mitt t-lås eller säkring inne i det lr så?
cykeln gick fint innan det här hände. Ingen som har någon fin idé. jag blir fan desperat snart... Och neeej jag hade ingen försäkring. :huvet

mvh. tack på förhand osv osv..

axelsson_vpg

Guest
verkligen ingen som vet något???? :( suuuurt.... 400 kr till den som löser problemet!!!

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
har du imob. på den?
för då går just pumpen inte igång ifall det är strul med tändningen.

axelsson_vpg

Guest
vad är det? hur kollar jag det?! menar du att de skulle sitta i tändningen?

axelsson_vpg

Guest
jo jo asså. men jag får ner nyckeln.. Men lodisen som försökt sno den har inte ens fått upp styrlåset. Så ja tog bara en stark magnet och ståltråd och pillade upp skit osv från låset och sen kunde ja vrida om som om inget hade hänt....
Kan den dära imob ha gjort något så att den inte startar iallafall och jag måste skaffa nytt tändlås eller hur gör jag?

Har den ens imob, det är en gsxr 600 -01

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Tja.
Min gsxr 600 -01a startar inte... Det är soppa pumpen som inte går igång..

men pumpen får ström.. Då jag kollar felmedelande så står de "Fuel pump system" (-c41).

Det är nån luffare som har sörsökt sno den nämligen och pajjat tändningslåset. Men jag får i nyckeln och kan vrida om osv. Fast soppa pumpen går aldrig igång. Pumpen får ström (12v) kollat.. Säkrningsboxen kollad.

Tip over sensorn är kollad. Kan pump jäveln gått sönder eller är det så att det sitter någon form av spärr i mitt t-lås eller säkring inne i det lr så?
cykeln gick fint innan det här hände. Ingen som har någon fin idé. jag blir fan desperat snart... Och neeej jag hade ingen försäkring. :huvet

mvh. tack på förhand osv osv..

Det kan inte va så att nyckeln kortsluter då?

Annars kan du ju enkelt plocka lös pumpen och fysist ta bort den från hojen och testa den med en annan strömkälla. Funkar den inte då så e den ju paj.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
det sitter stöldspärr på den hojen. leta upp den gröna kontakten till tändlåset. där har du 6 sladdar. mellan 2 av dom ska det sitta ett motstånd. tyvärr kommer jag inte ihåg vilka men jag tror det var 100 ohm.

förövrigt. har du kollat stödkontakten, kopplingsbrytare, växel i och den stora röda stoppknappen vid gasen:D

axelsson_vpg

Guest
hehe okej. men jag har köpt mig ett tändningslås nu... ska prova med det.. fast ja måste lämna in den för att byta det och ekonomin säger att ja måste vänta med det till nästa månad.. bike city tar 750 kr timmen :p

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
hehe okej. men jag har köpt mig ett tändningslås nu... ska prova med det.. fast ja måste lämna in den för att byta det och ekonomin säger att ja måste vänta med det till nästa månad.. bike city tar 750 kr timmen :p

Inte för att vara dum men vem som helst kan byta tändningslås, av med framkåpan, tändningslåset sitter med 2 skruvar och kabeln går under tanken, lyft tanken koppla loss den gammla och koppla in den nya och skruva tillbaka allt. Med lite flyt är du klar på en timme eller nått.

Man kan inte göra fel, totalt omöjligt!!!

axelsson_vpg

Guest
tjäännna stegen!!

Vettefan, ja kanske fixar den i veckan om jag har tid... håller på att sälja bilen för att få råd =D

t509.

till suzuki måste man ha ett speciellt verktyg för att få loss tändningen osv...
men jag ska kolla om man kan få tag i något sådant verktyg. Tack för svaret iallafall.

Last edited:

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
tjäännna stegen!!

Vettefan, ja kanske fixar den i veckan om jag har tid... håller på att sälja bilen för att få råd =D

t509.

till suzuki måste man ha ett speciellt verktyg för att få loss tändningen osv...
men jag ska kolla om man kan få tag i något sådant verktyg. Tack för svaret iallafall.

Jag bytte den för inte så länge sen, det var vanliga torxbits!!!

axelsson_vpg

Guest
nu har grejjerna kommit... Njaa det är någon form av torx, fast den har ju en pinne i mitten så ja måste ju ha nått special verktyg. Lr kan man gå lös och slita bort "pinnen" som är i mitten av skruven?

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
nu har grejjerna kommit... Njaa det är någon form av torx, fast den har ju en pinne i mitten så ja måste ju ha nått special verktyg. Lr kan man gå lös och slita bort "pinnen" som är i mitten av skruven?

Pinnen sliter du inte loss lätt men det finns torx som har hål i toppen så att pinnen får plats i den, finns på biltema o liknande butiker!

axelsson_vpg

Guest
men för att kolla om det verkligen är pumpen som inte är pajj kan man inte bara koppla in den gröna "clipset" på mitt nya tändlås och prova starta utan att skruva fast de nya?? fan av less om pumpen har strykit med. hehe.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
men för att kolla om det verkligen är pumpen som inte är pajj kan man inte bara koppla in den gröna "clipset" på mitt nya tändlås och prova starta utan att skruva fast de nya?? fan av less om pumpen har strykit med. hehe.

Vill du bara kolla så lyft på tanken, koppla bort gammla låset och peta in nya och testa! Det går även att koppla 12v på pumpen direkt och kolla att den fungerar.

axelsson_vpg

Guest
de får väll bli så att jag kopplar 12v direkt på pumpen för att kolla om den lever överhuvud taget!! tack för svart osv!

svar menar jag!

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad