Gsxr 750 -88!?!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
jag har ett fint obejkt till dig annars :gnissla

du har fanimej ingen skam i kroppen! :kulspruta :ajjabajja :censored :D

Men det är ju vaggramen som gör en fighter på gammel-suka så snygg :yoparty

Vaggramen är snyggast bakom ett par karamellfärgade originalkåpor :D :fakta

jag har kört olika hojar ända upp till en turbomatad r1:a men den vågade jag aldrig trycka :) Däremot har jag aldrig kört några äldre 750:is eller 600 cc:are. Vill bara ha ett lämpligt objekt att bygga en streetfighter på som inte känns för klumpig. Hur är en ZXR 750 typ -91:a eller en fzr600 i samma ålder?

Jag förstår att man kan dreva om maskinerna till sin egen körstil oxå.

Mvh

Jag tycker du ska kolla närmare på Honda Fireblade. Precis som gsxr 750 1985, var Bladen en riktig käftsmäll när den lanserade 1992. Stark, lätt och jävligt välbyggd som alla Honda. Dessutom ser den riktigt hygglig ut som fajter vilket tex inte är fallet med många Kawamodeller...ramarna är funktionella men inget man flashar i onödan.

En Blade från 93-94 bör du kunna få loss för de pengar du tänkt lägga.

Last edited:

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
jag har kört olika hojar ända upp till en turbomatad r1:a men den vågade jag aldrig trycka :) Däremot har jag aldrig kört några äldre 750:is eller 600 cc:are. Vill bara ha ett lämpligt objekt att bygga en streetfighter på som inte känns för klumpig. Hur är en ZXR 750 typ -91:a eller en fzr600 i samma ålder?
Mvh

Hejsan.
Du kan försöka lägga ut annonser om att du vill köpa en billig gixxer för fighter projekt. Jag fick tag på min 750, 86:a för 12.000 för 2 år sen. Den var inte i originalskick om man säger så, men den funka. En kompis köpte en 750, 85:a förra året, gav 15.000 har jag för mig. Så att få tag på relativt billiga gixxers kan nog gå.

Det enda jag kan hjälpa till med när det gäller andra hojar är fzr600r från 94, har kört med den i 2 år. Den är enligt mig inte klumpig alls, dock har jag inte kört så många andra hojar.
Ska man göra en fzr600r 94:a till fighter så får man vara beredd på att kapa några stag som sitter i ramen. Blir då problem om man ska bygga om till original igen.

(min fzr600 är till salu om du bestämmer dig för en sådan ;))

Mvh Jeppe

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

Mvh

Bladebyggartråd...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137509

halland31131

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Ktm SXF 250 -07
Jag har själv en gsxr 750 90:a som jag håller på att bygger nu..
Riktigt enkel maskin att mecka med.. Snygg ram och ca 100hk, helt ok drag.
Enda nackdelan som jag stött på är att bakramen är av aluminum och sitter fast svetsad i ramen.. Svårt att svetsa i själv, aluminum..

Jag har sett ett par feta byggen av en suzuki sv 650..

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
du har fanimej ingen skam i kroppen! :kulspruta :ajjabajja :censored :D

Vaggramen är snyggast bakom ett par karamellfärgade originalkåpor :D :fakta

Jag tycker du ska kolla närmare på Honda Fireblade. Precis som gsxr 750 1985, var Bladen en riktig käftsmäll när den lanserade 1992. Stark, lätt och jävligt välbyggd som alla Honda. Dessutom ser den riktigt hygglig ut som fajter vilket tex inte är fallet med många Kawamodeller...ramarna är funktionella men inget man flashar i onödan.

En Blade från 93-94 bör du kunna få loss för de pengar du tänkt lägga.

Tack som fan för alla tips och jag håller med om att en blade till rätt slant inte vore helt fel. Jag ska hålla ögonen öppna. Jag hoppas bara hitta en som jag kan få körklar innan sommaren är över. Du menar 900:an eller?

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Det blir nog en Gam Gixxer 750 mellan 88-90 iaf! hittade en bild på en som fick mig att smälta... så otroligt sexig i den ramen.

attachment.php

Kan inte vänta tills hojen ligger i molekyler och man får börja bygga...

Någon som vet om det finns någon bra handbok för dessa maskiner vid montering och demontering?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...