svampe
Arlanda TT för Ezzo
Sagt det förr, Hondan har 16" framhjul. Du kan inte välja vilka däck du vill.
Klar nackdel.
Klar nackdel.
Eller? Insprutning på gixxern t.ex. borde väl vara ett ganska stort plus (eliminera risken med gamla strulande förgasare med tillhörande justering osv.) ?
Och sedan när har jag påstått det?Insprutning kom -98.....
Men Suzukin måste väl ändå vara en modernare hoj i grunden? Hondan kom ju 92 men Suzukin 96 liksom. Visserligen har Hondan uppdaterats 96 och 98 men det är ju fortfarande "samma" hoj... Eller? Insprutning på gixxern t.ex. borde väl vara ett ganska stort plus (eliminera risken med gamla strulande förgasare med tillhörande justering osv.)
Det förstår jag som att Suzukin kom ut 96 och var bättre än en honda från 96 just för att suzukin hade insprutning. Så förstod jag inlägget iaf.
Jag har också haft både gixxer 750 (-98) och Blade (har -99 blade nu), båda hojjarna är oerhört trevliga och underhållande.
På något vis känns ändå bladen bättre på ungefär allt jämfört med gixxern.
Hondans motorkaraktär funkar (för mig iaf) bättre för landsvägskörning, gixxern är en rejäl "varvgris" som trivs bäst på den röda markeringen på varvräknaren.
Hondans motor känns som en scania i jämförelse, stark redan på relativt låga varv.
Gixxerns körställning känns mer raceanpassad än bladens, mera ihopkrupet.
Så enligt mig är svaret på din fråga enkelt, Honda för hela slanten.
Haft en blade -98 och provat gixxer 750 -96 och zx-9 -99...
Tycker zx-9 är bekväm i körställning och har bra kåpa men motorn vibrerar lite och går rått. Kanske den bästa om man kör långa sträckor...
Bladen har lite mindre toppeffekt och är Inte lika bekväm som zx-9 men känns bottenstarkare(vad jag kan minnas iaf) och bättre i kvalité och finish. Tanken är lite bred...
Suzukin är trött på lägre varv och ful som stryk men den är den enda med usd gaffel och har kanske bäst markfrigång. Inte lika macho med 750cc...
Du körde 96 suzuki utan insprutning= klart sämre mellanregister tydligen. Ful som stryk? Nja... smaken är ju lika delad som baken, jag tycker den är snyggast av dom tre hojjarna faktisktMen zx-9r med undertail är ju inte så ful heller.
![]()
Alla dessa 3 hojar är kanonmaskinerDu får helt enkelt ta "tjuren vid ballen" och prova dom alla 3.
Jag tycker också att gixxern ser frän ut, råast utseende av alla dessa 3.![]()
Eller va f-n köp alla 3.....![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand