Hej alla goa glada!
Ny på forumet, och detta blir mitt första inlägg
Hojj: Gsxr 750 96. 3400mil.
Köpte hojen nyligen och den startade och gick helt perfekt när jag köpte den.
Till problemet:
Hojen har stått i kallgarage i 5 dagar. Skulle ut och starta den och ta en kort runda för att känna på den då de vart torrt på asfalten.
Den var svårstartad men gick igång efter ca 10-15sek på starten. När den väl starta så hör jag att den går på 3 cylindrar. Den går att varva upp men somsagt går den fortfarande på 3 cylindrar. Bluddra/spottar lite smått ur avgassystemet också.
Efter ca 10min når den 70 grader och då hör jag hur den går bättre. När den har nått 75 grader så går den helt perfekt.
Mina första tankar:
-dålig soppa
-dåliga tändkablar
-dåliga stift
-smutsiga förgasare
Jag har mycket erfarenhet av bilmek men inte mc mek så här kan jag säkert få tips från er.
Har ni några ideér på vart jag ska börja leta fel? eller är det något jag missat från ovanstående?
Alla tips och ideér är välkomna
Tack på förhand!!
//Aydeen
Ny på forumet, och detta blir mitt första inlägg
Hojj: Gsxr 750 96. 3400mil.
Köpte hojen nyligen och den startade och gick helt perfekt när jag köpte den.
Till problemet:
Hojen har stått i kallgarage i 5 dagar. Skulle ut och starta den och ta en kort runda för att känna på den då de vart torrt på asfalten.
Den var svårstartad men gick igång efter ca 10-15sek på starten. När den väl starta så hör jag att den går på 3 cylindrar. Den går att varva upp men somsagt går den fortfarande på 3 cylindrar. Bluddra/spottar lite smått ur avgassystemet också.
Efter ca 10min når den 70 grader och då hör jag hur den går bättre. När den har nått 75 grader så går den helt perfekt.
Mina första tankar:
-dålig soppa
-dåliga tändkablar
-dåliga stift
-smutsiga förgasare
Jag har mycket erfarenhet av bilmek men inte mc mek så här kan jag säkert få tips från er.
Har ni några ideér på vart jag ska börja leta fel? eller är det något jag missat från ovanstående?
Alla tips och ideér är välkomna
Tack på förhand!!
//Aydeen