Gsxr 750 går dåligt

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Tjena!

Hoppas det är någon här som skulle kunna hjälpa mig med detta. Börjar bli lite villrådig över vad det kan vara. Så till saken:

I helgen så la jag bågen lite lätt på marken med motorn igång så den dog efter nårra sekunder eller så. Men sen när jag skulle starta den igen så gick den inte igång på startmotorn Gick dock igång när jag puttade igång den ( Typ tacktade, gick inte på alla cyllar). Så jag tänkte att det kanske var så lätt att stiften gått åt skogen så jag skaffade nya o smällde dit dom. Så nu går den bra ibland och mindre bra (ryckigt, väldigt ryckigt) Tycker det är lite skumt att den inte går dåligt hela tiden. Den går alltså som den ska stundtalls för att sedan börja tackta. Om man ska få fram motorljudet i skriftform så kan man skriva brrrr eller något vet inte hur man ska beskriva det bättre.

Hojjen gick som den skulle innan läggning.

Någon som varit med om något liknande ?

/Mvh Fearlezz

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Gick den perfekt innan du la den?

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet
Läs inlägget noga....

Kolla alla kablar till tändning osv....
Låter ju mkt konstigt om själva motorn skulle tagit skada...

Har revit bort stiften och bytt dom : /
Är nästan mer att man kan tänka sig att det skulle vara ett elfel.

Ska pysa ut till bågen när jag får inspiration till det ikväll.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
En sak till om du inte redan vet! Det är ett måste att batteriet är bra laddat annars går gsxr som du påstår att din gör!!!

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
En sak till om du inte redan vet! Det är ett måste att batteriet är bra laddat annars går gsxr som du påstår att din gör!!!

Jasså okej : ) Det var bra att du sa det. Tänkte inte så långt själv. Batteriet är nämligen dåligt + att det kanske tog skada vid smällen därav att den går som den går :tummenupp
Ska knalla ut o sätta den på laddning nu :)

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Ok, vart sitter vältsensorn ?
Under sadeln har för mej att det var vänster sida! har också för mej att den är cirka 5 cm och ganska platt kanske att du får ta väck bakkutsen vänster om det går! Ligger en kula i som bryter vid vurpa! :tummenupp Men om du inte vet om batteriet är 100% ladda det först!:)

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Under sadeln har för mej att det var vänster sida! har också för mej att den är cirka 5 cm och ganska platt kanske att du får ta väck bakkutsen vänster om det går! Ligger en kula i som bryter vid vurpa! :tummenupp Men om du inte vet om batteriet är 100% ladda det först!:)

Okaj sketbra : ) Gick precis ut o satt det på laddning men jag får springa ut o kolla efter sensorn nu med ju :tungan

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Tiltsensor

Någon som vet om 96an har tilt sensor ?
Var ute o kollade men hittade inget som skulle kunna vara det direkt.

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Går som den ska nu tror jag iaf : ) Tog en liten runda i rondellerna. Blev inte så lång, hade ingen bakdel + lös sadel :p
Räckte nog med att ladda batteriet konstigt nog, Jag hoppad på det iaf så det inte är något mer.

/Mvh fearleZz

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Går som den ska nu tror jag iaf : ) Tog en liten runda i rondellerna. Blev inte så lång, hade ingen bakdel + lös sadel :p
Räckte nog med att ladda batteriet konstigt nog, Jag hoppad på det iaf så det inte är något mer.

/Mvh fearleZz

Det ska finnas någon " av o på" knapp vid batteriet. Så när man lägger den¨ner så bryter den. Samma hände på min och jag har haft jättestrul. Men nu går den som en klocka :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det ska finnas någon " av o på" knapp vid batteriet. Så när man lägger den¨ner så bryter den. Samma hände på min och jag har haft jättestrul. Men nu går den som en klocka :)

Enligt elschemat är det bara insprutarna, 98-99 som har tippsensor. 96 och 97 kör med förgasare och saknar tippsensor.:mattias

Nu verkar det ha löst sig, men en annan sak som kan strula är TPS (TrottelPositionSensor) som även finns på förgasarvarianterna och som om dom får en smäll kan börja ge konstiga värden och därför få elektroniken att styra fel (vet inte exakt vad den styr på en icke insprutare men jagmisstänker tändning och solenoiderna som påverkar (=tunnar) blandningen i förgasarna)

Last edited:

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Vart ute o kört nu o den går som en klocka med nyladdat batteri :) Tack för svaren o allt övrig info : )

/Mvh FearleZz

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...