Det självklara valet 750
Måste hålla med Goe här och som han vet kör ju även jag en Gixxer 750. Läs på lite i de mctidningar som finns, dels har du ju nära till Sviesta då du bor i Norrköping och det är inte många som inte skriver att för svenska banor är den optimala hojen en 750.
Det finns sällan plats för att låta en 1000 cc komma till sin rätt, det är ju farten i kurvorna som gör skillnaden, både när det gäller att ha kul och hur svårt kan det vara att köra fort rakt fram??
//Peo
Måste hålla med Goe här och som han vet kör ju även jag en Gixxer 750. Läs på lite i de mctidningar som finns, dels har du ju nära till Sviesta då du bor i Norrköping och det är inte många som inte skriver att för svenska banor är den optimala hojen en 750.
Det finns sällan plats för att låta en 1000 cc komma till sin rätt, det är ju farten i kurvorna som gör skillnaden, både när det gäller att ha kul och hur svårt kan det vara att köra fort rakt fram??
//Peo
750 skulle nog jag välja. [Som av en händelse har jag en Gixxer 750...]
Den är lite enklare att bli bra kompis med - särskilt när du är ovan vid kraften.
På bana matchar du tusenkubikarna - mycket på grund av den lite smidigare hanteringen. En 750 är också aningens mer förlåtande än en litermaskin. Och det är väl en fördel när man är lite ny?
Om du sen toppar hojköpet med att gå några av SMCs bankurser så ökar dina chanser att undvika olyckan.