GSXR 750-tråden.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Suzuki GSX-R750 S-Rad 1996 till 1999. Här är de alla?

Tankarna! Börjar dra åt en 1998, blå/vita! Någon som har en fin till SALU?

Suzuki R750-1996-1999 WSBK.jpg
 

suzukipojken86

Det löser sig nog
Gick med
28 Oct 2007
Ort
karlstad
Hoj
hojlös
Du får nog sno dej på om du ska få tag på någon över huvudtaget, dom lär vara populära som banhoj i Classic racing:gnissla
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Här var det stilla :smasha hur efter en nyare gixxer 750 är en 10:a-11:a ?lite sugen på en 750 men det är frågan hur lättsåld den är sen då literhojar lockar folk i allmänhet mer
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Här var det stilla :smasha hur efter en nyare gixxer 750 är en 10:a-11:a ?lite sugen på en 750 men det är frågan hur lättsåld den är sen då literhojar lockar folk i allmänhet mer
Köper du hoj efter hur mycket du kan få för den när du säljer den, inte efter vad du vill ha? Låter som du har kul... :lol

Som motorvägslok är 1000 lugnare, men 750 är i praktiken en borrad 600 med allt det innebär i smidigare chassi osv. Går snudd på lika fort rakt fram som 1000 om man får tillräckligt långt på sig.

Här i landet Kubikfixering har som du skriver 1000 mest säljkraft såklart, men ska man snacka hoj handlar det väl om vad man gillar? Stirrar man på stor och stark eller gillar man mer smidighet? 750 är ju ovanligare, för mig personligen är bara det ett köpargument. Underlättar inte om man mer köper utifrån att man ska sälja dock. På så sätt är 1000 ett säkrare kort.

Den är lite bekvämare också för trist gatåka, iom att den är större. En GSXR1000 känns körmässigt nästan som en touringhoj jämfört med min R1. Iofs gör även tantens 750 det, men den är mindre och lättare...

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Köper du hoj efter hur mycket du kan få för den när du säljer den, inte efter vad du vill ha? Låter som du har kul... :lol

Som motorvägslok är 1000 lugnare, men 750 är i praktiken en borrad 600 med allt det innebär i smidigare chassi osv. Går snudd på lika fort rakt fram som 1000 om man får tillräckligt långt på sig.

Här i landet Kubikfixering har som du skriver 1000 mest säljkraft såklart, men ska man snacka hoj handlar det väl om vad man gillar? Stirrar man på stor och stark eller gillar man mer smidighet? 750 är ju ovanligare, för mig personligen är bara det ett köpargument. Underlättar inte om man mer köper utifrån att man ska sälja dock. På så sätt är 1000 ett säkrare kort.

Den är lite bekvämare också för trist gatåka, iom att den är större. En GSXR1000 känns körmässigt nästan som en touringhoj jämfört med min R1. Iofs gör även tantens 750 det, men den är mindre och lättare...

Skickat från min D6603 via Tapatalk
:D nej köper av den anledningen gör jag inte men då vridet i en literklubba lockar mer och den 750 jag köpte ny för en evighet sen var iskall när man skulle byta påverkar naturligtvis ,klart 750:n är mer lättsvängd 250cc extra i en 1000 märks av .
Gillar 750 som storlek och den ettriga motorn men dom jag ringt på nu bekräftar det som jag märkt av själv att dom inte är värst eftertraktade av köpare , sen är det inte storebror som är alternativet utan en tysk eller zx10 som är det som lockar , med en drös med juniorer hemma blir det ju mest rensa skallenturer på inspirerande krokig landsväg och jagande av tiondelar på gelleråsen kan man bara hoppas på :död så jag får väl se vad dom hamnar i garaget i vår
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
De moderna 750-motorerna är inte som de var före 2000, men visst har du rätt i att en tusenklubba knuffar lite mer under 8000. :)

Tysk bratwurst är ju poppis och finns i parti och minut numera, se upp för första årsmodellerna runt 2011 bara. De har tveksamma toppar med kammar som äter ner sig.
 
Last edited:

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Snuskigt sugen på och köpa en gen 1 GSXR 750 -85
Något man bör kolla efter?
 

suzukipojken86

Det löser sig nog
Gick med
28 Oct 2007
Ort
karlstad
Hoj
hojlös
Då får du nog sno dej på, dom börjar blir svår hittade och när dom väl kommer ut på annons så är dom overkligt dyra och så sitter det fel kåpor på dom, det börjar även ta slut på NOS delarna till dom.
Men en i fint skick är riktigt snygg att titta på, jag renoverade en för några år sedan.
IMG_4360 (2).JPG
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Som sagt en fin 85a är inte lätt att hitta, den skall vara original för att behålla värdet.
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Ah!
Det va som faen. Då får man hålla ögonen öppna.

Tanken är och bygga en sådan hära... typ ....

d19827cb78aa2e069057961ba8343aa9.jpg
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Precis den sidan som gav mig inspirationen :)

"We've figured out a parts combo you can use to build an XR41 replica out of a 1st gen GSXR750. You will have to make or modify your own fairing brackets.

The original XR41 shown here on the left..."
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
A579B526-C4BF-4849-9F73-70DC9D77F12B.jpgFunderar lite på årsmodellerna på 750:n , brembooken kom väl 11:a liksom bättre gaffeln ? Kikat på en ”11:a” och ska iväg och kolla på en ”12:a ”i veckan som har gamla gaffeln och toxico ok , har Suzuki Sverige krängt 10:eek:r som årsmodell 11:a och 12 ? Känns ju som både gaffel och ok är en klar förbättring på en ”riktig 11:a ,så här ser den ut- årsmodell ?
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
2006-2007 är en hoj, 2008-2010 är en annan. 2011 kom den med nytt utseende, brembo-Ok, Showa-gaffel, lättare och lite mer effekt.

Med andra ord så är 2010 och 2011 olika hojar.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
2006-2007 är en hoj, 2008-2010 är en annan. 2011 kom den med nytt utseende, brembo-Ok, Showa-gaffel, lättare och lite mer effekt.

Med andra ord så är 2010 och 2011 olika hojar.

Jo så långt är jag med , men kollade på en nyss som stod som 11:a i regpappren med toxico bromsok och gamla gaffeln , den här jag ska titta på i veckan står som 12:a i pappren vilket den naturligtvis inte är med gamla gaffeln och gamla oken , båda är svensksålda nya inte import , märker man stora skillnader på gaffeln ? Oken borde man iaf märka
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jo så långt är jag med , men kollade på en nyss som stod som 11:a i regpappren med toxico bromsok och gamla gaffeln , den här jag ska titta på i veckan står som 12:a i pappren vilket den naturligtvis inte är med gamla gaffeln och gamla oken , båda är svensksålda nya inte import , märker man stora skillnader på gaffeln ? Oken borde man iaf märka

Har ingen aning om man märker någon skillnad, men 11 är en nyare och bättre hoj, framför allt lättare och lite mer effekt.

En polare kollade på en hoj av modellen 08-10 men den stod som 13 eller 14 i papperna för den var uttagen då, och han fick även betala försäkring som om den vore en 13 eller 14.

T.ex. så finns det en svart på blocket från karlstad där säljaren påstår att det är en 2012 men det stämmer naturligtvis inte, det är en 2010 som bäst.

Edit: såg nu även att bilden ovanför är från den från Karlstad. Jag hade definitivt inte köpt en hoj som är typ en 09 eller som bäst 10 och betalat både försäkring och pris som 2012.

Har funnit 2011 för mindre pengar med samma mil ute på blocket.
 
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top