Gsxr 750 VS Cbr 929

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
Står i valet å kvalet..ni som kört både vad tycker ni? kommer bli gatukörning mesta dels en del lek :) dom jag kollat på är 00:er! tacksam för svar
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Bra hojar bägge två ,så det är mest upp till dig.Klämm och känn och försök provköra båda innan du bestämmer dig.

Själv hade jag valt gixxern, racigare.
 

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
P@trik skrev:
Bra hojar bägge två ,så det är mest upp till dig.Klämm och känn och försök provköra båda innan du bestämmer dig.

Själv hade jag valt gixxern, racigare.

hade vart det bästa..tyvärr finns inte cycklarna runt hörnet å inte så kul att testa köra i detta väder! nån mer som kört dessa?
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Kört båda hojarna och jag väljer gixxern före hondan i alla väder.
Någon testförare utav 00ans 750 sa en gång att detta är inte den bästa 750:n utan den bästa motorcykeln.

Den har ett ruskigt fint chassi. Mycket roligare motor. Den är snabbare och otroligt lättkörd.
På 750 så kan du på ettans växel köra långsamt.. lägga dig över tanken och vrida fullt... Vid 90 km/h så lyfter den framhjulet. På 2an så enbart på gaspådrag från ca 120 km/h så lyfter framhjulet.
Dessa saker går inte på hondan...
750 är dessutom lättar.. har bättre markfrigång.... och mycket mer..

Det är mina värderigar av dem. Bästa är ju om du provar och avgör själv. Hojarna är rätt olika..
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
crazy88 skrev:
hade vart det bästa..tyvärr finns inte cycklarna runt hörnet å inte så kul att testa köra i detta väder! nån mer som kört dessa?


tycker personligen bäst om 750n sitter bättre, känns smidigre, men du har bättre vrid i 929.. så det är upp till dig att prov sitta, köra är kanske lite svårt.. har du ingen handlare i närheten så du kan provsitta dem se dem på nära mm..

Lycka till
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Valde själv mellan just de hojjarna för ett tag sedan! Hade inte heller möjlighet att provköra dem, men efter att ha hört med folk här på SH och läst gamla tester så blev det en R750!
 

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
Valentinic skrev:
Valde själv mellan just de hojjarna för ett tag sedan! Hade inte heller möjlighet att provköra dem, men efter att ha hört med folk här på SH och läst gamla tester så blev det en R750!

allright å hur tycker du den är då? motor/vrid,körglädje osv?
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
En polare hade gixxer 750 -02 först efter den köpte han en 954a -02, han sa ungefär så här att gixxern var vildare och hetsigare.. Anledningen till att han bytte var att han ville sitta bekvämare (185cm) Efter att ha haft 954an ett tag så tyckte han att det kändes att det var en större hoj, vrid, bekvämare, tryggare och snyggare. Men det är nog hugget som stucket... Nu är inte 954an samma som 929an men det är heller inte jätteskillnad...
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag gillar gixxern bättre, mer mellanregister i Håndan men allt annat är bättre på gixxern i mitt tycke. Det känns tydligt att gixxern är en rejsigare maskin.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
SENSEI skrev:
Kört båda hojarna och jag väljer gixxern före hondan i alla väder.
Någon testförare utav 00ans 750 sa en gång att detta är inte den bästa 750:n utan den bästa motorcykeln.

Den har ett ruskigt fint chassi. Mycket roligare motor. Den är snabbare och otroligt lättkörd.
På 750 så kan du på ettans växel köra långsamt.. lägga dig över tanken och vrida fullt... Vid 90 km/h så lyfter den framhjulet. På 2an så enbart på gaspådrag från ca 120 km/h så lyfter framhjulet.
Dessa saker går inte på hondan...
750 är dessutom lättar.. har bättre markfrigång.... och mycket mer..

Det är mina värderigar av dem. Bästa är ju om du provar och avgör själv. Hojarna är rätt olika..
Varför gör inte min det? :va :gråta
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
hållundan skrev:
Varför gör inte min det? :va :gråta


Beror lite på hur tjock man e :lol

Funkade inte för mig heller.
På tvåan fick man knycka till med gasen.
Men ettan gick inte att hålla nere.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Eskilsson skrev:
Beror lite på hur tjock man e :lol

Funkade inte för mig heller.
På tvåan fick man knycka till med gasen.
Men ettan gick inte att hålla nere.
Hmm, 180cm, 74 kilo torde väl en 750 kubiksmaskin kunna kasta av rätt lätt...

Men men, får öva lite mer under våren. :)
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
hållundan skrev:
Hmm, 180cm, 74 kilo torde väl en 750 kubiksmaskin kunna kasta av rätt lätt...

Men men, får öva lite mer under våren. :)
Den lär ju inte sticka iväg som en raket upp i vädret med bara gaspådrag på tvåan, men med lite motivation kanske.. Lite glädjeskriveri i inlägget du svar på.. Men potent är den helt klar ju.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
hållundan skrev:
Hmm, 180cm, 74 kilo torde väl en 750 kubiksmaskin kunna kasta av rätt lätt...

Men men, får öva lite mer under våren. :)
Tja.. hmm jag är ju inte direkt liten heller.. 95 pannor.. och bara 175cm...
Det vill säga jag är för kort. :rolleyes:
Fast på denna maskin har jag helsystem, knfilter och pc2a...
Den som blev stulen var med slipon och pc2a.
1an ska det inte vara några problem med även om du åker helt original. 2an kan behöva av och påslag.. men absolut ingen koppling( gör att kopplingskorgen kommer att rasa)
Allt handlar om hur du tajmar det med varvtalet

Hultan skrev:
Den lär ju inte sticka iväg som en raket upp i vädret med bara gaspådrag på tvåan, men med lite motivation kanske.. Lite glädjeskriveri i inlägget du svar på.. Men potent är den helt klar ju.
Inget glädjeskriveri.
Med pc2a och helsystemet så funkar det med gaspådrag från 120 upp mot 155....

Kolla med Svampe här på forumet så han kan bekräfta det....
Helt orginal av och påslag..
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
SENSEI skrev:
Tja.. hmm jag är ju inte direkt liten heller.. 95 pannor.. och bara 175cm...
Det vill säga jag är för kort. :rolleyes:
Fast på denna maskin har jag helsystem, knfilter och pc2a...
Den som blev stulen var med slipon och pc2a.
1an ska det inte vara några problem med även om du åker helt original. 2an kan behöva av och påslag.. men absolut ingen koppling( gör att kopplingskorgen kommer att rasa)
Allt handlar om hur du tajmar det med varvtalet


Japp. Kopplingskorgen verkar vara lite klen.
Min rasade när jag kopplade upp den på 2an :huvet
Helt i onödan när det gick utmärkt att bara gasa upp den.
Lyckligtvis va det bara att byta korg. inget annat blev trasigt.
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
crazy88 skrev:
allright å hur tycker du den är då? motor/vrid,körglädje osv?

Ska jag vara ärlig så har jag inte kört den än. Köpte grisen i säcken liksom. Men den lär ju inte vara tråkig att köra. Provade en R600 -01 och den gillade jag skarpt. Skulle 750n vara trisst så är jag ju inte gift med den heller så! ;)
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
SENSEI skrev:
Tja.. hmm jag är ju inte direkt liten heller.. 95 pannor.. och bara 175cm...
Det vill säga jag är för kort. :rolleyes:
Fast på denna maskin har jag helsystem, knfilter och pc2a...
Den som blev stulen var med slipon och pc2a.
1an ska det inte vara några problem med även om du åker helt original. 2an kan behöva av och påslag.. men absolut ingen koppling( gör att kopplingskorgen kommer att rasa)
Allt handlar om hur du tajmar det med varvtalet


Inget glädjeskriveri.
Med pc2a och helsystemet så funkar det med gaspådrag från 120 upp mot 155....

Kolla med Svampe här på forumet så han kan bekräfta det....
Helt orginal av och påslag..
Ja ok av och på, om det var det du menade så är det ju förståligt, jag trodde bara gas alltså..

Det kunde jag på min gammelgixxer med ju... I alla fall 90-110 typ..
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Hultan skrev:
Ja ok av och på, om det var det du menade så är det ju förståligt, jag trodde bara gas alltså..

Det kunde jag på min gammelgixxer med ju... I alla fall 90-110 typ..

Med helsystemet och pc2an funkar det med enbart gaspådrag.
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top