P@trik skrev:Bra hojar bägge två ,så det är mest upp till dig.Klämm och känn och försök provköra båda innan du bestämmer dig.
Själv hade jag valt gixxern, racigare.
crazy88 skrev:hade vart det bästa..tyvärr finns inte cycklarna runt hörnet å inte så kul att testa köra i detta väder! nån mer som kört dessa?
Valentinic skrev:Valde själv mellan just de hojjarna för ett tag sedan! Hade inte heller möjlighet att provköra dem, men efter att ha hört med folk här på SH och läst gamla tester så blev det en R750!
Varför gör inte min det?SENSEI skrev:Kört båda hojarna och jag väljer gixxern före hondan i alla väder.
Någon testförare utav 00ans 750 sa en gång att detta är inte den bästa 750:n utan den bästa motorcykeln.
Den har ett ruskigt fint chassi. Mycket roligare motor. Den är snabbare och otroligt lättkörd.
På 750 så kan du på ettans växel köra långsamt.. lägga dig över tanken och vrida fullt... Vid 90 km/h så lyfter den framhjulet. På 2an så enbart på gaspådrag från ca 120 km/h så lyfter framhjulet.
Dessa saker går inte på hondan...
750 är dessutom lättar.. har bättre markfrigång.... och mycket mer..
Det är mina värderigar av dem. Bästa är ju om du provar och avgör själv. Hojarna är rätt olika..
hållundan skrev:Varför gör inte min det?![]()
![]()
Hmm, 180cm, 74 kilo torde väl en 750 kubiksmaskin kunna kasta av rätt lätt...Eskilsson skrev:Beror lite på hur tjock man e![]()
Funkade inte för mig heller.
På tvåan fick man knycka till med gasen.
Men ettan gick inte att hålla nere.
Den lär ju inte sticka iväg som en raket upp i vädret med bara gaspådrag på tvåan, men med lite motivation kanske.. Lite glädjeskriveri i inlägget du svar på.. Men potent är den helt klar ju.hållundan skrev:Hmm, 180cm, 74 kilo torde väl en 750 kubiksmaskin kunna kasta av rätt lätt...
Men men, får öva lite mer under våren.![]()
Tja.. hmm jag är ju inte direkt liten heller.. 95 pannor.. och bara 175cm...hållundan skrev:Hmm, 180cm, 74 kilo torde väl en 750 kubiksmaskin kunna kasta av rätt lätt...
Men men, får öva lite mer under våren.![]()
Inget glädjeskriveri.Hultan skrev:Den lär ju inte sticka iväg som en raket upp i vädret med bara gaspådrag på tvåan, men med lite motivation kanske.. Lite glädjeskriveri i inlägget du svar på.. Men potent är den helt klar ju.
SENSEI skrev:Tja.. hmm jag är ju inte direkt liten heller.. 95 pannor.. och bara 175cm...
Det vill säga jag är för kort.![]()
Fast på denna maskin har jag helsystem, knfilter och pc2a...
Den som blev stulen var med slipon och pc2a.
1an ska det inte vara några problem med även om du åker helt original. 2an kan behöva av och påslag.. men absolut ingen koppling( gör att kopplingskorgen kommer att rasa)
Allt handlar om hur du tajmar det med varvtalet
crazy88 skrev:allright å hur tycker du den är då? motor/vrid,körglädje osv?
Ja ok av och på, om det var det du menade så är det ju förståligt, jag trodde bara gas alltså..SENSEI skrev:Tja.. hmm jag är ju inte direkt liten heller.. 95 pannor.. och bara 175cm...
Det vill säga jag är för kort.![]()
Fast på denna maskin har jag helsystem, knfilter och pc2a...
Den som blev stulen var med slipon och pc2a.
1an ska det inte vara några problem med även om du åker helt original. 2an kan behöva av och påslag.. men absolut ingen koppling( gör att kopplingskorgen kommer att rasa)
Allt handlar om hur du tajmar det med varvtalet
Inget glädjeskriveri.
Med pc2a och helsystemet så funkar det med gaspådrag från 120 upp mot 155....
Kolla med Svampe här på forumet så han kan bekräfta det....
Helt orginal av och påslag..
Hultan skrev:Ja ok av och på, om det var det du menade så är det ju förståligt, jag trodde bara gas alltså..
Det kunde jag på min gammelgixxer med ju... I alla fall 90-110 typ..
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |