Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
SENSEI skrev:men absolut ingen koppling( gör att kopplingskorgen kommer att rasa)
Är kopplingskorgarna klenare på 00-02 än 96-99?
SENSEI skrev:men absolut ingen koppling( gör att kopplingskorgen kommer att rasa)
Tror inte de är klenare det är generellt.. och gäller i alla hojar.Hoztic skrev:Är kopplingskorgarna klenare på 00-02 än 96-99?
SENSEI skrev:Tror inte de är klenare det är generellt.. och gäller i alla hojar.
Eskilsson skrev:Japp. Kopplingskorgen verkar vara lite klen.
Min rasade när jag kopplade upp den på 2an
Helt i onödan när det gick utmärkt att bara gasa upp den.
Lyckligtvis va det bara att byta korg. inget annat blev trasigt.
Har svårt att tro att av påslag ger skadligt slitage.. Däremot får du dålig smörjning när du slangar...Gurra Gixxer skrev:sliter mer på vxlådan om du inte kopplar den pallar inte av och på i 2 , 3 i längden heller.. rasa både 2 och 3 qans vxl plus att veven orka inte med för mycket bakhjuls körning fast än jag hade för mycket olja i.. men tacka 5 års garanti på -03an...
SENSEI skrev:På 750 så kan du på ettans växel köra långsamt.. lägga dig över tanken och vrida fullt... Vid 90 km/h så lyfter den framhjulet. På 2an så enbart på gaspådrag från ca 120 km/h så lyfter framhjulet.
..
HumAnyt skrev:Den måste helt enkelt gå bättre än vad min gsxr1000 gör? för min går inte upp på 2:an med bara gas i 120... men ifall man vill går det på 2:an i 150, oftast(vridet bättre misstänker jag där)... Heller hur räknar alla ni här med "lyfter framhjulet" är det så ni kan göra en wheelie, heller bara känner att framhjulet inte har mark kontakt bara?
SENSEI skrev:På 750 så kan du på ettans växel köra långsamt.. lägga dig över tanken och vrida fullt... Vid 90 km/h så lyfter den framhjulet. På 2an så enbart på gaspådrag från ca 120 km/h så lyfter framhjulet.
Dessa saker går inte på hondan...
SENSEI skrev:Kolla hur fort din hoj går på 2an. jmf med vilket varvtal du ligger på..
Det handlar mycket om utväxling och hur registret ser ut.
Kolla inte på hastigheten i sig.. kolla på varvtalet du ligger på...
Och du.. du är välkommen att testa.
Testat flera gånger på polares hoj,, och den ville då inte...Folkezx9r skrev:Eeeehhh...skulle inte detta gå att göra på 929:an menar du ??...Hmmm.. Jag hade visserligen slipon o pc3 på min , men att dra upp den enbart med påslag på 2:an var inga problem ??... Även på 3:an fungerade...med av/på-slag...mellan 130-160 km/h. Nä...Inget skitsnack....Pure fact ! Går säkert på 750:n oxå med rätt teknik.....
SENSEI skrev:Testat flera gånger på polares hoj,, och den ville då inte...
Altså den går att få upp det är mycket teknik då.. inte bara att ligga i en stabil jämn hastighet och ge full pådrag...Folkezx9r skrev:Av o på 2 ggr , så du får "gung" på hojen o ett ryck...sen reser den sig så fint så. Eller utnyttja vägbanan ??...Liten uppförsbacke = 1 "gung" o ryck , större uppförsbacke = mindre gung o mindre ryck , backknöl = påslag ...... Har man gett sig fan på att man ska upp , så lyckas man till
slut..
SENSEI skrev:Altså den går att få upp det är mycket teknik då.. inte bara att ligga i en stabil jämn hastighet och ge full pådrag...
Kan jag då säga att det gör inte polarns hojen.. Vet faktist inte om det är helsystem eller slipon på den.. Men han har ingen pc...Folkezx9r skrev:På 2:an krävdes ingen teknik... Jämn hastighet , ca 7-8000 rpm o påslag , så reste den sig. Bara att gasa.....! Men 3:an kräver att man känner hojen......
SENSEI skrev:Kan jag då säga att det gör inte polarns hojen.. Vet faktist inte om det är helsystem eller slipon på den.. Men han har ingen pc...
känns som om tråden börjar balla ur..
Killen undrar om hojarna.. inte hur bra de slangar i olika hastigheter,,, -
Ge killen info nu![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |