Gsxr 92a bluddrar

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
Hej!

Jag har problem med min Gsxr 750 92a. när den blir varm kan jag typ inte ligga under 4000v då bluddrar den o går inte på alla burkar. men över det går den hur bra som hellst.
Vad kan det vara?
förra sommaren bytte jag nålarna.
tändkablarna till 1 o 4ans cylindrar e bytta och uppmätta så dom e ok frågan e om de kan hända något med dom när det blir riktigt varmt??

alla tipps välkommna

Mvh
Martin
 

spik

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Öckerö
Hoj
CBR 900rr 99,KTM 990sm
martin_642 skrev:
2280717 Hej!

Jag har problem med min Gsxr 750 92a. när den blir varm kan jag typ inte ligga under 4000v då bluddrar den o går inte på alla burkar. men över det går den hur bra som hellst.
Vad kan det vara?
förra sommaren bytte jag nålarna.
tändkablarna till 1 o 4ans cylindrar e bytta och uppmätta så dom e ok frågan e om de kan hända något med dom när det blir riktigt varmt??

alla tipps välkommna

Mvh
Martin

Jag hade samma problem med min gsxr750 92a.Och det var tänhattarna till 2 o 3 som var kassa.

Spik.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
jag hade samma problem förra sommaren och det var dels dåliga tändhattar samt så behövdes det en renovering av tändspolarna som gav mycket dålig kontakt. Lyft bort tank etc och kolla alla tändhattar samt så att kablarna sitter ordentligt i tändspolarna (en på vardera sida under tanken).

Min har dock också börjat strula igen men går bara mycket dåligt under 2.5k för att sedan trycka på kanonmycket mellan 3-4k och sedan lugna ner sig igen, skum som fan. Lycka till och säg gärna hur det gick och vad du gjorde så man vet det om man får samma fel :)
 

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
Har precis haft hojen på service o han mätte upp kablar o spole o fick allt till bra värden sa han. men frågan e om det händer något när dom blir riktigt varma??
 

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Ort
kalmar
Hoj
GSXR 1000-K6
Häftigt det är ju min allra första hoj du har köpt! den var längesen man såg,
haha coolt!!!
 

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
Rundberg skrev:
2281061 Häftigt det är ju min allra första hoj du har köpt! den var längesen man såg,
haha coolt!!!
var det du som importerade den eller var de dig jag köpte den av? :)
du vet inte vad felet kan vara? :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Om du bara bytte nålarna förra året kan det vara idé att även byta emulsionsrören. Om du sänker nålarna två hack och den går bättre ska du definitivt byta de slitna emulsionsrören.
 

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
andersbrink skrev:
2281531 Om du bara bytte nålarna förra året kan det vara idé att även byta emulsionsrören. Om du sänker nålarna två hack och den går bättre ska du definitivt byta de slitna emulsionsrören.
När jag bytte nålarna kollade jag på emulsionsrören o dom ser ok ut dom e ju av mässing o nålarna aluminium så dom borde ju inte slitas lika fort.
är det emulationsrören det ända du tror eller kan de vara nått annat?
suzuki skulle ha 600kr styck för dom här i stan det låter dyrt tycker jag?

mvh
martin
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Är allt annat okej, t.ex. rätt lågfartsmunstycken och trottelnålarnas installation samt flottönivån är det inte något annat som kan spöka. Var det RÄTT nålar du fick tag på? Beskriv dimensionerna på trottelnålarna.
 

martin_642

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Ktm 690 SM
andersbrink skrev:
2284203 Är allt annat okej, t.ex. rätt lågfartsmunstycken och trottelnålarnas installation samt flottönivån är det inte något annat som kan spöka. Var det RÄTT nålar du fick tag på? Beskriv dimensionerna på trottelnålarna.
ska riva förgasarna i helgen igen tänkte jag. förmodar att nålarna är rätt då jag köpte dom på Beviks här i linköping och dom är ju stans största hojfirma.
har för mig det stog samma nummer på dom gammla som på dom nya.

vet du vart man kan köpa emulationsrören billigt?

ska kolla upp dimensionen på nålarna i helgen

Mvh
Martin
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top