Tackartackar! Jadu, har gjort ganska mycket med den hojen sedan jag köpte den -99. Hittade en lista jag skrev ihop för ett tag sedan, och det som sitter på nu är:
Egentillverkat grenrör, KKK K24 turboaggregat från Volvo S60R, modifierad GIK-intercooler, plenumkammare i aluminium, Malpassi bränsletrycksregulator, Wahlbro bränslepump, Suzuki Bandit 1200 cylinderrad uppborrad till 81 mm och Hayabusa smidda kolvar, ger 1195 cc, blocket uppfräst för att ge plats för de grövre foderna, MP-Racing prostreetportad topp, original kammar tajmade till 114/114 lobecenter, APE dragstänger och muttrar, Dyna2000 tändsystem med retardfunktion (backar tändningen 8 grader över 0,7 bar), Mikuni cv34r modifierade för turbobruk, Bosch avlastningsventil, 3-tums avgasrör, JR luftfilter, Apexi AVC-R digital laddtrycksstyrning. Koppling försedd med kraftigare fjädrar från Motospeed. Dessa är även shimsade med 2 mm brickor. Biltema returoljepump.
Utväxling 16/42 istället för originalets 14/47. Fälgar och skivor från GSX-R 1100 -91, ombyggda kraschkåpor fram i glasfiber från MV Agusta F4, modifierad Honda RS250RR bakdel. Tonat kåpglas från Airblade Racing. Digitala instrument från Acewell. Långsving i rostfritt med + 5 cm längst fram, +15 cm längst bak. Bakstötdämpare och länkage från GSX-R 1000 -02. Tillbakaflyttade fotpinnar, egentillverkad bakram. Projektorlampor fram med 38 mm lins, diodbaklampa. Diodblinkers.
Har kanske glömt något, men detta kanske räcker för stunden?
Det är jag som är skyldig och jag tar mig friheten att existera, så du får väl böla en skvätt ... Den har varit min sedan 91 och jag har, som du ser, alltid behandlat den med silkesvantar, men så blev den ståendes ute ett par dagar ... och se som den ser ut nu! Den är i topptrim till våren igen!
Gött ljud...
Vet inte hur MEGA låter tyvärr, skulle faktiskt vara kul att veta hur dom skiljer i ljud om du hört båda?! Valet var MEGA el. GROWLERDå har du inte hört "MEGA:an". Den käkar upp din "GROWLER"!
PEACE
Snygg hoj! känner igen bilden. (Mitt ex) Går den så bra som jag hade för mig?
min gixxer
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |