GSXR med 1000R motor

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
GSXR 600 -98
Håller på att sätta i en GSXR 1000 motor på en 600R -98. Det blir kåpor från GSXR 750 -01 på den. Har tagit för lång tid att fixa allt har legat på sjukan nästan två månader, men hemma nu och dags att få allt klart till våren. Bilder kommer så snart jag har fixat in dom på datorn.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Är det värt jobbet och pengarna? Kanske inte blir så dyrt ändå?

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Sweet! Håller själv på att pyssla med gixxern och ska sätta på likadana kåpor som dig! Själv har jag köpt nyare kåpställning och bakram så att det förhoppningsvis ska gå lite lättare än med orginal..
Hur har du tänkt göra?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Jag har aldrig funderat på hur försäkrings bolaget ställer sig till att det sitter en störe motor än det igentligen ska va i den....samma med bilprovningen, motor nr kan ju inte stämma med ram nr m.m.

Någon som vet :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag har aldrig funderat på hur försäkrings bolaget ställer sig till att det sitter en störe motor än det igentligen ska va i den....samma med bilprovningen, motor nr kan ju inte stämma med ram nr m.m.

Någon som vet :)

Måste reg besiktiga den. Blir nog i så fall som amatörbyggt fordon. Men reg besiktning måste det vara.

sandstream

Guest
Jag har aldrig funderat på hur försäkrings bolaget ställer sig till att det sitter en störe motor än det igentligen ska va i den....samma med bilprovningen, motor nr kan ju inte stämma med ram nr m.m. Någon som vet :)
Men du vill ju inte veta :D

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Problemet kommer vara att egentligen får man inte ha mer hk i en ram än vad den är byggd för. Man måste då ha en intyg från ramtillverkaren som intygar att ramen tål den nya effekten, vilket dom aldrig gör. Men det går och strypa tillfälligt och regga om den.
Hur det är med mer mer cc än org. vet jag dock inte...

// Linus

Bananen

Guest
Hur går det med bytet? Sitter själv i funderingarna av att sätta i en 750r motor -00 i ett 96-98 chassie. Vore kul att göra om det var lätt eller om det krävde en större insatts! Lycka till!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha