GSXR1000 K4 - annat drev?

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Gokväll! Skaffade en K4 som jag är väldigt nöjd med, tycker dock att den kanske ligger på lite högt varvtal, tänkte att någon bytt drev på den.. Den går jämt och fint ligger på 4.000 varv när jag ligger i 106km/h.. (6:an såklart) Tänkte kolla om någon vänlig skäl vill jämföra varvtal/hastighet med mig?

//H

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Bor i sthlm så kanske lite väl långt, men original ska det vara 17T fram och 42T bak. Kolla det så slipper du åka runt och fundera :tummenupp

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Hehe, sant, annars kanske du eller någon med samma hoj kan kolla varvtalet när ni är ute och kör? Men ska absolut kolla kuggarna, tänkte jag inte på! :) tack för tipset/infon!
( glömde skriva att det är en 1000cc)

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Hehe, sant, annars kanske du eller någon med samma hoj kan kolla varvtalet när ni är ute och kör? Men ska absolut kolla kuggarna, tänkte jag inte på! :) tack för tipset/infon!
( glömde skriva att det är en 1000cc)

Misstänkte att det var 1000cc.
Kommer regna ett par dagar i sthlm men ska försöka komma ihåg att kolla när vädret tillåter om du inte hunnit kollat dreven innan.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Enligt Gearingcommander så ska din hoj hålla 101 km/h vid 4000 varv. Lägger man på 5% för felvisning i hastighetsmätaren blir det 106 km/h vid 4000. Så det verkar stämma bra (en hastighetsmätare får visa för mycket men inte för lite, 5% är normalt).

För att nå 106 vid 4000 på 6'an och med exakt mätarvisning så skulle den behöva vara drevad med 40 kuggs bakdrev. Vilket alltså blir tvärt emot vad du tänker dig. Detta enligt Gearingcommander alltså, reserverar mig för felknappningar.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Enligt Gearingcommander så ska din hoj hålla 101 km/h vid 4000 varv. Lägger man på 5% för felvisning i hastighetsmätaren blir det 106 km/h vid 4000. Så det verkar stämma bra (en hastighetsmätare får visa för mycket men inte för lite, 5% är normalt).

För att nå 106 vid 4000 på 6'an och med exakt mätarvisning så skulle den behöva vara drevad med 40 kuggs bakdrev. Vilket alltså blir tvärt emot vad du tänker dig. Detta enligt Gearingcommander alltså, reserverar mig för felknappningar.
106 i verkligheten är 116 på mätaren. Alltså har TS originaldrevat med stor säkerhet...

Dock TS. Dreva inte "upp" mer än original. Visst lite surrigt på motorvägen blir det men hojen kommer upplevas aningens slöare. Troligen inte mer toppfart och högre på 1an vilket gör den än jobbigare i köer.

Bara ett tips om hur de flesta upplever det... Detta innebär ju dock inte att du håller med ;)

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Tack igen för alla svar! :tummenupp

Ville bara kolla så varvtalet var vettigt, 9 år sedan man hade en och körde twin senast!

:)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...