larsat
turbo
Hej, kände att jag måste börja planera lite för mitt turbobygge, även om jag inte har tid att sätta igång just nu så kan man ju alltid samla lite info då det finns endel frågor.
Lite av planen då:
Motor från 92, honade cylindrar och nya kolvringar, nya ventiltätningar i toppen o tjockare cylinderfotspackning, (bör väll duga?)
E85 med modifierade nålar och nya munstycken.
Turbo Mitsubishi 13g intern WG, 0,4 bar till att börja med.
Fälgar från -91, ev även hel framgaffel?
Andra kåpor och ny lack.
Motorn sitter redan på hojen, är tänkt jag ska köra med fälgar från 1100R -91 men funderar även på om man tjänar något att ta hela framgaffeln från en sådan hoj, vad tror ni?
Vad lahi sa, skulle det bli mindre med plats för IC isåfall, frågan är om jag ska ha någon IC med tanke på det låga laddet, men det kan ju hända att man vill ladda mer sen när den väl fungerar
Jag har även läst något om att 1 bar funkar utan IC om man kör E85?
Annars har jag tänkt ha "chassiet" ganska orginal, en ny dämpare bak kanske inte skulle skada om det finns något bra som passar utan modifikationer?
Kommer börja plocka ner hojen så fort mitt garage är färdigtbyggt.
Munstycken o turboagg finns, däremot är jag intresserad av att köpa fälgar om någon har?
Vad är normalt att behöva betala för sådana?
Vad är lämplig dimension på turbogrenröret, är 42,4x2,6 svartstål för grovt? Dvs 37,2mm inv? (Det har jag nämligen delar av och endel flänsar).
Tryckbox måste ju smidas till sen, vad är lämplig dimension på tryckrören?
Jag har endel 2,25" alurör som ligger, är det för grovt?
Även tips & bilder på var man lämpligen tar ut oljetryck och leder tillbaka oljeretur vore fint!
Kommer inte på mer just nu
Hoppas på en frän hoj såsmåningom!!
Lite av planen då:
Motor från 92, honade cylindrar och nya kolvringar, nya ventiltätningar i toppen o tjockare cylinderfotspackning, (bör väll duga?)
E85 med modifierade nålar och nya munstycken.
Turbo Mitsubishi 13g intern WG, 0,4 bar till att börja med.
Fälgar från -91, ev även hel framgaffel?
Andra kåpor och ny lack.
Motorn sitter redan på hojen, är tänkt jag ska köra med fälgar från 1100R -91 men funderar även på om man tjänar något att ta hela framgaffeln från en sådan hoj, vad tror ni?
Vad lahi sa, skulle det bli mindre med plats för IC isåfall, frågan är om jag ska ha någon IC med tanke på det låga laddet, men det kan ju hända att man vill ladda mer sen när den väl fungerar
Jag har även läst något om att 1 bar funkar utan IC om man kör E85?
Annars har jag tänkt ha "chassiet" ganska orginal, en ny dämpare bak kanske inte skulle skada om det finns något bra som passar utan modifikationer?
Kommer börja plocka ner hojen så fort mitt garage är färdigtbyggt.
Munstycken o turboagg finns, däremot är jag intresserad av att köpa fälgar om någon har?
Vad är normalt att behöva betala för sådana?
Vad är lämplig dimension på turbogrenröret, är 42,4x2,6 svartstål för grovt? Dvs 37,2mm inv? (Det har jag nämligen delar av och endel flänsar).
Tryckbox måste ju smidas till sen, vad är lämplig dimension på tryckrören?
Jag har endel 2,25" alurör som ligger, är det för grovt?
Även tips & bilder på var man lämpligen tar ut oljetryck och leder tillbaka oljeretur vore fint!
Kommer inte på mer just nu
Hoppas på en frän hoj såsmåningom!!
Last edited: