gsxr750-99motor på en r1

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
Hej jag undrar någon vet om det går att sätta in en gsxr750-99a motor i en r1-00a utan några större ombyggnationer.Har nämligen en såda liggande turboladdad med ca 320 hk. eller om någon är intresserad kostar motorn 25.:va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
grön-x skrev:
2558935 Hej jag undrar någon vet om det går att sätta in en gsxr750-99a motor i en r1-00a utan några större ombyggnationer.Har nämligen en såda liggande turboladdad med ca 320 hk. eller om någon är intresserad kostar motorn 25.:va

:mad: NEJ! DET GÅR INTE ALLS! Det är spöstraff på att sätta en Sukimotor i en Yamaha.

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Fürstenhoff skrev:
2559781 320hk på en 750R motor i från 1999!! :va

Låter inte sannolikt att det stämmer med 320hk (skulle väldigt gärna vilja se det bromspappret) men bortsett i från detta så vore det att häda med att stoppa i en Suzuki motor i en Yamblahahaha!!

/Fürstenhoff.

Jag bromsade på ett papper häromdagen men det visade inte hur många hk
jag hade. Ett rätt så söndertrasat skrynkligt papper blev det, så uppskattningsvis runt 180-190 hk i min. (Orginal)

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Fürstenhoff skrev:
2559781 320hk på en 750R motor i från 1999!! :va

Låter inte sannolikt att det stämmer med 320hk (skulle väldigt gärna vilja se det bromspappret) men bortsett i från detta så vore det att häda med att stoppa i en Suzuki motor i en Yamblahahaha!!

/Fürstenhoff.

Vissa vill kanske "Ride in style" och är beredd att göra allt som krävs, för att bli kvitt sin fula zukka:D

Med lite modifikationer borde det gå, instrumenten då:confused:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tycker det låter rååcoolt!. Keep going! lär bli ett värdigt vinterprojekt om inte annat!. säg till om det blir nåt så ska jag följa ditt bygge. förutom motorfästerna så lär du ju få flytta över hela tändsystemet från suckan och lösa det med avgasröret men det kan ju inte vara något svårt när motorkonstruktionen på de 2 hojarna är så lik varan.

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Hurvida det är att häda, sminka en gris eller dricka ett årgångsvin ur pappmugg är oväsentligt.

Vänligen inget spammande och håller inom topic.

/mod.

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
min egentliga fråga var om någon vet om motorfästen drev och andra vesäntliga delar sitter ungefär där dom ska.r1an är för övrigt en något ombyggd 00a.

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
grön-x skrev:
2558935 om det går att sätta in en gsxr750-99a motor i en r1-00a utan några större ombyggnationer.

Utan några större ombyggnationer lär det nog inte gå.
Motorfästen lär inte passa rakt av, elsystem och mätare får bytas, frågan är om allt får plats under tanken. Sen tillkommer passning av avgas etc.

Du får nog kallt räkna med omfattande ombyggnationer.

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
grön-x skrev:
2561812 min egentliga fråga var om någon vet om motorfästen drev och andra vesäntliga delar sitter ungefär där dom ska.r1an är för övrigt en något ombyggd 00a.

Skulle åxå tro att det blir mycke jobb. Yammans motor lutar väl mer framåt? Sen att få till det med utgående axel så inte kedjan går i svingen mm, kräver nog ett skapligt pusslande. Det är nog ingen bra idé.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Svar på din fråga: Inte utan större ombyggnader nej!

Allt går men det kommer inte bli bra med tanke på de 2 olika motorernas uppbyggnad!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln