GSXR750SP småbekymmer!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
IMG_9868 (1280x960) (1024x768) mix.jpgIMG_9872 (1280x960) (1024x768) mix.jpgIMG_9973.jpgIMG_9974.jpgIMG_9975.jpgIMG_9976.jpg

Hej sporthojare! Som sagt småbekymmer. Gammal 750 som stått still länge, samlar/utställningshoj! Kände att innan uppstart skulle förgasarna rengöras, och gisses va skit utav blandad karaktär/utseende det var i dessa, kommer kräva mycket rengöring och en slutlig ultraljudstvätt.

Har nu önskemål om att få ut luftrenarburken ur ramen...... vad är tricket:va? Måste detta lock över de delar som driver generatorn och där startmotorn kuggar i... tagas bort?

Mvh Tony "Toyman"

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Om luftrenaren vet jag tyvärr inget. Men mitt tips är att slänga lågfartsmunstyckena, de är så precisa i tolleranserna att du riskerar taskig gång trots att de ser rena ut efter ultraljudstvätt.

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
CBR600F, CRF1000L, "NR750"
På min GSX-R1100-92 är man tvungen att ta bort generatorn för att få ut luftburken (med motorn kvar i ramen).
Misstänker att du blir tvungen att lyfta på det där locket.
Lycka till med fina hojen!!

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej Boris JR, Skåne/Umeå..... långt att pendla!

Förgasarskit! Känner att det är dags att motera upp lampan med ljus och förstoringsglas, svårt läsa texten på munstyckena. Men när grejerna är tvättade syns det nog bättre. Har ju någon i Göteborg som driver ett företag Bra i Gasen. Där finner jag nog nya munstycken!

Får nog införskaffa en ulltraljudstvätt, I garaget huserar ju ett gäng förgasare, något speciellt att tänka på vad gäller modell. Storlek. Mvh Tony

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej Andreas900,

Som sagt det räcker inte med generatorn, och ska locket bort då måste kamspännarskruven/justeraren?? bort ochså för den sitter precis över en insexbult till locket. Och då kanske jag sedan måste lossa något annat för att återmontera. Jag tror luftburken kommer tvättas ur på plats i ramen!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hej Boris JR, Skåne/Umeå..... långt att pendla!

Förgasarskit! Känner att det är dags att motera upp lampan med ljus och förstoringsglas, svårt läsa texten på munstyckena. Men när grejerna är tvättade syns det nog bättre. Har ju någon i Göteborg som driver ett företag Bra i Gasen. Där finner jag nog nya munstycken!

Får nog införskaffa en ulltraljudstvätt, I garaget huserar ju ett gäng förgasare, något speciellt att tänka på vad gäller modell. Storlek. Mvh Tony
Min första var en billig från kina, www.aliexpress.com är din vän. Ju större desto dyrare, så jag lessnade och beställde en probe+signalgenerator modell jättestor och sänkte ner i det badkar jag har för rengöring, vips har jag en tvätt stor nog för att tvätta block. Smidigt!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning