GTR Racing, felaktig cd-key?

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Nisse Järnet skrev:
MikkE har också problem med att datorn hänger dig i menyn, iaf i LAN.

Skummt. Men min hänger sig minst 90% av gångerna i vanlig singelplayermode.

Fattar inte, kan det vara fel på "releasen" tro?
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
PollySmurf skrev:
Skummt. Men min hänger sig minst 90% av gångerna i vanlig singelplayermode.

Fattar inte, kan det vara fel på "releasen" tro?
Jag har exakt samma (MikkE tankade från mig, och du från honom väl?) och för mig har det aldrig hängt sig! Men jag vet inte om hans bara hänger sig i LAN eller singel också. Ska säga till att han ska kolla tråden sen!
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Nisse Järnet skrev:
Jag har exakt samma (MikkE tankade från mig, och du från honom väl?) och för mig har det aldrig hängt sig! Men jag vet inte om hans bara hänger sig i LAN eller singel också. Ska säga till att han ska kolla tråden sen!

Jag drog det av honom ja. Nu funkar det inte alls, 0% av gångerna :(

Har testat runt 15-20 ggr nu, varje gång freezar burken. Du kan ju fråga han ifall hans hårddiskindikatorlampa med lyser hela tiden i menyerna. Och gör din det?

Det är ju helt klart nåt som är galet som gör att hårddisken jobbar max hela tiden.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Nu, rätt som det är funkade det igen. Sen stängde jag av spelet efter en stund, och skulle starta det igen nu. Men icke sa nicke :död
 

MikkE

Guest
jag har halvtyskt plus att det hänger sig i menyerna efter varje gång man har kört. bara att starta om datorn.. Så jävla irriterande!
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
MikkE skrev:
jag har halvtyskt plus att det hänger sig i menyerna efter varje gång man har kört. bara att starta om datorn.. Så jävla irriterande!

Ok, lyser din HDD-LED med konstant?

Gissa om det är irriterande att inte ens kunna spela! :4skrika
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Fick mitt orgnialex av GTR för ett tag sen. Glad i hågen som man var installerade man det och tänkte "orginalet hänger sig säkert inte". Men Tro F*N!! :huvet

Fattar inte vad det är för fel, har nyaste drivrutinerna till alla delar i datorn, och andra spel funkar fint.

Kör med radeon 9600 pro, 512 DDR, AMD 2500+ barton, Asus A7N8X - deluxe, och aureon reality-ljudkort. Dvs, inga ovanliga komponenter, alla delar ska stödja spelet och DX9c. Håller på att kollapsa när jag inte kan köra!! :gråta


TheDiversion skrev:
Ok, lyser din HDD-LED med konstant?

Leden lös föresten konstant pga att starfuck snodde systemresurser
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
TheDiversion skrev:
Leden lös föresten konstant pga att starfuck snodde systemresurser

Starfuck behöver bara användas för att skapa en "ersättnings-EXE".
Har du väl skapat den behöver du inte ha igång Starfuck för att starta spelet.
Utan använder dig helt enkelt av din "ersättnings-EXE"
Notera dock att skivorna INTE ska vara i din cd-rom om du använder dig av daemon och starfuck
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
bissmark skrev:
Starfuck behöver bara användas för att skapa en "ersättnings-EXE".
Har du väl skapat den behöver du inte ha igång Starfuck för att starta spelet.
Utan använder dig helt enkelt av din "ersättnings-EXE"
Notera dock att skivorna INTE ska vara i din cd-rom om du använder dig av daemon och starfuck

Jo men starfuck startas i bakgrunden när man använder ersättningsexen. Blev för övrigt av med det problemet genom att koppla ur CD-enheterna. Då kunde jag köra med den vanliga genvägen. Men jaja, det är inget problem längre.
Nu är problemet att orginalet med krashar. Är det lönt att testa formater?
 

MikkE

Guest
TheDiversion skrev:
Ok, lyser din HDD-LED med konstant?

Gissa om det är irriterande att inte ens kunna spela! :4skrika
Nope. Går fin fint när man väl lirar.

TheDiversion skrev:
Fick mitt orgnialex av GTR för ett tag sen. Glad i hågen som man var installerade man det och tänkte "orginalet hänger sig säkert inte". Men Tro F*N!! :huvet

Fattar inte vad det är för fel, har nyaste drivrutinerna till alla delar i datorn, och andra spel funkar fint.

Kör med radeon 9600 pro, 512 DDR, AMD 2500+ barton, Asus A7N8X - deluxe, och aureon reality-ljudkort. Dvs, inga ovanliga komponenter, alla delar ska stödja spelet och DX9c. Håller på att kollapsa när jag inte kan köra!! :gråta
Tror inte att det beror på datorn. Jag har 9700, 1024 ram, amd 3000+. Din är inte så mkt sämre den. Någonting med spelet bara. Blir ju så med vissa nedladdade spel som man ska cracka osv.



Leden lös föresten konstant pga att starfuck snodde systemresurser
 

MikkE

Guest
TheDiversion skrev:
Ok, lyser din HDD-LED med konstant?

Gissa om det är irriterande att inte ens kunna spela! :4skrika
Nope. Går fin fint när man väl lirar.

TheDiversion skrev:
Fick mitt orgnialex av GTR för ett tag sen. Glad i hågen som man var installerade man det och tänkte "orginalet hänger sig säkert inte". Men Tro F*N!! :huvet

Fattar inte vad det är för fel, har nyaste drivrutinerna till alla delar i datorn, och andra spel funkar fint.

Kör med radeon 9600 pro, 512 DDR, AMD 2500+ barton, Asus A7N8X - deluxe, och aureon reality-ljudkort. Dvs, inga ovanliga komponenter, alla delar ska stödja spelet och DX9c. Håller på att kollapsa när jag inte kan köra!! :gråta

Leden lös föresten konstant pga att starfuck snodde systemresurser
Tror inte att det beror på datorn. Jag har 9700, 1024 ram, amd 3000+. Din är inte så mkt sämre den. Någonting med spelet bara. Blir ju så med vissa nedladdade spel som man ska cracka osv.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
MikkE skrev:
Nope. Går fin fint när man väl lirar.


Tror inte att det beror på datorn. Jag har 9700, 1024 ram, amd 3000+. Din är inte så mkt sämre den. Någonting med spelet bara. Blir ju så med vissa nedladdade spel som man ska cracka osv.

Skrev ju innan att jag hade köpt orginalet :tungan

För övrigt så flyter spelet perfekt i 1024x768 NÄR det väl funkar. Ska testa att formatera burken när jag har tid, och installera GTR först, sen installera nästa program, testa spela igen, osv. Uteslutningsmetoden. Ska fan ha igång spelet nu när man har betalt en halv tusing för att få orginalet!! :huvet
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top