Gubben har blivit galen!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ok, kort historia lång.. Köpte ny hoj, skulle ha den stående hemma hos Farsan = Han körde hem den från mig på kvällen. Den sträckan tar runt 1h att köra... Efter 2½h ringde han och sa att han precis kommit hem :va Tydligen va hojjen kul..
Han har kört custom så länge jag kan minnas så då är väl eg. alt kul att köra :D

Förra helgen fick han låna den och var ute och gasa av sig, var helt lyrisk när han sen ringde på Söndagskvällen.. Fumla om vilken miss han gjort som åkt gubbhoj i alla dessa år, men att han var för gammal för såna här leksaker.. Men hans hoj skulle iaf säljas nu..

Nu ringde han nyss och snacka om att han vart och provat en BMW R1200R. På något vis har han lyckats föryngra sig själv med 20år och det är nu helt ok med en bushoj (tänk på att han kört custom = allt är nog busigt för honom).. Här skulle det visst köpas nytt då Mean Streak'en blivit såld.
Först försökte jag förklara hur barnslig han är, det gick inget bra. Då fick man ändra taktik. Börja hacka på priset! Gick inte heller nå vidare då min är i samma prisklass.. Till saken hör att jag tycker BMW är så grymt ful att jag försökte med alla möjliga knep övertyga honom att det är ett felköp.. Det gick inge vidare.. Då kom den, utmaningen!

Slog vad om 3månaders försäkring. För mig är det en grym vinst medans förlusten blir typ noll då han ligger i en liiite annan riskzon.. Vadet går ut på att jag till helgen ska hitta en naken hoj som är roligare att köra/äga för halva pengen av vad BMW går lös på. Men tror ni jag vet nån hoj? :tungan

Så nu behöver jag lite hjälp här.. Kraven är:
- Över 100starka i maskin.
- Som äldst en 03'a
- En körmaskin. Man ska köra, inte åka med!
- Naket alt. halvkåpa.
- Twin (inget krav, men ett STORT plus).
- Det ska gå att åka två bekvämt.
- Ett maxpris på 60k, är det än billigare så är det bättre.
- Inget som är för "ungdomligt" typ SuperDuke eller en Motard osv.. Inte heller en SF R1'a osv.
- Måste finnas hos handlare inom 20mil från Sthlm då provkörning ska ske i helgen.

Rent spontant kommer ju en beggad SV1000, CB900, XJR 1300, GSX 1400 osv upp i huvet. Hur mycket körglädje är det i en sån maskin? Vad ska jag hitta? Vill ju verkligen hitta en "bättre" hoj för halva pengen :D
Vänligen ös på med fördelar/nackdelar på hojjar ni tror jag skulle kunna vinna vadet med.

/Hekas

Pizzabagarn

Guest
Om man bara läser de första raderna i ditt inlägg så tycker jag inte han blivit galen. Han har ju blivit människa igen

Är väl inget fel på Bimmern, eller?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Lätt ett monster :fakta

Leta reda på så ny som möjligt och med så stor motor som möjligt för pengarna. Stirra dig inte blind på effektuppgivelser, de går bättre än antalet hästar säger ;)

Pizzabagarn

Guest
Har inte kawasaki nån z1000 eller va den nu kan heta?

Den är nice om den är av senare årsmodell då de första årsmodellerna enligt uppgift skall vara lite klena i mellanregistret. Har själv provkört en 07:a och den var hur trevlig som helst.

SV´n är nog en trevlig gubbhoj då den också finns i halvkåpeutförande.

(Gubbhoj.....hmmmmmm jag kör ju SV men å andra sidan så blir jag piskad som satan av de där förbannade radfyrorna......jävla helvete)

Last edited:

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
"Så nu behöver jag lite hjälp här.. Kraven är:
- Över 100starka i maskin.
- Som äldst en 03'a
- En körmaskin. Man ska köra, inte åka med!
- Naket alt. halvkåpa.
- Twin (inget krav, men ett STORT plus).
- Det ska gå att åka två bekvämt.
- Ett maxpris på 60k, är det än billigare så är det bättre.
- Inget som är för "ungdomligt" typ SuperDuke eller en Motard osv.. Inte heller en SF R1'a osv.
- Måste finnas hos handlare inom 20mil från Sthlm då provkörning ska ske i helgen."

Jag tycker en Honda Firestorm verkar stämma ganska bra med önskemålen.

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
kanske en Hornet 900 typ -03-04? Mycket hoj för pengarna och kan vara busig om man vill. Fint med kräm och man sitter ganska skönt båda två.
Dock långt ifrån twin-karraktär. Men en fin hoj för pengarna är det allt.
Egentligen skall han ju ha en speed triple men då kommer du ju även att sälja din duke till slut! :D :D :D :arsele :arsele

Dessutom ser Horneten lagom gubbig ut med singellycktan och mussepigg-öron till backspeglar!:tungan
(oj oj, det där kommer jag få skit för) :D :D

Pizzabagarn

Guest

Varför inte. Hur gammal är han?

Känner en 49-åring som på senare år börjat slanga och göra sköna stoppies och han lär nog inte sluta före pensionsåldern om jag känner honom rätt!

Tydligen blev din farsa helt såld efter att ha kört din så låt honom köra den lite till så står det två underbara KTM bredvid varandra vid familjemiddagarna kommande söndageftermiddagar.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
En touno så klart så blir det twin oxo. Tråkiga är ju utbudet av beghojar nu bara. Men ny måste ju finnas att prova!

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
900 Hornet
Dessutom ser Horneten lagom gubbig ut med singellycktan och mussepigg-öron till backspeglar!:tungan
(oj oj, det där kommer jag få skit för) :D :D

Va faan, jag kör ju en 900 Hornet :va

Fast jag kan nog hålla med. Jag börjar närma mig de 40 (fy faan vad fort det går), och den passar alldeles kanon för mig. Man sitter hur gött som helst, man slipper få kramp i handlederna i farter under 100 (dvs man kan köra omkring i stan med den) och jag gillar faktisk den coola :)confused: ) retrolampan. Dock håller jag med om att speglarna är lite fula.

Jag har krängt på två Leo Vince, vilket gör njutningen ännu bättre.

Klart han ska ha en Hornet :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin