Gubbjävlar!

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag förstår inte frågan? :va

Nu kanske jag är för ung, men jobb har man ju inte tid med att göra alls, man bara måste? :va
På tiden man gör ett projekt klart så hinner man ju få 5 nya (minst).
Haha japp du är för Ung! Jobba vad är det..:va:hjarta

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
När det blir dags hoppas jag att kunna meka/trimma med det jag har lust till, att ta en fisketur när det passar, att ta en öl med kompis/ar, att resa på semester oavsett tid på året, att fortsätta träna o må bra, att bibehålla potensen åtminstone tills jag passerat 85...för sen ska jag röka pipa o käka haschkakor så då är jag ändå tillräckligt välmående.
Haha ..Potensen det där är ju lugnt!...i alla fall till 100 Bast! Finns ju både gula och blåa piller numera! :tummenupp

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Efter semestern gick jag ned till att arbeta tisdag, onsdag och torsdag.
Övriga dagar pillar jag med hojarna, fixar i sommartugan, lagar tråkiga saker på huset, går prommenader med hunden, köper fler hojar om de dyker upp. Kanske säljer någon hoj ibland också.
Mitt största problem är att jag blir lite Blocketberoende.
Nästa år lämnar jag arbetslivet helt, enda skillanden blir mer tid till ovanstående aktiviteter.
Javisst ja, barn o barnbarn måste jag ju skriva ifall frugen ser detta, men de är mest en distraktion, svagt mc-intresse hos de flesta av dem.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
stängde mitt företag när jag var 59 idag ca 2 år senare fattar jag inte hur jag hade tid att jobba.
pillar med mina bilar o mc
håller just nu på med en trackday bil, så det kommer bli lite trackday nästa år
på sommaren blir det en del bilträffar o så far jag runt med husbilen,
har snart varit på varenda bil o mc museum i sverige o danmark
till våren börjar jag beta av museor i östra tyskland :)

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
stängde mitt företag när jag var 59 idag ca 2 år senare fattar jag inte hur jag hade tid att jobba.
pillar med mina bilar o mc
håller just nu på med en trackday bil, så det kommer bli lite trackday nästa år
på sommaren blir det en del bilträffar o så far jag runt med husbilen,
har snart varit på varenda bil o mc museum i sverige o danmark
till våren börjar jag beta av museor i östra tyskland :)
Jäpp! Har Byggfirma sen tidiga 90-Tal..Men åka och kolla museum i forna DDR..de vete faaan! Där är vi nog lite olika! ;)

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om 20 år ska jag bli en obstinat gubbjävel.
Bara gå till banken kl 12 på vardagar, stå i alla köer jag hittar och lämna kön när jag kommer fram, gå extreeeemt sakta på övergångställen, tala om för alla att det var bättre förr osv...

...och antagligen köra en Super Duke. 🤔

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Bara gå till banken kl 12 på vardagar, stå i alla köer jag hittar och lämna kön när jag kommer fram, gå extreeeemt sakta på övergångställen, tala om för alla att det var bättre förr osv...

Ha! Då finns inga Banker! Och förmodligen ingen KTM...! :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det handlar inte om ålder. Du har fler poäng än du vill medge. Som jag, eller @Bushido , särskilt Bushido.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
@Bushido..Jo men den pojken gillar vi med sina puffror och Pandor!...och speciellt hans förkärlek till gamla Motorer! :hjarta;)...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det handlar inte om ålder. Du har fler poäng än du vill medge. Som jag, eller @Bushido , särskilt Bushido.
Jag är iallafall minst en lillgammal halvgubbe, det är empiriskt konstaterat:

Det VAR bättre förr, för ju äldre man blir desto mer förr finns det att tycka bättre om. Ju förr desto bättre helt enkelt :fakta

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja, kunde jag leva med samma standard utan att jobba, tex ett rejält arv från en okänd släkting eller lotterivinst, så skulle jag inte bli långlivad på jobbet, även om jag verkligen trivs just nu.
Samma här. Fyllde 60 för en månad sedan, med tre fastigheter och gamla bilar har man inte tid att jobba.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag är 50 och min plan är att vid 55 (senast 57) dra ner och bara jobba med sånt som är kul och ta de uppdragen för att jag har lust. Nu är jag anställd men lyft detta i flera år så de är förberedda. Troligen startar jag eget då så jag har makten att välja.

Vad jag ska göra? Herrejösses finns ju så mycket som bara göra begränsat nu...

-Träna
-Resa mer, tågluffa är toppen sätt att göra det på.
-Skaffa nån liten plats i Italien och renovera i lugn och ro när andan faller på
-Sälja lägenheten kanske o köpa en liten skåpbil och göra om till minihem o kuska runt i Europa
-Köra mer hoj utan att känna pressen när vädret är fint och jag inte jobbar
-Kanske rent av bli del av bandagar som flaggvakt eller nått, spelar inte så stor roll vad egentligen
-Hoppas på barnbarn förstås
-Stötta mina ungar i deras liv och karriärer
-Lära mig språk
-Påta i landen på kolonilotten
-Gosa med katten och äntligen kunna skaffa hund igen vilket inte fungerar med jobbet nu
-Njuta av skog och mark
-Äntligen hinna upp till norra Sverige och uppleva berg och norrsken
-Ta nått år i en stuga i norra Skottland och öva mig på whisky
-Ta upp kameran och lära mig mer om fotografering
-Virka och sticka till barn och barnbarn
-Ta upp målning i olja och akvarell
...
Listan är längre men att ha aktiviteter att göra är inte mitt problem. Det är att jag inte har råd att sluta idag. Finns ju en plan för det med men då är det 57 som gäller just nu.

Sen gör jag mkt i små delar av de där grejerna redan idag men de störs av att jag måste jobba.

Kan nämna att jag började planera pension o spara som 21 åring. Sen föll det när jag skaffade barn och mannen (ex) ville jobba för han tjänade mer och sa att han skulle spara pension åt mig, vilket aldrig hände utan jag blev utan pengar och utbytt. Klassisk kvinnofällan men jag ångrar det inte. Jag har en bra mycket bättre relation med våra barn så det blev kvalitet istället.

Last edited:

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Jag är 50 och min plan är att vid 55 (senast 57) dra ner och bara jobba med sånt som är kul och ta de uppdragen för att jag har lust. Nu är jag anställd men lyft detta i flera år så de är förberedda. Troligen startar jag eget då så jag har makten att välja.

Vad jag ska göra? Herrejösses finns ju så mycket som bara göra begränsat nu...

-Träna
-Resa mer, tågluffa är toppen sätt att göra det på.
-Skaffa nån liten plats i Italien och renovera i lugn och ro när andan faller på
-Sälja lägenheten kanske o köpa en liten skåpbil och göra om till minihem o kuska runt i Europa
-Köra mer hoj utan att känna pressen när vädret är fint och jag inte jobbar
-Kanske rent av bli del av bankdagar som flaggvakt eller nått, spelar inte så stor roll vad egentligen
-Hoppas på barnbarn förstås
-Stötta mina ungar i deras liv och karriärer
-Lära mig språk
-Påta i landen på kolonilotten
-Gosa med katten och äntligen kunna skaffa hund igen vilket inte fungerar med jobbet nu
-Njuta av skog och mark
-Äntligen hinna upp till norra Sverige och uppleva berg och norrsken
-Ta nått år i en stuga i norra Skottland och öva mig på whisky
-Ta upp kameran och lära mig mer om fotografering
-Virka och sticka till barn och barnbarn
-Ta upp målning i olja och akvarell
...
Listan är längre men att ha aktiviteter att göra är inte mitt problem. Det är att jag inte har råd att sluta idag. Finns ju en plan för det med men då är det 57 som gäller just nu.

Sen gör jag mkt i små delar av de där grejerna redan idag men de störs av att jag måste jobba.

Kan nämna att jag började planera pension o spara som 21 åring. Sen föll det när jag skaffade barn och mannen (ex) ville jobba för han tjänade mer och sa att han skulle spara pension åt mig, vilket aldrig hände utan jag blev utan pengar och utbytt. Klassisk kvinnofällan men jag ångrar det inte. Jag har en bra mycket bättre relation med våra barn så det blev kvalitet istället
Been there done that! Visst låter det deppigt! :hjarta Men jag funderar på ändå, På att flytta till Australien! :)

Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag fyller 50 snart och börjar fundera på hur länge jag ska jobba. Så länge jag tycker att det är kul och känner att kroppen orkar vill jag jobba.

Jag jobbar hellre något år länge än att sluta förtidigt och knappt ha så det går runt.
Men redan nu så lägger jag undan så planerar att inom några år ta någon månad ledigt på vintern och resa så slipper snön

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år