Gubbjävlar!!

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
råkade själv ut för en olycka förra året. en buss körde in i mig och jag trycktes in i framförvarande bil. snubben bilen framför mig kommer ut och börjar gapa och skrika... jag bryr mig dock inte så mycket om sånt, hade ju fullt upp med att ha ont i nacken och inspektera min fina bil som jag köpte tre veckor tidigare och nu var en meter kortare...

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Men hur nära låg hon egentligen?
Läxa nummer 1, avstånd - så hinner man bromsa.
Läsa nummer 2, uppmärksamhet - så vet man att man ska bromsa.

Kan säga att jag förstår att gubbarna skällde ut henne totalt, men att dom inte slutade när hon grät är förjävligt. Just my 2 cents.

I alla fall, hänt är hänt. Det viktiga här är att ingen blev skadad och att hon lärde sig den dyrbara läxan.

kjuze

Guest
Ni som klagar på henne och säger att hon är larvig som vart ledsen och behövde hälp av en familjemedlem är jättehäftiga.

Nu var det som sagt en olycka, sånt händer, speciellt när någon tvärnitar framför än, sen kan ni sitta och spela matcho att ni är så jäkla bra på att köra och aldrig skulle kört så nära och bla bla. Ni får gärna tro att ni är hur duktiga som helst och aldrig skulle göra fel i trafiken.

Och angående att hon vart ledsen och upprörd är väl inget konstigt. Det är väldigt vanligt vid olyckor om ni inte visste om det. Hon var väl orolig för att hon inte hade pengar att laga sin pojkväns bil, beroende på vilken bil det är kan det ju bli rätt dyrt.
Samtidigt som hon var chockad så står några och skriker på henne och skyller på henne. Jag förstår absolut att hon vart ledsen.

Sluta spela allan och väx upp förfan. Tjejer har ofta en tendens att gråta när det är upprörda och killar bli aggresiva, konstigare än så är det inte.

Borde väl kanske inte bli förvånad iom vilka som uttalat sig, Mavve som kallar tjejer han aldrig träffat för kinesluder och The-PatriX som ska tejpa fast sin flickvän vid en lyckstolpe och knulla henne. Ni har jättebra insikt i hur man behandlar en tjej, bra grabbar!

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Vissa är lite mer känsliga än andra men samtidigt är det nog chocken som utlöser bölandet också.

min tjej är precis likadan och har också blivigt utsatt för labila gubbar som svär och skriker för ingenting.

:dummer

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
kjuze skrev:
Sluta spela allan och väx upp förfan. Tjejer har ofta en tendens att gråta när det är upprörda och killar bli aggresiva, konstigare än så är det inte.

Borde väl kanske inte bli förvånad iom vilka som uttalat sig, Mavve som kallar tjejer han aldrig träffat för kinesluder och The-PatriX som ska tejpa fast sin flickvän vid en lyckstolpe och knulla henne. Ni har jättebra insikt i hur man behandlar en tjej, bra grabbar!

Eller så är det så här, erfarenhet leder till insikt :7peta . Det jag kan säga i ärendet är att så länge det finns fordon kommer folk att krocka, det händer ALLA med få undantag, förr eller senare.
Däremot att skälla ut någon på det sättet är väl inte vidare smart, det leder ju ingen vart, ingen av bilarna blir rakare av det. Tur att det gick bra med flickan.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kjuze skrev:
Ni som klagar på henne och säger att hon är larvig som vart ledsen och behövde hälp av en familjemedlem är jättehäftiga.

Nu var det som sagt en olycka, sånt händer, speciellt när någon tvärnitar framför än, sen kan ni sitta och spela matcho att ni är så jäkla bra på att köra och aldrig skulle kört så nära och bla bla. Ni får gärna tro att ni är hur duktiga som helst och aldrig skulle göra fel i trafiken.

Och angående att hon vart ledsen och upprörd är väl inget konstigt. Det är väldigt vanligt vid olyckor om ni inte visste om det. Hon var väl orolig för att hon inte hade pengar att laga sin pojkväns bil, beroende på vilken bil det är kan det ju bli rätt dyrt.
Samtidigt som hon var chockad så står några och skriker på henne och skyller på henne. Jag förstår absolut att hon vart ledsen.

Det har ingenting med att vara häftig o göra, det har med att vara kontrollerad att göra.

Jag träffade kinesludret och hon var ingen 10poängare direkt, inte 3poängare heller - ännu lägre o sen trakasserade hon mig till absolut vansinne. Så istället för att pryla henne ringde jag snuten som skötte det galant o sen var saken biff - inga skadade och ingen som fick utbrott(längre).

Jag hade inte skällt på tjejen men talat om för henne att hon måste inse att det är hennes fel och det kommer lösa sig om hon är villig att lösa det på bästa sätt.

Jag backade in i en kärrings bil med min glassbil som var helt upprörd men jag lugnade ner henne o sa att det löser sig om vi växlar telefonnummer och skriver en skadeanmälan. Hon lugnade sig och saken löste sig inom en vecka mellan bolagen.

Jag förstår också absolut att tjejen var ledsen men man behöver inte grina rätt ut o ropa på mamma. Det kan man göra om man är under 18år eller kanske 20 när det gäller tjejer.

Vuxna personer som ringer sin mamma så fort nånting händer... :D :hihi

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
pw skrev:
Eller så är det så här, erfarenhet leder till insikt :7peta . Det jag kan säga i ärendet är att så länge det finns fordon kommer folk att krocka, det händer ALLA med få undantag, förr eller senare.
Däremot att skälla ut någon på det sättet är väl inte vidare smart, det leder ju ingen vart, ingen av bilarna blir rakare av det. Tur att det gick bra med flickan.

Exakt.
Nästa gång kanske hon inte bölar :rofl

Förlåt mig.
Jag hoppas att din tjej går till en i detta område kunnig läkare o talar om vad som hänt. Det har även med försäkring att göra så man får allting på papper. Hon kanske får hon 2 eller 3 veckor efteråt i form av en låsning i kanske rygg eller nacke o då kan det vara bra att ha gått till läkaren dagen hon krockade.

Jag blev påkörd för 2 månader sen o flög över hela bilen. Ramlade ner från taket o låg kvar på marken, kunde precis lyfta huvet o se nån grå Clio eller Golf som sen körde sin väg.
2 veckor efteår får jag världens jävla låsning i ryggen o kunde fan inte röra mig normalt på 3 veckor och än idag har det inte gått över, det kommer det förmodligen heller aldrig att göra men jag kan leva med det nu iaf.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
kjuze skrev:

Vaknat på fel sida grappen? :näsblod

Varför skälla ut oss för? Ser ut som det snöar i jönköping idag ju, eller har jag fått ett kort på fel ställe? Och i snö så ska man vara uppmärksam och hålla avståndet, inte lika bra grepp när det är halt som när det inte är halt. Skäll inte på oss :mad:

Edit: Kanske borde ha skrivit det jag skulle, vafan sa jag nu för dumt?

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
En olycka kan hända av många anledningar..

Helt enkelt så reagerar folk olika i olika situationer. Det är inte något som går att påverka utan erfarenhet och att man konstant arbetar med att förändra sig.

I just detta fall så reagerar killen som körde lastbilen på ett klassiskt sätt. Han slår vilt ifrån sig och menar att det är någonannans fel. Detta är mycket vanligt och det är reflexerna som tagit över.

Med största sannolikhet var orden något som han vräkte ur sig i stundens hetta. Personer som reagerar på det sättet får ofta skuldkänslor i efterhand och det är INTE ovanligt att de kontaktar motparten och ber om ursäkt för sitt uppträdande.

Summa kardemumma:
Mannen´s beteende var dåligt/bristfälligt, men med största sannolikhet så var orden inte personliga. Det var situationen som frambringade beteendet.
Det ursäktar ju inte beteendet, men skapar åtminstone lite perspektiv på det hela.

kjuze

Guest
Mavve skrev:
Det har ingenting med att vara häftig o göra, det har med att vara kontrollerad att göra.

Jag träffade kinesludret och hon var ingen 10poängare direkt, inte 3poängare heller - ännu lägre o sen trakasserade hon mig till absolut vansinne. Så istället för att pryla henne ringde jag snuten som skötte det galant o sen var saken biff - inga skadade och ingen som fick utbrott(längre).

Jag hade inte skällt på tjejen men talat om för henne att hon måste inse att det är hennes fel och det kommer lösa sig om hon är villig att lösa det på bästa sätt.

Jag backade in i en kärrings bil med min glassbil som var helt upprörd men jag lugnade ner henne o sa att det löser sig om vi växlar telefonnummer och skriver en skadeanmälan. Hon lugnade sig och saken löste sig inom en vecka mellan bolagen.

Jag förstår också absolut att tjejen var ledsen men man behöver inte grina rätt ut o ropa på mamma. Det kan man göra om man är under 18år eller kanske 20 när det gäller tjejer.

Vuxna personer som ringer sin mamma så fort nånting händer... :D :hihi

Aha, och varför måste man vara så kontrollerad hela tiden för då? Vad är det för fel att reagera känslomässigt?

Tycker du att du är häftig som kallar en annan människa för luder? Hur skulle du känna om jag kallade din morsa eller syrra för det? Finns liksom ingen andledning att göra, gillar du inte en människa så säg det istället för att kalla den diverse saker. Påminner lite väl mycket om hög- för att inte säga lågstadiefasoner.

Vem hon ringde kan bero på mycket, att hon visste att hennes pojkvän var utomlands, att mamma bodde närmast. Eller helt enkelt att hon kände sig tryggast med mamman och behövde stöd från henne. Regretion är inte helt ovanligt när det kommer till olyckor.

Jag ser inget fel i det, vem man väljer att ringa måste väl vara upp till var och en och bara för att du ser någon prestigeförlust att erkänna att man bara är människoa och ibland faktiskt kan behöva hjälp av sina föräldrar även fast man är vuxen betyder det inte att det är så.

:fatta!

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Alla är helt enkelt olika känsliga, jag själv hade inte gråtit fast varit skakad om jag kört o krockat med någon annan bil..
Tankarna som hade kommit, som de säkert gjorde för henne också:
"Vafan säger ägaren till bilen nu då?"
"Blir han förbannad på mig? sur? eller blir lite besviken bara?"
"Vad kommer detta nu kosta mig då?"

och kommer 3 (det var 3 gubbar va?) ut och börjar gapa och skrika på henne så underlättar de heller inte för hennes tankar att lugna ner sig.

Och hon grät helt enkelt över saken, hon var mer känslig... svårare än så är det inte att konstatera ut... bara att acceptera samhället och lägga er tid på annat än o sitta o klaga på henne.

Henken

Guest
Folk reagerar helt enkelt olika. Händer det en olycka får man ha överseende med att en del gråter, andra skriker och en del gör ingenting.
Blir man påkörd blir man rädd och förmodligen förbannad eftersom man påminns om sin egen dödlighet och att man inte har kontroll över allt precis hela tiden. Själv skulle jag nog bli förbannad om nån pga bristande uppmärksamhet eller bristande körförmåga kraschade min bil eller vad det nu än är och helt onödigt riskera min hälsa.

Gjorde jag det mot nån annan skulle jag förmodligen ha världens ångest.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kjuze skrev:
Aha, och varför måste man vara så kontrollerad hela tiden för då? Vad är det för fel att reagera känslomässigt?

Tycker du att du är häftig som kallar en annan människa för luder? Hur skulle du känna om jag kallade din morsa eller syrra för det? Finns liksom ingen andledning att göra, gillar du inte en människa så säg det istället för att kalla den diverse saker. Påminner lite väl mycket om hög- för att inte säga lågstadiefasoner.

Vem hon ringde kan bero på mycket, att hon visste att hennes pojkvän var utomlands, att mamma bodde närmast. Eller helt enkelt att hon kände sig tryggast med mamman och behövde stöd från henne. Regretion är inte helt ovanligt när det kommer till olyckor.

Jag ser inget fel i det, vem man väljer att ringa måste väl vara upp till var och en och bara för att du ser någon prestigeförlust att erkänna att man bara är människoa och ibland faktiskt kan behöva hjälp av sina föräldrar även fast man är vuxen betyder det inte att det är så.

:fatta!

Reagera känslomässigt eller vara helt labil vid ett olyckstillfälle? Man bör veta vad man ska göra om olyckan är frammme istället för att stå still o böla efter sin mamma. Odiskutabelt.

Jag sa till kinesiskan att jag inte gillade henne, hon tålde inte det och började trakassera mig - du kan läsa allt om det om du söker på mina trådar ;)

Det är fel att tappa kontrollen i en nödsituation eller vid en olycka. Träning som gäller. Tänk om nån hade skadat sig och hon bara stått o grinat efter mamma, fan va förbannad jag hade blivit på henne.

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Mavve skrev:
Reagera känslomässigt eller vara helt labil vid ett olyckstillfälle?

Om du anser att tjejen var labil, vad var gubbarna då ?
I min åsikt var det dom som var labila, tjejen var känslomässig.

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
DaLorD skrev:
Joo... det var en pers att vara i ett annat land när jag märkte att hon behövde mig som mest
Så är det alltid.. va i sthlm när min dåvarande flickvän blev rånad (underknivhot) :mad:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tjockisbulle skrev:
Om du anser att tjejen var labil, vad var gubbarna då ?
I min åsikt var det dom som var labila, tjejen var känslomässig.

Gubbarna gjorde mer fel. Fast tjejen hade kunnat lugna ner dem om hon haft sinnesnärvaro. Kände hon ingen smärta i necke eller nån annanstans kan man ju begripa att försäkringen tar hand om fallet.

Spela roll, nu gick det som det gick o han skrev det här där han ville ha hela folket med sig där de ska tycka så synd om hans tjej som gjorde fel.
Jag skrev mest att jag inte fixar sånt. Antagligen hade jag inte skrattat åt henne, inte förrens hennes mamma faktiskt hade kommit :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln