Gubbköra i Stockholm

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
jag var ute på 2½ timmes färd idag. Svängde förbi bortom drottningholm, lite småvägar och sen bar det av utåt nått flygfält. Perfekt väder och grymt skönt. Skulle vara kul att köra i liten grupp nån gång.

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Klart att mazariner är gott, kan man inte ta en innan glassen?
Och du Olsson! &%#¤/())&##). Så då va det klart.
PS. Ingen glass & mazarin till dig :tungan

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
vågen skrev:
jag var ute på 2½ timmes färd idag. Svängde förbi bortom drottningholm, lite småvägar och sen bar det av utåt nått flygfält. Perfekt väder och grymt skönt. Skulle vara kul att köra i liten grupp nån gång.

Häng på nu! 12:00 vid stora Shell-macken, Täby, intill motorvägen.

Jag har för mig att vägen till Drottningholm är rätt bra. Från bron ungefär och halvhögfarts-skön-svepande-kurvor typ. Eller?

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
OK Jag fattar :Bugar Kaffe o Cola Light !

Japp, så är det! :fakta
Nu vill jag bara att söndagen ska vara här, har varit duktig hemma idag. Fixat i trädgården, phu vad det var jobbigt att klippa gräset. Har glömt hur slitigt det är. Ingen som har en våning på Strandvägen, och som vill byta?

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Fazer skrev:
Japp, så är det! :fakta
Nu vill jag bara att söndagen ska vara här, har varit duktig hemma idag. Fixat i trädgården, phu vad det var jobbigt att klippa gräset. Har glömt hur slitigt det är. Ingen som har en våning på Strandvägen, och som vill byta?

Glöm inte att du har lovat vattna brevlådan i morgon bitti :lol

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
#Olsson# skrev:
Häng på nu! 12:00 vid stora Shell-macken, Täby, intill motorvägen.

Jag har för mig att vägen till Drottningholm är rätt bra. Från bron ungefär och halvhögfarts-skön-svepande-kurvor typ. Eller?

12:00??? det var ett tag sen :tungan

Jag har uppkörning nästa vecka.. så jag övningskör. Min far som jag övningskör med har annat för sig ikväll :(

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Just det. Tråden är ju ursprungligen från tidigare helg. Det gick inte att ändra i huvudrubriken tyvärr.

Last edited:

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Finns det säkert ;) Är skinnstället för stort eller så du måste fylla ut det? :rolleyes:
Nä jag har inga problem! Jag vill ha mazariner Och vanlig Cola :tummenupp, men #Olsson# ska BARA. Om han ska ha något, Cola light! :)

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Kort sammanfattning och actionbild från dagens körning.

Startade i Täby och åkte Kyrkbyn-Vallentuna-Lindholmen-Regn. Vände mot vädersträck med mera sol. Sedan minns jag inte så mycket. Fikapausen i Sigtuna och härliga kurvövningar bakom rrkenta på smala vägen Knutby-Rånäs tror jag.

Där emellan spenderade vi dagen på aldeles för stora vägar. Vi hadde för dålig koll och chansade för mycket på att det dyker nog upp bra vägar vart efter liksom. (det var nog jag som föreslog den teorin. flåt :D ) Vi hamnade så småning om på grusväg. Lite blev det i alla fall. Så jag är endå belåten.

Vi borde planera sträckan lite nästa gång kanske, så blir det ännu bättre.

hej hopp

Last edited:

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok! :)
Det är bara att inse att man behöver en GPS, se hur det gick. När en blind, leder en blind.
Nä, så farligt var det inte. Skönt att bara komma ut, och vi kom ju på bra vägar till slut. :tummenupp

Bifogat

• navig.jpg
    navig.jpg
    10.1 KB · Visningar: 26

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
R6 -08
:) tack för igår 27 mil på blandade vägar,nu hittar vi bättre efter
efter några felkörningar :va

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hallå där!
Hur ser det ut för er i helgen då? Själv undrar jag om jag kan smita till mig ett par timmar, måste bara klippa gräsmatan, lägga om till sommardäck på en bil, rensa i förrådet, klippa häcken :mad: & TVÄTTA HOJEN :) . Fast söndag mellan 14:00-15:00 går bort, då kör Rossi :tummenupp Fast det kan man spela in.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Fazer skrev:
Hallå där!
Hur ser det ut för er i helgen då? Själv undrar jag om jag kan smita till mig ett par timmar, måste bara klippa gräsmatan, lägga om till sommardäck på en bil, rensa i förrådet, klippa häcken :mad: & TVÄTTA HOJEN :) . Fast söndag mellan 14:00-15:00 går bort, då kör Rossi :tummenupp Fast det kan man spela in.

Jag måste passa denna gång. Får bli tvätt + 100mila service i helgen. Men ring in sjuk nu på måndag 17/5 och häng med till Gelleråsen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44789

/h

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
Jag måste passa denna gång. Får bli tvätt + 100mila service i helgen. Men ring in sjuk nu på måndag 17/5 och häng med till Gelleråsen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44789

/h

Vore roligt, men $ saknas :( Behöver allt till servicen & Gotland, men sen ska man vara på fötterna igen :) Är rädd för att man ska bli för road av att köra på bana, att man kommer at åka land och rike runt. Bara för att få köra på bana, när får vi en?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...