Gubbsjuk, eller inte ??

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag är 26 med en 22-åring.. JAG upplever åldersskillnaden då & då.. Hur funkar det där egentligen? ;)
Det kan funka perfekt, eller uselt... beroende på vem man är. Det är större skillnad mellan olika personligheter än mellan olika åldrar; mina föräldrar hade lika stor åldersskillnad som Werner och de var klockrena för varandra.:tummenupp

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jag= 40
Hon=22
Jag gubbsjuk, tro inte det. Men förkyld så det förslår...

Fan jag vill vara dig när jag blir stor. Inte för att du är förkyld då utan för att du är en gottegris.

Jag=29
Hon=23

Men när jag var 25 och hittade en 17 åring så var det inte så roligt med tanke på att nån som är 17 inte vet vad de sysslar med och inte heller vad de vill. Och nån erfarenhet om vad man ska göra har de inte heller...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Skjut mig när jag börjar dregla över goldwing och 40+tanter för att det ser tryggt och bekvämt ut,då är testosteronet slut! ;)

Henrik

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Farsan köpte en R6 när han var 55+, och ja, han körde den lika mycket som jag, gasade gjorde han också. :tummenupp

Sen har vi ju Kjelle som kör både sporthoj och supermoto, hängt me oss till Spanien två år i rad. Nu ska jag inte ljuga hans ålder men 60+ är han väl?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
yo, jag är äldre än du men inte gubbsjuk alls.

dra tjejen i näsan, så lugnar hon ner sig lite :D

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jag tycker att det borde införas obligatoriska omprov för MC-förare över 30. Dels för att reaktionstid och motorik försämras drastiskt på så gamla människor, och dels för att skydda dom själva. Efter 30 så är skelettet lika starkt som en maräng, ungefär. Vurpar man så dammar det till, sen finns liksom inget att ens skruva titanplattor eller -stänger i. Nödslakt på 30+-människor! :yoparty

:mad:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Tycker att det låter som om tanten är kärringsjuk, inte du som är gubbsjuk. Det är bara KÄRRINGAR som missunnar andra deras drömmar. Jag skulle bli uppriktigt ledsen om min älskling sade något sådant till mig!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Klart man ska köra sporthoj om man har råd och tycker det är kul. Jag träffade på en 85-åring för några år sedan (borde vara 90 nu om han lever) vid ett hojfik - han körde Ducati 996 och var jäkligt nöjd. Lite stel och så i lekamen, men han sa att han var tvungen att köra sportmaskin för att hålla sig i form och inte dega ner sig alldeles som de flesta jämnåriga :D (våga vägra rullator!)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Skojar du :confused:
Jag blir 48 i sommar och i garaget står en cbr1000rr och väntar på säsongen.
Gubbsjuk? Tja, i så fall är jag stolt över att vara gubbsjuk. En bonus är dessutom att det är lite ok att kika på unga pumor när man är i min ålder :näsblod

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå
Tycker att det låter som om tanten är kärringsjuk, inte du som är gubbsjuk. Det är bara KÄRRINGAR som missunnar andra deras drömmar. Jag skulle bli uppriktigt ledsen om min älskling sade något sådant till mig!

Hehe, nu e det så här grabbar, att min fru är VÄLDIGT stolt över att jag har en hoj, och hon tycker att den e jättefin, det var väl mest på skoj hon sa så, för att vara helt ärlig så kom frugan fram till mig när jag skulle åka en sista tur innan avställningen av hojen o sa - Robban , jag tänder extra på dig när jag ser dig i ditt skinnställ :D
Det var väl mest jag som fick en lite känsla av att man kanske börjar bli gammal, men va faan, livet börjar ju vid 40 säger dem :cool:

hur som helst så ser både hon o jag fram emot en riktig skön mc sommar, även att hon får dras med barnen medans jag e ute o åker me grabbarna :yoparty hahahahahha

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hehe, nu e det så här grabbar, att min fru är VÄLDIGT stolt över att jag har en hoj, och hon tycker att den e jättefin, det var väl mest på skoj hon sa så, för att vara helt ärlig så kom frugan fram till mig när jag skulle åka en sista tur innan avställningen av hojen o sa - Robban , jag tänder extra på dig när jag ser dig i ditt skinnställ :D
Det var väl mest jag som fick en lite känsla av att man kanske börjar bli gammal, men va faan, livet börjar ju vid 40 säger dem :cool:

hur som helst så ser både hon o jag fram emot en riktig skön mc sommar, även att hon får dras med barnen medans jag e ute o åker me grabbarna :yoparty hahahahahha

Du får la fråga henne om hon inte skall lyfta ansiktet snart vid någon välvald tidpunkt (typ 3 dagar före mens) och se om hon ser det roliga i det då ;)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Pappa är född 1953 och han kör fortfarande ifrån mig runt de flesta av sveriges RR banor. Pinsamt så det förslår:huvet

Hans S

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Suzuki TL 1000 'n'
Vad säger connymannen?
Sporthoj och Thaibox över 40....
Det är nu man har råd ju.

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Gubbsjuka är inte hojrelaterad.
Gammal rik gubbe med ung tjej är däremot rätt otäckt.

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Fy fan.... Min dotter kommer vara 21 när jag är 40... Då blir man utslängd från balkongen om man är 27 eller äldre och kommer hem med henne! :mad:

När din dotter är 21 hoppas jag du vill att hon ska komma hem med nån som respekterar henne för den hon är o ger henne den kärlek hon är värd .Åldern som skiljer dom åt är väl ganska ointressant eller???:pannkyss

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA