Guide i motarddjungeln

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
pini skrev:
det var någon i min närhet som sa att alla landsväggsreggade ktm eller husqvarna såldes strypta till nån viss effekt stämmer de eller

Lägg till alla andra märken oxå så stämmer det. Alla motarder är strypta från fabrik för att klara ljudkrav bl.a.
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
går de å åka något i skogen me 640 eller är den för tung inte race alltså utan mer motionaktigt
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
är det någon skillnad effektmässigt mellan en 625:a och en 640?
varför köpa den ena istället för den andra?660 går bort, orkar inte hålla på med kick..men då är frågan vilken av de andra två man skall välja och varför?
är det "bara" för att 625 väger mindre?
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
intrepid skrev:
är det någon skillnad effektmässigt mellan en 625:a och en 640?
varför köpa den ena istället för den andra?660 går bort, orkar inte hålla på med kick..men då är frågan vilken av de andra två man skall välja och varför?
är det "bara" för att 625 väger mindre?

Ja, det är verkligen skillnad effektmässigt på en 625a och en 640... Och kicken är inget problem. Jag startar tjejens 625a med handen.
En 640 är en bra hoj och kul men det är en första motard. Bra att slanga med, stoppies, åka väg, gata osv. Inte mycket meckande heller.
Dock, en 625a är djävligt mycket roligare. Bara lite mer pul ungefär samma vibrationer men den är betydligt nervösare på jämn gas vilket gör den ganska obekväm att åka mer än nån mil i stadig hastighet med men vem fan gör det. Accar gör man till det är dags att bromsa...

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

Brian

Not dead yet
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Skåne
Hoj
Superduke xr600r 250cr
Chris Husky skrev:
Lägg till alla andra märken oxå så stämmer det. Alla motarder är strypta från fabrik för att klara ljudkrav bl.a.

Så att importera en sån från landet i söder är att glömma :va
 

Brian

Not dead yet
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Skåne
Hoj
Superduke xr600r 250cr
Men om dom inte är strypta i Tyskland går det att landsvägsregga dom här ändå?
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
Är den godkänd i Tyskland, så är den godkänd här.
Regbesiktigade en Tysk-importerad Husky TE610 (enduron) förra sommaren,
gick som smort. LV-reggad då.
Kostar runt 1800:- totalt har jag för mig.
Regbesiktning,vanlig besiktning,vägning,ursprungskontroll..
 

Brian

Not dead yet
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Skåne
Hoj
Superduke xr600r 250cr
GrusDan skrev:
Är den godkänd i Tyskland, så är den godkänd här.
Regbesiktigade en Tysk-importerad Husky TE610 (enduron) förra sommaren,
gick som smort. LV-reggad då.
Kostar runt 1800:- totalt har jag för mig.
Regbesiktning,vanlig besiktning,vägning,ursprungskontroll..

:tummenupp Låter ju suveränt får man ju testa :yoparty då priserna är mkt bättre där jag trodde det var mer problem,
Stämmer det att man inte skulle ta hojar äldre än 93 då man är tvungen att ha fler papper från Tyskland?
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top