Guldkorn i Europa

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Jag brukar använda booking.com för boendet och gjort det även så i Ukraina. Man kan då se bilder, info om parkering etc.

Estland, Lettland och Litauen är verkligen värda sin tid också. Storstäderna Riga, Vilnius och lite Tallin(gamla stan) är otroligt vackra. Dom flesta följer ju turiststråket(där också Hill of crosses går nära), men man kan ju också följa östra sidan av dessa länder....

Last edited:

VemSara

Guest
Superbra tips om att byta värdehandlingar med varandra, vi har självklart varsin hoj så det går utmärkt! (Skulle aldrig palla att åka bakpå en sporthoj genom halva Europa. :D)
Tält och sådant får vi inte plats med. Eventuellt tunna sovsäckar, men jag vet inte om det är så stor vits. Räknar med att hitta boende inomhus. Hehe.

Green card och internationellt körkort ska fixas, och varselvästarna kommer självklart med. Det är billig livförsäkring i mörkret. *Tant*

VS - Estland och Lettland kommer vi endast att åka genom. Vi har sett Tallinn tidigare och det går utmärkt att ta båten dit en helg om vi var sugna på de länderna senare, vill inte slösa bort dyrbar hojtid på dem. :p
I Litauen ska vi kika på Hill of Crosses som sagt, men i övrigt är jag inte intresserad av landet. :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...