Gull(e pojken)

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
7:a kom han.. Han gjorde en kass start o kom ut som 14:e eller nåt men gjorde en grym uppkörning.
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
Robbans rapport..

18/8 2007

Racerapport Brno: Det gick långsamt redan från första träningen. Det hängde regn i luften så jag bestämde mig för att ta det lugnt. Jag hade aldrig kört på Brno innan så jag behövde även lära mig banan. Min kvaltid på 2.18.3 räckte till en 13 startposition.

Nu är det dags för race: Vädret var bra och allt kändes bra, trots att jag stod långt bak. Starten blev hyffsad.... In i första sväng släppte ingen på gasen och jag åkte ihop med en annan förare. Jag vet inte riktigt hur långt bak jag var efter första varvet för jag kunde inte se min pitboard. Jag hamnade bakom några förare som var lite långsammare än mig själv. Jag passerade dem, men sen kom rakan och dem passerade mig. Jag blev irriterad och bestämde mig för att passera igen och sen att jag skulle bromsa så sent att dem inte skulle vara framför mig igen. Så blev det, jag passerade och började dra ifrån dem bakom. Jag såg två andra framför mig, långt framför mig. när det var ett varv kvar så kom jag om en av dem i början på varvet. Sen resten av varvet låg jag bakom den andra och av vaktade. När sista svängen kom så hade jag samlat fart och jag körde om honom i ytterböj i sista svängen. Jag slutade på 7:e plats. Min tid på racet blev 2.15.5, alltså en enorm förbättring.
// Robban
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
18/8 2007

Racerapport Brno: Det gick långsamt redan från första träningen. Det hängde regn i luften så jag bestämde mig för att ta det lugnt. Jag hade aldrig kört på Brno innan så jag behövde även lära mig banan. Min kvaltid på 2.18.3 räckte till en 13 startposition.

Nu är det dags för race: Vädret var bra och allt kändes bra, trots att jag stod långt bak. Starten blev hyffsad.... In i första sväng släppte ingen på gasen och jag åkte ihop med en annan förare. Jag vet inte riktigt hur långt bak jag var efter första varvet för jag kunde inte se min pitboard. Jag hamnade bakom några förare som var lite långsammare än mig själv. Jag passerade dem, men sen kom rakan och dem passerade mig. Jag blev irriterad och bestämde mig för att passera igen och sen att jag skulle bromsa så sent att dem inte skulle vara framför mig igen. Så blev det, jag passerade och började dra ifrån dem bakom. Jag såg två andra framför mig, långt framför mig. när det var ett varv kvar så kom jag om en av dem i början på varvet. Sen resten av varvet låg jag bakom den andra och av vaktade. När sista svängen kom så hade jag samlat fart och jag körde om honom i ytterböj i sista svängen. Jag slutade på 7:e plats. Min tid på racet blev 2.15.5, alltså en enorm förbättring.
// Robban

:tummenupp :klappar
 

King Karaoke

#77 250GP Nordgren racing
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda RS 125, TSR 250 på låns, Vespa P200 -82
Bra jobbat. :tummenupp

PS. Jag var på GP:t på Assen och det klart bästa racet var Redbull cup med Robbans fight i toppen.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jepp, satt på läktarn och tittade och efter lite besvikelse de första varven gjorde Robban en suverän uppkörning. Han såg ut att vara på attacken! :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top