Gullfiber i ljuddämpare

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
På grund av att jag inte fått nån kallelse besiktningen har jag utan att veta om det kört runt med körförbud på hojen ett tag, nu går det inte att få tag på nån tid här i Karlskoga så jag tänkte åka till Sköve och besikta.
Då hojen låter för mycket ska jag stoppa i en massa gullfiber i ljuddämparna, frågan är om detta är speciellt bra för motorn då jag ska åka till skövde och tillbaka? (ca. 30 mil totalt)
 

sno_pro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Domimator-98
Jag tror då att motorn klarar sig men jag kan sätta mitt högra ben att du inte nå ull kvar när du kommer fram..jag har labba som en tok me de där på min dämpare, som skulle väcka jul-tomten i juli mån..så köp riktigta grejor tro att de kostar ca120kr för lång tådig isolering ,och ca170kr för en isolerings matta som dom säljer på yamaha butikerna..
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Gullfiber provade jag med i dämparen på crossen och det som inte flög ur smälte ihop till mkt "tät" gullfiber.
Köp riktig dämpull ist.......men det är klart du kan juh köpa en hel bal gullfiber och spänna fast på ryggen, så är det juh bara att fylla på när det behövs :tummenupp

eller inte :notme
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Du kan inte bara stoppa i gullfiber, det flyger ur omedelbart. Däremot kan du ta ur insatsen och linda om Rockwool's stenull, s k brandmatta, den tål värme bra och dämpar ljudet effektivt :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top