bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som vet om man kan hitta nåt gummirör eller gummislang, som är rak och styv men ändå kan böja sig?
Tänkte montera miniblinkers på KLR:en och dom lär hamna för tätt för att det ska vara lagligt om man monterar dom direkt i original fästena. Ser att d finns lite olika förlängare men dessa är i metall och det verkar inte så praktiskt på en offroad hoj då det blir stumt lär ju blinkers eller förlängningen gå av om de tar i nåt eller om går om kull.
Tänkte att man tar och svarvar ner skarvmuttrar till rätt diameter för att passa i gummiröret och sen sticker av dom till lämplig längd, sen tar man och borrar ur en eller slitsar upp en gängstång och limmar fast gängan och gängstången i gummiröret med tex Sikaflex 221 eller nåt liknande bra lim.
Frågan är bara var man hittar nåt lämpligt gummirör eller gummislang som är rak och håller formen men kan flexa och sen gå tillbaka att vara rak. Några tips?
Tänkte montera miniblinkers på KLR:en och dom lär hamna för tätt för att det ska vara lagligt om man monterar dom direkt i original fästena. Ser att d finns lite olika förlängare men dessa är i metall och det verkar inte så praktiskt på en offroad hoj då det blir stumt lär ju blinkers eller förlängningen gå av om de tar i nåt eller om går om kull.
Tänkte att man tar och svarvar ner skarvmuttrar till rätt diameter för att passa i gummiröret och sen sticker av dom till lämplig längd, sen tar man och borrar ur en eller slitsar upp en gängstång och limmar fast gängan och gängstången i gummiröret med tex Sikaflex 221 eller nåt liknande bra lim.
Frågan är bara var man hittar nåt lämpligt gummirör eller gummislang som är rak och håller formen men kan flexa och sen gå tillbaka att vara rak. Några tips?