Nu är jag klar med boken och jag ger den 5 ball-peen hammers! Det jag gillar är att den är skriven av honom själv, och det är väldigt uppfriskande; språket är kul, man får reda på väldigt mycket av vad som försiggår innanför Guys pannben, och detta är inte filtrerat genom en spökskrivares/journalists hjärna. VERKLIGEN läsvärd, dessutom FÖRSTÅR man ju vad han säger här; när man hör honom så är ju inte alltid det så lätt…
några kul passager:
sid 91 när han beskriver första gången han körde på Kells och när han kom fram undrade var banan är? "You are on it…. There was cowshirt everywhere and the race paddok was a farmers field where the people had to be tower INTO the pits because of all the rain"
Har han hört Ingemar Stenmarks "De int lätt och begrip för en som int förstår…" Han säger "Those that know know, those that don't, don't matter". I like!
HAn pratar om arbete värda att kalla ARBETE, när han byter stålstöttor i en järnpir i norra Wales. Här menar han att detta är ett jobb som han rankar lika högt som det HÖGST rankade, att byta bussningar på en Scania. "It had the mix of hard graft, job satisfaktion and an added element of danger to keep you on your toes". Bra...