magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är väl lite brutalt att beskriva skillnaden mellan olika klasser som ”failed”, å andra sidan är han ju nuförtiden en journalist / mediemänniska / åsiktsmaskin med behov att röra om och röra upp…
Visst har han en poäng, även om ”failed” är ett starkt eller rent av fel uttryck. Hur kan en WSB-förare som aldrig kört en MotoGP-hoj anses vara en ”failed MotoGP rider”…?
Nej, han har en åsikt och han generaliserar.och jag är lite förvånad! Är ni?
Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?.......Å andra sidan tror jag lika lite på att M Marquez har rätt förutsättningar som person/förare för att i likhet med Dunlop någonsin ta 21 TT-segrar. Även om han hade dedikerat sitt liv till det från barnsben.
......
/BG
Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?
Vad är det som skiljer förutom konsekvenser vid en krasch och betydligt varierande underlag?
Tack för svaret.Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.
/BG
Är det inte lite som rally/rallycross/formel1, det är typ olika sporter.Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |