magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är väl lite brutalt att beskriva skillnaden mellan olika klasser som ”failed”, å andra sidan är han ju nuförtiden en journalist / mediemänniska / åsiktsmaskin med behov att röra om och röra upp…
Visst har han en poäng, även om ”failed” är ett starkt eller rent av fel uttryck. Hur kan en WSB-förare som aldrig kört en MotoGP-hoj anses vara en ”failed MotoGP rider”…?
Nej, han har en åsikt och han generaliserar.och jag är lite förvånad! Är ni?
Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?.......Å andra sidan tror jag lika lite på att M Marquez har rätt förutsättningar som person/förare för att i likhet med Dunlop någonsin ta 21 TT-segrar. Även om han hade dedikerat sitt liv till det från barnsben.
......
/BG
Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?
Vad är det som skiljer förutom konsekvenser vid en krasch och betydligt varierande underlag?
Tack för svaret.Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.
/BG
Är det inte lite som rally/rallycross/formel1, det är typ olika sporter.Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |