Gymanläggningar i GBG

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel
Vet ju att många av människorna här tränar för att hålla sig kvar i skinnstället :p

Skulle behöva tips på var man kan träna? Jag vill kunna träna styrka i ett gym men även gå på gruppass som spinning och bodypump utan att behöva betala skjortan, är det nån som har nåt bra tips???

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Nu vet ju inte jag vart du bor men jag tränar på sportlife i frölunda.

När jag tecknade kontrakt för ett par månader sen kostade det 350:- i månaden.
Då ingår alla pass (Dom har allt) ,gym och dessutom får man sola hur mycket man vill.

Mycket trevlig personal också. Jag är grymt nöjd. :tummenupp

http://www.sportlife.se/frolunda/

Jonas

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Sportlife Almedal går jag på.. tror jag pröjsade 3000 för ett årskort inkl. allt, men det var något sorts erbjudande... underlättar om du säger vilket område du är intresserad av..

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
Kom å kör ett ben-pass med mig,, (Det är helt gratis)...
P.S,, men det är på egen risk....

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag kan säga såhär angående F&S... nu såhär i efterhand så anser jag själv att det va ganska korkat att välja det pga priset, dels för att det inte är så mycket billigare, och för att "kvaliteén" på gymmet är redigt mycket sämmre än de andra som man betalar lite mer för.

Det som gjorde att det blev F&S för min del, va att det låg nära. Då kommer iallafall jag iväg oftare. Samt priset.

å andra sidan, så är det ett litet syrefattigt gym, 1 maskin av varje (ca). Ingen vidare pepp att sitta på cykeln och titta ut över alla andra inne i rummet som tränar. Känns mest uttittat och jobbigt.

Där jag tränade med Farfar, kostade det ca 100 kr mer i månaden, visst det är dyrare. men fan vad det va värt de 100 kronorna!!! med tv på alla cyklar, 4-5 kanaler att zappa mellan. bra musik... många maskiner av varje samt att man slipper ta med sig lås varje gång.
DET är lätt värt de 100 kr extra i månaden, bara att avstå sista groggen på krogen 1 gång i månaden ;)

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel
Tack tack för alla tips :)
Jag bor på Hisingen men jobbar nere i Frölunda så var spelar egentligen inte så stor roll :) Har lyckats hitta motivation att ta mig iväg även om det är en bit att åka :) Och norrlänning som man är anser man ju att det är nära till allt som ligger hitanför Lerum typ :p

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Tyckte Olympic var bäst på den tiden jag bodde inne i Bün.
Stora rymliga ytor, stort utbud på fria vikter, viktmaskiner och motionsmaskiner, bra ventilerat och man blev tjenis med många. Det gäspades inte så mycket där, så motivationen tröt inte om man tittade ut från motionscykeln. Vill man hålla på med ngn form av aerobics eller skaffa barn att lämna in på barnpassning så finns det oxå.
Nu är ju det ett par årsen iofs så mycket kan han ändrats sen dess men jag rekommenderar ett besök.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tyckte Olympic var bäst på den tiden jag bodde inne i Bün.
Stora rymliga ytor, stort utbud på fria vikter, viktmaskiner och motionsmaskiner, bra ventilerat och man blev tjenis med många. Det gäspades inte så mycket där, så motivationen tröt inte om man tittade ut från motionscykeln. Vill man hålla på med ngn form av aerobics eller skaffa barn att lämna in på barnpassning så finns det oxå.
Nu är ju det ett par årsen iofs så mycket kan han ändrats sen dess men jag föreslår ett besök.

Olympic var bra men det är väl SATS numer men kvalitäten kan ju vara den samma för det.

Jag tycker Kristinedal är ok i gamlestan om man inte tränar mellan 17 och 19 för då är det kö till det mesta.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vet att det har nämnts i tråden men inget utförligt.

Gymnasium sisjön. Stort bra 2-3 uppsättningar av det mesta i gymet. ca 10 löpband, 6 roddmaskiner, cyklar och andra konstiga grejer. 2x Bänk, smith, och de flesta andra vanliga basik gymutrustning. Dubbelt av samtliga hantlar.

Stor spinningsal, 2 st gruppassalar. 150 resp 300 m2

395 kr / månad på autogiro vid 24 mån biningstid fick jag när jag började för 1½år sedan.

Alla konditionsmaskiner byttes under senaste året till nya grejer med tvskärmar. Hela tiden byts utrustning och inget är dåligt.

/Oskar

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...