Gymnasiearbetesundersökning

DonkeyBalz

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2023
Hoj
Ingen hoj för tillfället
Hej!
Jag skriver just nu mitt gymnasiearbete och har valt att undersöka användningen av Airbagvästar under motorcykelåkning. Jag uppskattar om ni tar några minuter och svarar på frågorna i förmuläret nedanstående, allting är anonymt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Undersökningen må vara annonym, men av mig ville den ha ett googlekonto IAF

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag skippar denna undersökning då det är nåt jävla vänsterskit där man ska identifiera kön först.

Tack men nej tack.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Msstänker att det mer eller mindre är krav från lärare nuförtiden.
Instämmer. Lärarkåren är vänster så det skriker om det. Inte ens när de blir misshandlade på arbetet av elever funderar de på om det kanske ska vara möjligt att få skicka ut eleven från klassrummet. Det kan ju faktiskt kränka förövaren ...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Instämmer. Lärarkåren är vänster så det skriker om det. Inte ens när de blir misshandlade på arbetet av elever funderar de på om det kanske ska vara möjligt att få skicka ut eleven från klassrummet. Det kan ju faktiskt kränka förövaren ...
Fast det är ju mer statens fel att lärarna inte kan skicka ut felknullade elever. Vevades runt en del på slutet av nittiotalet och den stökiga individens rätt till inbillning trumfade resten av klassens rätt till inbillning.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Lite beror det väl på att dom blir polisanmälda för minsta lilla tillrättavisning, och att rektorerna väldigt sällan är på lärarnas sida.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Håller med vad ni säger absolut men många av lärarna som man snackar med är ofta ultravänster.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå det där med att lärare inte vågar skicka ut elever som stökar, jag hade en snubbe jag gick i skolan med som hade smeknamnet kommunistlasse, enbart för att han alltid gick klädd i sovjetsoldatkläder. Han var inte kommunist, han bara gillade estetiken. Han fick som ultimatum av Arbetsförnedringen att han minsann skulle bli lärare annars skulle han inte få några pengar från akassan, BASTA.
Han var intelligent, och kunde faktiskt lära ut, men han ville absolut inte vara lärare, så han skrek, svor och hotade elever med stryk när de inte uppförde sig. HAr för mig att han handfast kastade ut ett par extra ouppfostrade snorungar. Han hotade också med att kasta mobiler som användes antingen extra hårt i väggen, eller ut genom ett öppet fönster. Och tror inte han någonsin behövde göra det.
Kort sagt, han sket fullkomligt i om han fick sparken. Hans klasser satt alla elever tyst, stilla och gjorde sitt jobb. De andra lärarna var förbluffade över hur han lyckades få alla elever att komma i tid, sitta stilla, hålla käten och göra sina läxor.

Så, jag tror att fjolleriskolan som pedagogerna hittade på under sent åttiotal och nittiotalet är en del av grundproblemet. Det behöver inte vara kadaverdisciplin, men läraren behöver vara aukltoritet och ges verktygen att faktiskt vara det.
Sedan kan vi återinföra särskolan för de som stör för alla andra. Deponi, helt enkelt. Och om föräldrarna har problem är det bara att säga åt dem att uppföstra de fleknullade ungarna.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Nu är du lite orättvis - den lärare som idag slänger ut elever eller är det minsta handgriplig (ex. tar ta i armen) kommer att bli hotad och anmäld både av elev o föräldrar, ingen - allra minst rektor - kommer att stötta läraren. De flesta rektorer är skiträdda att bli av med elever och därmed bli av med skolpengen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja när ungdomarna faktiskt visar intresse för MC-relaterade frågor redan i gymnasiet måste de självklart bibringas uppfattningen att MC-förare generellt är extremkonservativa stofiler som tror att standardiserade webformulär är bevis för att alla lärare egentligen är kommunister.

Där tappade vi kanske ytterligare någon eller några framtida motorcyklister. Well done!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Nu är du lite orättvis - den lärare som idag slänger ut elever eller är det minsta handgriplig (ex. tar ta i armen) kommer att bli hotad och anmäld både av elev o föräldrar, ingen - allra minst rektor - kommer att stötta läraren. De flesta rektorer är skiträdda att bli av med elever och därmed bli av med skolpengen.
Håller med till viss del, MEN det är väldigt mycket lärare och framförallt kvinnor inom lärarkåren som fortfarande försvarar vänsterns politik.

Haha jag börjar luta lite åt besserwisser hållet nu. Hehe

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...