Gymnasiearbetesundersökning

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ja när ungdomarna faktiskt visar intresse för MC-relaterade frågor redan i gymnasiet måste de självklart bibringas uppfattningen att MC-förare generellt är extremkonservativa stofiler som tror att standardiserade webformulär är bevis för att alla lärare egentligen är kommunister.

Där tappade vi kanske ytterligare någon eller några framtida motorcyklister. Well done!
Haha lugn och fin. Bättre att de lär sig att det bara finns två kön innan de börjar med motorcyklar. Allt har sin ordning.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ja när ungdomarna faktiskt visar intresse för MC-relaterade frågor redan i gymnasiet måste de självklart bibringas uppfattningen att MC-förare generellt är extremkonservativa stofiler som tror att standardiserade webformulär är bevis för att alla lärare egentligen är kommunister.

Där tappade vi kanske ytterligare någon eller några framtida motorcyklister. Well done!

Vad skrev du när du valde "övrigt"?

För att faktiskt tillföra något till tråden, i princip ingen använder väst med airbag i det stora hela och att fråga här är helt fel och kommer ge en skev bild av verkligheten.
Detta är ett forum för nördar där jag gissar att det är lite vanligare med den sortens teknikbögeri än det är hos den generella andelen motorcyklister.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Håller med till viss del, MEN det är väldigt mycket lärare och framförallt kvinnor inom lärarkåren som fortfarande försvarar vänsterns politik.

Haha jag börjar luta lite åt besserwisser hållet nu. Hehe
Håller med. De vettiga lärare som finns har inte många kollegor som stöttar dem.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Majoriteten av lärare är ju kommunister. :rofl Men jag håller med dig om att det var ju lite olyckligt att även den här tråden blev en politisk debatt.

Jag börjar tycka mig se liknelser med när jag var liten och gick i bastun på badhuset, där satt alltid ett par gubbar som gav intrycket att dom visste ALLT fast när jag blev äldre insåg jag att dom egentligen inte visste ett jävla dugg. Men där satt dom varenda jävla gång man kom och diskuterade politik, klagade och predikade åt varandra och alla som råkade komma in i bastun.

Den senaste tiden har sporthoj börjat kännas likadant, och jag fylls av insikten om att jag själv blivit en likadan gnällig gubbjävel.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Majoriteten av lärare är ju kommunister. :rofl Men jag håller med dig om att det var ju lite olyckligt att även den här tråden blev en politisk debatt.

Jag börjar tycka mig se liknelser med när jag var liten och gick i bastun på badhuset, där satt alltid ett par gubbar som gav intrycket att dom visste ALLT fast när jag blev äldre insåg jag att dom egentligen inte visste ett jävla dugg. Men där satt dom varenda jävla gång man kom och diskuterade politik, klagade och predikade åt varandra och alla som råkade komma in i bastun.

Den senaste tiden har sporthoj börjat kännas likadant, och jag fylls av insikten om att jag själv blivit en likadan gnällig gubbjävel.
Gör som jag, var passiv tills du faktiskt har något att bidra med som för saker FRAMÅT.

jag ska fylla i enkäten när jag hamnar framför en dator. Åldern gör att telefonfippel med formulär är en plåga.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
För att faktiskt tillföra något till tråden, i princip ingen använder väst med airbag i det stora hela och att fråga här är helt fel och kommer ge en skev bild av verkligheten.

Om vi ska föra tråden framåt vill jag påtala att vi faktiskt har ett svenskt företag - Autoliv - som ligger i den absoluta framkanten vad gäller utveckling av airbags för motorcyklar. Det kanske inte syns i marknadsföringen, men det är faktiskt deras teknik eller rent av deras prylar som blåser upp sig då MotoGP-förare kastar sig i grusfållan - oavsett vad det står på skinnstället...

Det kan därför finnas ett värde för studenten i att kontakta Autoliv direkt. Mitt i Hufvudstaden, mitt emot T-centralen, 08 - 587 206 00.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Om vi ska föra tråden framåt vill jag påtala att vi faktiskt har ett svenskt företag - Autoliv - som ligger i den absoluta framkanten vad gäller utveckling av airbags för motorcyklar. Det kanske inte syns i marknadsföringen, men det är faktiskt deras teknik eller rent av deras prylar som blåser upp sig då MotoGP-förare kastar sig i grusfållan - oavsett vad det står på skinnstället...
Vän av ordning undrar då försynt om MM93 har extra mängdrabatt hos företaget i fråga....?
:unsure:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
...så kan nollåttorna ringa tillbaka efter att dom talat med Vårgårda. ;)

Den officiella kontaktvägen lär fortfarande vara genom växeln på huvudkontoret på Klarabergsviadukten. Där i alla fall deras tekniske säljare för motorcykelprodukter såväl som innovatörer för nya motorcykelprodukter sitter.

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Den officiella kontaktvägen lär fortfarande vara genom växeln på huvudkontoret på Klarabergsviadukten. Där i alla fall deras tekniske säljare för motorcykelprodukter såväl som innovatörer för nya motorcykelprodukter sitter.

Bara lokalpatriotade mig lite.
Inte ens Racerdepån ligger kvar i Vårgårda längre.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Haha där kan vi verkligen ta varandra i hand :)! Har även jag drabbats av den insikten.

Grumpy Old Men!

Det är såklart lite roligt det också men risken är att det går över gränsen till otrevligt och det får det ju aldrig göra.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Grumpy Old Men...

...eller kort och gott vi blekfeta vita medelålders män som faktiskt betalar kalaset...

(bra uttryck att använda när radikaliserade youngsters blir för högljudda)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA