En fyrhjuling blir aldrig häftigt.
En permobil för folk som inte har mc-kort
Vinge? Det är ett schaktblad. Man fäller ner det med de där blåa hydraulcylindrarna som sitter under det. Sedan är det bara att börja skuffa omkring små grushögar.Snygg vinge
Rulla förbi den lokala korvkiosken och impa på fjortisarna eller?men annars tycker jag de va cool faktiskt skulle kunna tänka mig den när jag ska åka och köpa en liter mjölk
Det är kul att åka på tvären ÅXÅ!!
För att de skulle bli tunga, dyra och att man max "får" ha 25hk i en gatreggad quad här i sverige kanske? Plus att det i grunden är ett terrängfordon, och då betyder inte nödvändigtvis fler hästkrafter bättre egenskaper.Någon som vet varför de inte bara fläskar på med en 1000cc motor i fyrhjulingar direkt från fabrik. 200hk direkt! Sänker tyngdpunkten o gör dem till streetracers!
Tror de hade blivit poppis då! Dock hade man fått problem som hojförare att hänga på
Vinge? Det är ett schaktblad. Man fäller ner det med de där blåa hydraulcylindrarna som sitter under det. Sedan är det bara att börja skuffa omkring små grushögar.
Rulla förbi den lokala korvkiosken och impa på fjortisarna eller?
Så jävla ful!
Någon som vet varför de inte bara fläskar på med en 1000cc motor i fyrhjulingar direkt från fabrik. 200hk direkt! Sänker tyngdpunkten o gör dem till streetracers!
Tror de hade blivit poppis då! Dock hade man fått problem som hojförare att hänga på
Nej, en hojförare hade inte fått några problem att hänga på en quad med samma motor som motorcykeln. Quaden kanske skulle ha ganska hyfsat fäste i accelerationen. Men en quad kan också gå på bakhjulet om man vrider för snabbt på rullen. Och jag tar hellre en kurva i hög hastighet på asfalt med en mc än en quad.
Eftersom quads ofta körs av klåpare så kan man ju lätt tro det men med kompetenta förare på respektive fordon så slår quaden fyrhjulingen i kurvhastighet. Om det inte blir så smalt och knixigt att Quadens bredd börjar ge handikapp.
Kolla här t.ex
http://www.youtube.com/watch?v=qKKLd5sBSlY&feature=related
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha