Hälare på blocket ?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Ser ju ut att vara ungefär samma sak på i princip alla bilderna. Dessutom var det uppgivet att det fanns kvitto på alla sakerna. Att då hängas ut som hälare är väl lite magstarkt. Mig veterligen så är det inte brottsligt att vilja bli av med elektronik genom ett frekvent annonserande.
gladh

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
gladh skrev:
Ser ju ut att vara ungefär samma sak på i princip alla bilderna. Dessutom var det uppgivet att det fanns kvitto på alla sakerna. Att då hängas ut som hälare är väl lite magstarkt. Mig veterligen så är det inte brottsligt att vilja bli av med elektronik genom ett frekvent annonserande.
gladh

Jag får ihop det till ca 5 st olika TV-apparater och en jäkla massa olika stereoapparater och detta på 2 månader.

Så man kan nog klart säga att något är misstänkt om han inte då mot anförmodan säljer åt andra, vilket är "troligt".

EDIT: Hittade även 5 st olika videokameror

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
gladh skrev:
Att då hängas ut som hälare är väl lite magstarkt.
gladh

Självklart så kan man inte veta säkert, dock så skrev jag rubriken med ett frågetecken och hänger då inte ut personen som hälare utan slutsaten får man dra själv.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag har sett annonserna i över ett halvår nu men inte vågat ringa på dem. Kvitton kan vem som helst skriva, men de behöver inte vara något skumt.

Titta bara på alla "privata" bilförsäljare, jag blir så trött på dem. :6surkart

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
varför bry sig om hon / han påstår att det finns kvitton och det inte gör det vid själva affären så är det väll ett annat prisläge som gäller eller?

Mv. Oskar

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ja den där "Krystyna" har jag stört mig på länge nu, hon "spammar" ju hela blocket med sin skit. Någon borde mejla till blocket.se och be dem kolla upp henne.

Pali

http://www.e12.se
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Hojlös.....
Hmm...Om man läser texten (iaf gällande kamrerna) verkar det som att många utav prylarna är paj på ena eller andra sättet...

-canon uc-x20 hi8 ,mad laddare,fjärr,fungerar
bara uppspelning,den spelar inte in.Har du gamla
inspelningar då är den brå att spella upp
de.Pris 1200krdet går att lagga den.
-jvc gr-dvl mini dv md skärm,den är tråsig,man
kan lagga den eller använda som reservdes
objekt,pris 650kr
-panasonic nv-ds65 mini dv,tråsig,Reservdels
objekt,pris 750kr

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
hornet oskar skrev:
varför bry sig om hon / han påstår att det finns kvitton och det inte gör det vid själva affären så är det väll ett annat prisläge som gäller eller?

Mv. Oskar

Ja, om du inte har nånting emot att köpa stöldgods :rolleyes:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
hornet oskar skrev:

Mv. Oskar

Det är en principsak och moralfråga att inte köpa stöldgods. Hur roligt är det att själv råka ut för inbrott? Dessutom gäller en ny lag som gör att du som köper stöldgods inte lika lätt som förut kan hävda "god tro". :angel

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Det står ju faktiskt att man får en vecka garanti på tv-apparaterna så jag tror det är nån elektronikaffär som säljer för med tanke på priserna så verkar det ju inte vara några höjdarpriser som ger skäl till att tro att det är stöldgods.

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Blocket är bra på att hjälpa till att söka upp och banna oseriösa säljare annars, jag har fått bra hjälp av dom när en kille utgav sig för att sälja min arbetsgivares produkter till priser långt under våra egna, han försökte sen blåsa oss genom att kursa bolag och hålla på, då sökte dom reda på honom och slängde ut allt han höll på med.

Blocket blir nog glada om någon bara påtalar problemen, är ju svårt för dom att lusläsa allt annars ?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024