Hälsa med knuten näve?

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Sen är jag för gammal och svennig för att hålla på med sånt, men det gör inget för jag är asbra på en massa andra saker:)

Njae... Att du är gammal och svennig betyder egentligen bara att du börjar med det lite för sent, och att du gör det liiite fel, eller i aningens fel sammanhang - och att du ens gör det är en säker indikator på att dom coola redan gör något annat.

Edit:

...rent generellt hållet, alltså. Kafka är ju alltid aktuell.

Last edited:

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
...ja, för det dyker ju inte upp sådana trådar en 5-50 gånger om året på sporthoj... :glömdet

Jo, men det brukar vara senare på året, mitt i körsäsongen som folk börjar fundera över det.

Just nu är vi inne i "hjälp min blinkers blinkar för fort, för långsamt eller för svagt"
(aka: www.blinkhoj.com) och under vintern är det mer strypning av Hajabusor för A2 som gäller.

Var tid har sin charm...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo, men det brukar vara senare på året, mitt i körsäsongen som folk börjar fundera över det.

Just nu är vi inne i "hjälp min blinkers blinkar för fort, för långsamt eller för svagt"
(aka: www.blinkhoj.com) och under vintern är det mer strypning av Hajabusor för A2 som gäller.

Var tid har sin charm...

Inte att förglömma, oljetrådarna har dykt upp nu med. :hihi

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ööhhh, hälsa med knuten näve "Gearbox" !?.Förmodar att du menar att man ska låtsasboxas vid ett stop annars så är jag vilse i frågan.Om jag har rätt så är inte det lite väl barnsligt, eller !?.Mossade för övrigt på ett flertal hojåkare på årets premiärtur i Lördags när jag hämtade hem hojen efter vinterförvaring med öppen hand och farten uppe.Glad att jag inte försökte stånga av mina mötande hojåkare med knuten näve.Hade nog gjort riktigt ont.Men som sagt, det var nog inte så du menade. :crash

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske ska fistbumpa i luften,, dont you, worry about me!
breakfastclub-bender.jpg

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Jag tycker nog på tal om det vi borde komma på en bra nationell till en början, varning för möte med länsman!
Alltför många gånger har jag varnat me ljus o grejer o folk undrar va fan vill den idioten då?

Vad vore bäst. Blinka med ljusen o inte hinna med den fina hälsningen? Eller visa otydliga tecken med vantar?
Alla kan köra runt med tre olika skyltar!

Varning för blå man!
HEJ !!!
Du har punka!

Det finns ju erkända, vifta med ett finger i luften eller hålla upp två fingrar för att symbolisera de gamla saftblandarna på polistaken (två stycken).

Men jag tycker att "sakta ner"-tecknet (handflata mot marken, rör upp och ner) förstås mycket enklare av motparten.

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Kasta bacon på mottrafikanten, det förklarar ju tydligt att det finns grisar i närheten!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fick för mig att highfivea en sån där rödorange-randig flärp som står vid vägarbeten, jag hade fått för mig att dom borde vara lite mjuka av säkerhetsskäl. Det var den inte alls :crash

Mjaah, de är "mjuka" att köra på med bilar. :hihi

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Hoj
Obefintlig
Den generella tanken är väl att det är ett smidigare handslag/high five?
Det passar som ett hejande handslag, en high-five efter att något snyggt gjorts, ett hejdå m.m.
Vart kommer det ifrån? Inte en blekaste aning, men jag vet inte heller varför vi skakar hand eller gör high-five heller.

Vad gäller tecken för Farbror med stort f, som någon frågade efter, så var det lättare slag med knuten näve på hjässan som gällde under min moppetid. Jag har även sett det på andra håll, så jag har antagit att det är skapligt vedertaget.

Smagatusk

Guest
Vad gäller tecken för Farbror med stort f, som någon frågade efter, så var det lättare slag med knuten näve på hjässan som gällde under min moppetid.

När utdelades detta slaget du nämner? I mötande trafik? Vid ett vanligt samtal? Vid omkörning?

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Hoj
Obefintlig
Haha, det var såklart på eget huvud man slog ;) Glömde bort att jag var på Sporthoj där man ska misstolka allt som misstolkas kan :krama

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!