Hälsa på mc-förare?

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
RedBaron skrev:
2118508 Så är det har nere, alla hälsar på alla. Det förändras när man färdas norrut i landet.

[OFFTOPIC]och ibland är det läge att hälsa som i din avatar... :hihi [/OFFTOPIC]

Jag hälsar också på allt och alla. De flesta viftar tillbaka. De enda gångerna näven inte åker upp är när man håller på och ska svänga och måste använda labbarna till koppling och broms och allt det där. Då blir det en nick istället. :hej

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Klart man morsar!!!!!Roligast är väl om värsta chopper gänget kommer å ser sur ut!!!! Då vinkar jag ännu mer!!! :D :D :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hälsar gör jag...och som ngn skrev ovan så har jag oxo slängt ut armen i högre hastighet och hållt på att snubbla av hojen.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Hälsar på alla utom dom som kör bil med 2 hjul ... goldwing heter dom visst... airbag har dom också.

Dark_Messenger

Guest
Grundregeln är att heja på alla. Sen hejar jag på ett o annat moppefucko av bara farten men det bjuder jag på.

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Ogre skrev:
2118631 Hälsar på alla utom dom som kör bil med 2 hjul ... goldwing heter dom visst... airbag har dom också.

Kan jag inte förstå varför man inte kan hälsa på alla som kör hoj kalla det vad du vill

Men tycker det varit jävligt lite folk som hälsat tillbaka i år

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Hälsar på alla förutom de kriminella mc-gängen!

Men tycker att vissa återfallsknuttar i 50--årsåldern inte har fattat det där med att hälsa på andra mc.....eller kanske de inte vågar släppa styret :hihi

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Självklart

Morgue skrev:
2118368 Halloj!
Har i alla år undrat hur det funkar egentligen. Vissa hälsar, andra inte. Finns det några "regler" runt detta eller? Custom hälsar på custom, men inte off-road. Fighters hälsar inte på någon eftersom de är "outlaws-hårdingar". Nu har jag upplevt att många har "lämnat mig hängande" som ett miffo med handen i luften så jag har övergått till att bara hälsa om den andre hälsar först, hur många av er gör samma sak :confused: Är det i så fall ni som inte hälsar på mig och tänker ni samma sak - otrevlig j*vel som inte hälsar? :tungan
klart man hälsar.. lärde jag mig tom på körskolan :yoparty

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
EricMetal skrev:
2118703 klart man hälsar.. lärde jag mig tom på körskolan :yoparty

Hehe - det är nog den enda gången jag inte hälsar - just när jag ser det är övningskörning på gång.

Riktigt pinsamt om man får övningsköraren i diken för att han/hon försökt hälsa tillbaka :rodnar

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
cbxbert skrev:
2118512 jag hälsar , kardan upp en tydlig vink mvh cbx bert :tummenupp
fast det är som någon skrev pinsamt o sitta i bilen o morsa
(det hände mig när jag satt i en sj buss expressvarianten vinkade) :D

OK, men hur får jag upp min kardan, den sitter ju fast i hjulet... :va

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
Morgue skrev:
2118368 Halloj!
Har i alla år undrat hur det funkar egentligen. Vissa hälsar, andra inte. Finns det några "regler" runt detta eller? Custom hälsar på custom, men inte off-road. Fighters hälsar inte på någon eftersom de är "outlaws-hårdingar". Nu har jag upplevt att många har "lämnat mig hängande" som ett miffo med handen i luften så jag har övergått till att bara hälsa om den andre hälsar först, hur många av er gör samma sak :confused: Är det i så fall ni som inte hälsar på mig och tänker ni samma sak - otrevlig j*vel som inte hälsar? :tungan
Självklart hälsar jag. På allt och alla.
Det bästa är när småkids, barn vinkar. Fånig som man är så vinkar man lika energiskt tillbaka.

//simp

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Dregen skrev:
2118763 Hälsar ni när ni kör om en annan hoj också???

Då får man ju inte göra något annat än och vifta med tassen. :yoparty
Well, I dunno. Har aldrig kört om någon annan.. :rofl

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Tycker de flest hälsar på en.... Kul att se att vissa hälsar fast de ligger i 200 och de svänger som fan. Men ändå så kommer de upp en hand.. :yoparty

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
hehe

TukTuk skrev:
2118714 Hehe - det är nog den enda gången jag inte hälsar - just när jag ser det är övningskörning på gång.

Riktigt pinsamt om man får övningsköraren i diken för att han/hon försökt hälsa tillbaka :rodnar

jo men för att specificera mig: min körskollärare som också är sporthojsåkare berättade för mig att som mc åkare hälsar man alltid på varandra, dock kanske inte under övningskörningen eller uppkörning.

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Hälsar på alla. Hade kanske varit mer socialt att åka kromsläde. Då hade man hunnit inte bara vinka utan också diskutera vädret när man mött andra kromslädar..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln