Hälsa på mc poliser?

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
Hur många är det som hälsar på mc poliser? :hej

Själv har jag gjort det många gånger o det hälsar alltid snällt tebax.

Men sen när de stoppar en har man ju lust att ta tebax alla vinkningarna! :mad:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Hälsar alltid på dom (om man hinner se dom), oftast har man ju ändå gjort något "korkat" i trafiken, såsom glidit emellan köerna, kanske smygit om på "fel" sida i vår underbara huvudstads köfria trafik. Dom brukar oftast bara nicka och vinka, en "hytte" med handen en gång, men det förtjänade jag.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Träffar på Mc-poliser väldans sällan faktiskt
Har nog aldrig hälsat på nån...

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Jag brukar hälsa - min hoj och körstil är inte helt by the book så det är skoj att morsa på snutarna och se om dom reagerar... :rolleyes:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Jag brukar också alltid hälsa, men det är bara ungefär hälften som hälsar tillbaka.. Vad gör jag för fel Stavgren? :(

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Har rullat omkring drygt 2000 mil, 2 säsonger + denna, men har faktiskt aldrig mött en MC-polis :confused: .
Har inte mött många polisbilar heller, kanske 2-3 stycken, de verkar undvika mej och det tycker jag verkar klokt :p

Dock brukar jag hälsa på det mesta inkl. körskolehojar :hej

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag hälsar på ALLA som har en motorcykel mellan benen. Händer som tidigare nämnts att man råkar häsa på nån moppe men det är glömt efter ett par timmar

gasolmannen

Nytt nick - gasolis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1100R...utan vatten!!
Det var en civilare som hälsade på mig nu i veckan när jag
skulle ut på en större väg. Tyckte jag kände igen cykeln (bmw)
så jag smög upp bakom honom och låg där i typ 1 mil i
100-110. Såg att han spanade i backspegeln för att se om
jag skulle komma ångande :crash
Så håll utkik, dom kan komma i vilket skit som helst :fakta

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Mekus skrev:
Jag hälsar på ALLA som har en motorcykel mellan benen. Händer som tidigare nämnts att man råkar häsa på nån moppe men det är glömt efter ett par timmar

Jo, vi moppedister är ju livsfarliga att hälsa på :p

Jag menar, vi har ju inte alls samma intresse, så vad gör jag här då? Och mitt fordon har ju två hjul o motor med, men det har ju nite med saken o göra, det heter ju moppe, då går det bara inte o vinka... :p

Skämt o sido... Undra varför det blivit så, för farten, hmm, en väldigt trimmad moppe går ju nästan lika fort som en strypt 125...

Kanske för att många moppedister kör som idioter och sick-sackar mellan barn o tanter o hundar på gångvägar osv? Själv gör jag inte det, tycker det är konsatigt att man får köra där... Eller jag får inte det, har EU-moppe... eller kanske att många helt saknar trafikvett och inte kan specielt många trafikregler?

Eller är det för att "vi ungdommar" har dåligt rykte på nått sätt? Men återigen, det finns ju 125:eek:r?

Har nite kommit på varför det har blivit såhär ennu...men det är väll på nått konstigt sätt att det b ara är en "moope"...

Har faktiskt lyckats få en o hälsa tillbax, försöker lite ibland, endel bara blänger på mig... Han som hälsade var en trafikskolelärare...

Förlåt att det blev lite offtopic.. Tillbaks till ämmnet nu då.... Så har jag faktiskt aldrig mött en MC polis på mina 300 mil på två månader med moppen...

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
MRX_Martin skrev:
Skämt o sido... Undra varför det blivit så, för farten, hmm, en väldigt trimmad moppe går ju nästan lika fort som en strypt 125...

Men en 125a är en mc som man har tagit samma lapp för som för en "riktig" hoj. Och en 50cc är en moppe oavsett om du kör den i 30, 45 eller 100km/h (vilket du inte borde göra med tanke på hur instabila moppar är). Tro mig när du har skaffat hoj ser du skillnaden :cool:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vastrix skrev:
Men en 125a är en mc som man har tagit samma lapp för som för en "riktig" hoj. Och en 50cc är en moppe oavsett om du kör den i 30, 45 eller 100km/h (vilket du inte borde göra med tanke på hur instabila moppar är). Tro mig när du har skaffat hoj ser du skillnaden :cool:

Jag ser skillnaden redan nu, men undrar varför det är så... Jag har ju iaf tagit ett förarbevis...

Tycker det är helt sjukt att en 15 åring ska få åka moppe inne i stan utan nåra som helst trafikregler i huvvet...

Frågan är om moppar är så överdrivet instabila? klart att det skiljer... Nu menar jag crossmoppe då, dom är ju cälbyggda... Scootrar har man ju yp ingen kontroll på, dom är ju läskiga o åka på... Sånn skulle jag aldrig vilja åka på i 100 knyck...

Så det har då bara med körkortet att göra? Så jag med samma intresse får ändå inte komma in i "mc-världen"...?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Brukar hälsa med den obigatoriska polishälsningen (utsträckt långfinger), då hälsar dom glatt tillbaka med sina blåljus!. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...