MRX_Martin skrev:
Jo, vi moppedister är ju livsfarliga att hälsa på
Jag menar, vi har ju inte alls samma intresse, så vad gör jag här då? Och mitt fordon har ju två hjul o motor med, men det har ju nite med saken o göra, det heter ju moppe, då går det bara inte o vinka...
Skämt o sido... Undra varför det blivit så, för farten, hmm, en väldigt trimmad moppe går ju nästan lika fort som en strypt 125...
Kanske för att många moppedister kör som idioter och sick-sackar mellan barn o tanter o hundar på gångvägar osv? Själv gör jag inte det, tycker det är konsatigt att man får köra där... Eller jag får inte det, har EU-moppe... eller kanske att många helt saknar trafikvett och inte kan specielt många trafikregler?
Eller är det för att "vi ungdommar" har dåligt rykte på nått sätt? Men återigen, det finns ju 125r?
Har nite kommit på varför det har blivit såhär ennu...men det är väll på nått konstigt sätt att det b ara är en "moope"...
Har faktiskt lyckats få en o hälsa tillbax, försöker lite ibland, endel bara blänger på mig... Han som hälsade var en trafikskolelärare...
Förlåt att det blev lite offtopic.. Tillbaks till ämmnet nu då.... Så har jag faktiskt aldrig mött en MC polis på mina 300 mil på två månader med moppen...
En trimmad moppe är inte en moppe, även om den ser ut som en moppe och låter som en moppe så är det en oregistrerad motorcykel.
Den största anledningen som jag ser det till att många här "ser ner" på moppedister är:
1. SPORTHOJ.COM, inte sportmoppe, och inte sportbil.
2. Hur många här har inte sett/fått tvärnita för moppedister som mer eller mindre flyger fram på gator,trottoarer, gräsmattor mm utan att se sig om?
3. Den som aldrig sett minst 3 personer färdas på en moppe samtidigt: räck upp en hand
Men inte fan betyder det att ALLA mopedister är idioter, moppedisterna är trotts allt nästa generations hojåkare.
PS: Det jag nyss skrev kan verka lite kryptiskt, detta kan vi tacka kanal 5 för som sänder "Vem vill bli playboybrud" samtidigt som jag sitter och sporthojsurfar