Hälsa på mc poliser?

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
MRX_Martin skrev:
Jag ser skillnaden redan nu, men undrar varför det är så... Jag har ju iaf tagit ett förarbevis...

Med ser menade jag inte att du ser med ögonen det klarar nog en 3åring utan snarare känner skillnaden (viket du troligen också kommer att göra om nått år). Som sagt kör en mc och du kommer att tycka att din moppe woblar fram och saknar allt vad acceleration heter...
Det här kommer nog inte att få ligga kvar eftersom det blev lite OT men du kan ju PM om du vill fortsätta diskussionen.

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
MRX_Martin skrev:
Jo, vi moppedister är ju livsfarliga att hälsa på :p

Jag menar, vi har ju inte alls samma intresse, så vad gör jag här då? Och mitt fordon har ju två hjul o motor med, men det har ju nite med saken o göra, det heter ju moppe, då går det bara inte o vinka... :p

Skämt o sido... Undra varför det blivit så, för farten, hmm, en väldigt trimmad moppe går ju nästan lika fort som en strypt 125...

Kanske för att många moppedister kör som idioter och sick-sackar mellan barn o tanter o hundar på gångvägar osv? Själv gör jag inte det, tycker det är konsatigt att man får köra där... Eller jag får inte det, har EU-moppe... eller kanske att många helt saknar trafikvett och inte kan specielt många trafikregler?

Eller är det för att "vi ungdommar" har dåligt rykte på nått sätt? Men återigen, det finns ju 125:eek:r?

Har nite kommit på varför det har blivit såhär ennu...men det är väll på nått konstigt sätt att det b ara är en "moope"...

Har faktiskt lyckats få en o hälsa tillbax, försöker lite ibland, endel bara blänger på mig... Han som hälsade var en trafikskolelärare...

Förlåt att det blev lite offtopic.. Tillbaks till ämmnet nu då.... Så har jag faktiskt aldrig mött en MC polis på mina 300 mil på två månader med moppen...

En trimmad moppe är inte en moppe, även om den ser ut som en moppe och låter som en moppe så är det en oregistrerad motorcykel.

Den största anledningen som jag ser det till att många här "ser ner" på moppedister är:
1. SPORTHOJ.COM, inte sportmoppe, och inte sportbil.
2. Hur många här har inte sett/fått tvärnita för moppedister som mer eller mindre flyger fram på gator,trottoarer, gräsmattor mm utan att se sig om?
3. Den som aldrig sett minst 3 personer färdas på en moppe samtidigt: räck upp en hand :hej

Men inte fan betyder det att ALLA mopedister är idioter, moppedisterna är trotts allt nästa generations hojåkare.

PS: Det jag nyss skrev kan verka lite kryptiskt, detta kan vi tacka kanal 5 för som sänder "Vem vill bli playboybrud" samtidigt som jag sitter och sporthojsurfar

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Hightuned skrev:
Brukar hälsa med den obigatoriska polishälsningen (utsträckt långfinger), då hälsar dom glatt tillbaka med sina blåljus!. :tummenupp

Hehehe.... den kör jag bara till knuttar & moppedister :crash

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Hälsa på en morgonpigg MC-polis imorse 07.40.
Han stod vid vägkanten o sola!!!! =)

Men han var trevlig o hälsa tillbaka!

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
gasolmannen skrev:
Det var en civilare som hälsade på mig nu i veckan när jag
skulle ut på en större väg. Tyckte jag kände igen cykeln (bmw)
så jag smög upp bakom honom och låg där i typ 1 mil i
100-110. Såg att han spanade i backspegeln för att se om
jag skulle komma ångande :crash
Så håll utkik, dom kan komma i vilket skit som helst :fakta

HUr såga du att det var en civilare :confused: stod det "civilpolis" på stället kanske :rolleyes:

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Har hällsat en gång..
Han hälsade inte tillbaka..

Nu testar jah inget mer...

Finns det kvinliga mc snutar?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
MRX_Martin skrev:
Jag ser skillnaden redan nu, men undrar varför det är så... Jag har ju iaf tagit ett förarbevis...

Tycker det är helt sjukt att en 15 åring ska få åka moppe inne i stan utan nåra som helst trafikregler i huvvet...

Frågan är om moppar är så överdrivet instabila? klart att det skiljer... Nu menar jag crossmoppe då, dom är ju cälbyggda... Scootrar har man ju yp ingen kontroll på, dom är ju läskiga o åka på... Sånn skulle jag aldrig vilja åka på i 100 knyck...

Så det har då bara med körkortet att göra? Så jag med samma intresse får ändå inte komma in i "mc-världen"...?

Det märks att du inte kört nått större. Mopparna är INTE stabilt byggda om man jämnför med t.ex. en 125a. Testade en kompis Beta RR som gjorde nånstans mellan 70 å döden (för det känns som 180 på en sån där :skrämd ). Ligger å "pressar" lite på en kuvig väg och genom varje kurva känner man hur hela cykeln bara wobblar. Nej fy fan, jag stannade direkt och bytte tillbaka till min KMX som då kändes som ett ånglok på vägen.

gasolmannen

Nytt nick - gasolis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1100R...utan vatten!!
Mr. Fraghappy skrev:
Har du koll på alla civilpolishojars regnummer i ditt område eller är det så att du har blivit haffad av just den ;)

Nejdå jag har klarat mig än så länge :cool:
Och just denna civilare råkade jag känna igen :hej

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Kvinnlig MC-polis

Det finns minst en MC-polis som är kvinna, en något litet rund en, som kanske kan förväxlas med en man till kroppsformen. Hon är väl medelålders ungefär. Om hon vinkar eller inte, ja det framgick inte i det reportage som jag ganska nyligen (i år) läste om denna kvinna i en av våra MC-tidningar (minns inte vilken). Det framgick dock att hon var en hejare på att åka båge.

Själv vinkar jag aldrig om jag hinner konstatera att jag möter en skrothög (HD - no power, no brakes).

;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...