Hälsar ni på hojar ni möter?

Hälsar ni på hojar ni möter?

• Ja

Votes: 99 92.5%
  • Nej

Votes: 3 2.8%
  • Vissa typer av hojar

Votes: 5 4.7%

• Antal röstningar
    107

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Hälsar alltid på alla tills idag, blev tvungen att sluta. Kört på Öland idag och imponerande hur alla HD åkare hejar men tillslut gav jag upp. Annars hade jag fått heja nonstop, galet mycket HD i stora klungor överallt. Nu tycker säkert några HD åkare att jag var en idiot på sporthoj som inte ville heja. Brukar ju vara jag som gnäller på dom ?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Hälsar alltid på alla tills idag, blev tvungen att sluta. Kört på Öland idag och imponerande hur alla HD åkare hejar men tillslut gav jag upp. Annars hade jag fått heja nonstop, galet mycket HD i stora klungor överallt. Nu tycker säkert några HD åkare att jag var en idiot på sporthoj som inte ville heja. Brukar ju vara jag som gnäller på dom ?
Just det. Så varför inte sluta med denna märkliga ovana. Hojåkare har inte mer gemensamt med varandra än alla andra. Feta Hells Angels- banditer, snobbiga raceputtar eller Skogspecka på crosshojar - varför ska jag hälsa på dem?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Du skulle ha haft min uppfinning i dag, tejpa fast en annan gammal handske ovanpå din vänstra handske.

Då fladdrar den i vinden och hälsar på alla hela tiden

Bäverhyddan

Inte särskilt snabb, men njuter av varje minut!
Gick med
7 May 2022
Hoj
2021, Ducati, Scrambler Desert Sled
Just det. Så varför inte sluta med denna märkliga ovana. Hojåkare har inte mer gemensamt med varandra än alla andra. Feta Hells Angels- banditer, snobbiga raceputtar eller Skogspecka på crosshojar - varför ska jag hälsa på dem?

Jag har ju precis lagt mig till med ovanan, om jag möter en blårykande tvåhjuling i Roslagen så ska jag släppa styret och ge både honnör och en hälsning ?
Efter det kanske @Tammer Är hygglig och skrapar upp mig ur diket ?

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Fast hur ofta möter du 10 000 mc förare på samma plats, öland är smalt o kort.

Förutom detta event gör det mig glad när vi hälsar på varandra. Tycker det e trevligt.

Alla e vi olika. Jag blir i alla fall glad.

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Fast hur ofta möter du 10 000 mc förare på samma plats, öland är smalt o kort.

Förutom detta event gör det mig glad när vi hälsar på varandra. Tycker det e trevligt.

Alla e vi olika. Jag blir i alla fall glad.

Samma här hälsar alltid på hojåkarna man möter! En liten gest som kan göra någon annan glad är helt klart värt det

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Kör både HD och 80 talare, men ibland hinner man fan inte med att hälsa på allt och alla tyvärr.

Löfbergsblå

Medlem
Gick med
20 Apr 2022
Hoj
Yamaha FZ
HD-gubbs förvånade mig i dagarna med att inte hälsa. Har bara hört historier om att de är lite märkvärdiga men trodde inte på det, då.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Om man åker jänkare så blir det ju att man vinkar till andra jänkare helt klart då det oftast är folk med bilintresse som kör det. Inte direkt så jag hälsa på alla bmw jag möter när jag åker till jobbet

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vinkar också till andra jänkare nu efter vi skaffade Amerikansk bil. Härlig sammanhållning när man kör Tesla/jänkare ??

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Hejar på allt av MC och ofta på moped. En härlig tradition. De flesta utom skinnvästar brukar hälsa tillbaka ??

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Det är den där gamla devisen om att skinnvästarna inte kan släppa styret då det är svårt att köra en skottkärra med en hand osv..

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det är den där gamla devisen om att skinnvästarna inte kan släppa styret då det är svårt att köra en skottkärra med en hand osv..
Det beror vem som sitter i sadeln, det går att både hälsa och gasa hyfsat med en HD.
Körde tillsammans med en kamrat på en sidventilare för ett antal år sedan. Resten av våra kamrater hade klargjort väldigt noga att det bara skulle vara asfalterade vägar vi skulle köra. Våran färdledare "missade" att asfalten tog slut men fortsatte ändå i samma 90 - 100 som vi höll på asfalten. Krävde lite annan teknik än att bara använda hästkrafter för att sladda men när de tillverkades var de flesta vägar grusvägar så det var inte svårt att köra på grus hävdade han. :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka