Hämnd för våldtäkt

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
helt rätt om skyldig...

svenska rättsystemet suger svettig pung... om någon bryter sig in i min lägenhet, jag slår ner personen ifråga, då blir jag stämd och förmodligen fäld för misshandel.

nä fan... man ska först slå ner fanstyget, slänga ut jäveln på gatan, köra över helvetet med bil, sen supa sej full som fan o hävda man körde full o inte minns nåt.. då går man fri! :tummenupp

EDIT: Bättre straff vore om de 4:a männen hade våldtagit honom istället :hihi

Gringo_83 skrev:
"Våldtäkten ska ha skett i den 25-åriga kvinnan bostad i Kungsbacka." Var ju knappast så att kvinnan inte kände mannen om det skedde i hennes hem. Frågan är hur mycket våldtäkt det egentligen var.

frågan är hur mycket misshandel det egentligen var, han kanske sprang ut i skogen o skulle leka med pickan, sköt sej själv i knät, ramlade omkull o slog huvet i en tall?

Matin skrev:
Sen hämnas killen tillbaka...sedan kvinnan tillbaka...hm..var har man hört om sånt här tidigare :rolleyes:

Kvinnan ska dömmas hårt! (Om rättvisan finner henne skyldig...)

som tjejjen i Norrköping som blev överfallen av förmodligen samma person som våldtagit ett antal flickor, hon var lite duktig på kampsport, slog sig fri och kom därifrån... veckan efter blir hon överfallen i sin trappuppgång och får ett sönderskuret ansikte... det är rättvisa det! (OBS IRONI!)

//håkan

Tysken skrev:
Är det bara okej att skjuta misstänkta våldtäktsmän eller kan man skjuta folk misstänkta för andra brott också?

om tjejjen ifråga blev våldtagen av snubben ifråga så var det väl i hennes ögon inte direkt "misstänk" utan SKYLDIG

om nån våldtog min flickvän (eller för den delen nån av mina systrar)... skulle jag inte tveka många mikrosekunder på att göra livet mindre intressant att leva för den personen.

//håkan

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
juha01 skrev:
Jo, men domstolarna släpper ju inte folk för att jävlas med offren. Rättssystemet fungerar i regel mycket bra om man läser hela domarna och vad som krävs för att döma någon för ett visst brott. Det är väldigt sällan en privatperson orkar ta del av ett helt brott med alla dess delar. Förundersökningen lades nog inte ner i detta fallet bara för att det var kul, utan dom har nog en skälig orsak till detta.QUOTE]

Det som är fantastiskt :kocko är att om någon blir anklagad/dömd för misshandel, förföljelse, våldtäkt osv och offret flyttar till en hemlig adress och byter tel. nr så behöver den anklagade/dömde bara begära att få se domslutet. Där MÅSTE nämligen namn, adress och övriga uppgifter på båda parter stå. Svårare är det inte att få ut hemliga uppgifter och sen kan förföljelsen eller vad det nu varit fortsätta.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
pajo skrev:
juha01 skrev:
Jo, men domstolarna släpper ju inte folk för att jävlas med offren. Rättssystemet fungerar i regel mycket bra om man läser hela domarna och vad som krävs för att döma någon för ett visst brott. Det är väldigt sällan en privatperson orkar ta del av ett helt brott med alla dess delar. Förundersökningen lades nog inte ner i detta fallet bara för att det var kul, utan dom har nog en skälig orsak till detta.QUOTE]

Det som är fantastiskt :kocko är att om någon blir anklagad/dömd för misshandel, förföljelse, våldtäkt osv och offret flyttar till en hemlig adress och byter tel. nr så behöver den anklagade/dömde bara begära att få se domslutet. Där MÅSTE nämligen namn, adress och övriga uppgifter på båda parter stå. Svårare är det inte att få ut hemliga uppgifter och sen kan förföljelsen eller vad det nu varit fortsätta.

lite halvt OT.. hur får man reda på info om domslut? jag va med i ett domstolsärende som målsägare, men jag har inte fått nåra papper om va de bidde för dom , har gått ett år, kan va intressant att veta hur mkt villkorligt aset fick

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
heimdal skrev:
lite halvt OT.. hur får man reda på info om domslut? jag va med i ett domstolsärende som målsägare, men jag har inte fått nåra papper om va de bidde för dom , har gått ett år, kan va intressant att veta hur mkt villkorligt aset fick
Du borde fått en kopia på domslutet skickad till dig, men jag skulle tro att det räcker med att du kontaktar åklagarmyndigheten och begär en. Borde inte vara något bekymmer eftersom du var målsägande i fallet!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Chris Ash skrev:
Idiotin vet verkligen inga gränser på detta forumet.
idioti är ett starkt ord men jag är nästan böjd att hålla med dig. Det borde inte skada om folk tänkte efter vad det är för ett samhälle de propagerar för.
Å innan "maffian" kommer: Jag har varit ihop med en tjej som blev våldtagen men kan aldrig accpetera ett rättslöst samhälle för den sakens skull.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Herregud vilka retards det finns här på SH, man slutar ju aldrig att förvånas, det är nästan kul.

Alla ni som skrivit "om han är skyldig, helt rätt" och så vidare, hur vet ni att det inte istället var så att tjejen ogillade killen av någon anledning (misslyckad knarkaffär som gick fel, hatad f.d pojkvän som tog hunden vid separationen, eller vad fan som helst), fejkade ett våldtäktsåtal och sedan när det lades ner bad sina gangstervänner att misshandla och skjuta honom?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Våldtäkt är allså okej att hämnas med grov misshandel? Vilka flera brott kan man ordna med engång utan att blanda in småsaker som polis, domstolar och rättvisa?
Är det MattEs beskrivning ovan som gäller eller?

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
Hojlös...
sgtpepper skrev:
....hur vet ni att det inte istället var så att tjejen ogillade killen av någon anledning (misslyckad knarkaffär som gick fel, hatad f.d pojkvän som tog hunden vid separationen, eller vad fan som helst), fejkade ett våldtäktsåtal och sedan när det lades ner bad sina gangstervänner att misshandla och skjuta honom?

Detta var precis vad jag som slog mig oxå när jag läste artiklen..
"han lurades med på en biltur" står det.. om det nu vore en som våldtagit flickstackarn skulle han väl inte följt med på en bilfärd. :va

Men det är ju bara spekulationer från min sida.

Var det nu så att han var skyldig så behövde han en åtutning men detta gick lite väl långt..

Gabor

Guest
bonny skrev:
idioti är ett starkt ord men jag är nästan böjd att hålla med dig. Det borde inte skada om folk tänkte efter vad det är för ett samhälle de propagerar för.
Å innan "maffian" kommer: Jag har varit ihop med en tjej som blev våldtagen men kan aldrig accpetera ett rättslöst samhälle för den sakens skull.

Vad gjorde du när du fick reda på att din tjej blivit våldtagen?
eller var det något som hänt tidigare innan ni träffades ?
Om det skulle hända idag och du fick reda på att att förövaren går fri, din tjej bilr helt nojig och erat gemensama liv inte fungerar ......vad gör du då.??

ska jag gissa att den svenska flatheten är ett faktum å du bara låter saken bero å inte göra något åt saken själv,.......

Boije skrev:
Detta var precis vad jag som slog mig oxå när jag läste artiklen..
"han lurades med på en biltur" står det.. om det nu vore en som våldtagit flickstackarn skulle han väl inte följt med på en bilfärd. :va

QUOTE]

Det kan vara så att hon inte var med när han lurades med...

Sen så står det ingenstanns heller om all bakgrund till varför målet lades ner.

Var han oskylldig, ok. Då är det hela för jävligt.....men Hon vidstod förmodligen sin version av den påstådda våldtäkten för att inte förlora ansiktet inför alla som visste att hon anmält en sådan. det finns ett otal sådana fall. Tjejen går med på sex, ångrar sig efteråt av någon anledning, anmäler, åså är hela ruljansen igång.....

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
pajo skrev:
juha01 skrev:
Är du helt säker på detta? :confused: Sitter just nu och läser en dom där det står:
Målsägande: se DOMSBILAGA 5 ( sekretessbelagd)
Så inte hittar jag någon adress här mer än till deras respektive advokat. Och ingenstans i domen tituleras dem med annat än ett nummer...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bonny skrev:
Är du helt säker på detta? :confused: Sitter just nu och läser en dom där det står:
Målsägande: se DOMSBILAGA 5 ( sekretessbelagd)
Så inte hittar jag någon adress här mer än till deras respektive advokat. Och ingenstans i domen tituleras dem med annat än ett nummer...

Det låter som en typisk fikarumsmyt "Du vet Bosse så här ÄR det! Är det inte förjävligt". Det vore ju synnerligen korkat att ordna upp med hemliga adresser och ny identitet osv när det bara är att ringa ett samtal för att sabba allt.....

Men någon som är bevandrad inom området kan säkert reda ut vem som har rätt och vem som har fel.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
tassen skrev:
Vad gjorde du när du fick reda på att din tjej blivit våldtagen?
eller var det något som hänt tidigare innan ni träffades ?
Om det skulle hända idag och du fick reda på att att förövaren går fri, din tjej bilr helt nojig och erat gemensama liv inte fungerar ......vad gör du då.??/QUOTE]
Vi var tillsammans när det hände och svaret är enkelt: jag blev förtvivlad och förbannad! Å givetvis fick jag tankar om hämnd även om det strider mot allt jag står för. Fast jag hoppas och tror att jag inte skulle tagit "lagen i egna händer" (konstigt uttryck för att bryta lagen...) mer än i extrema fall, typ om jag hade mött han och han kommit fram till mig och skrattat åt mig eller liknande. Misstänker att det skulle brustit då, men anser trots det att hämnd inte är en bra lösning.
Just där och då var jag dessutom mer fokuserad på flickvännen och hur hon hade det. Om jag får välja mellan att springa runt på stan och leta efter en kriminell eller hjälpa min tjej så är valet enkelt!
Vad gäller den andra delen av frågan om inte vårt gemensama liv skulle fungerat, vilket det inte gjorde, har jag svårt att se att lösningen på det problemet skulle vara att skjuta honom i knäskålarna...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...