Hämnd på lasern

Markus Thorén

Ny medlem
Gick med
31 May 2003
Hoj
Honda CR250
gthyni skrev:
I Sverige måste föraren identifieras så det funkar inte här,
inte än iaf.

Tycker det verkar som att de skickar böterna till den som är ägare på bilen. Min mor fick böter hemskickat till sig fast en kompis till mig kört bilen. Hon skrev in ett brev där hon nekade till fortkörning, 2månader senare fick hon ett brev hem om att hon skulle infinna sig på station... Hon ringde upp polisen och de ursäktade sig för sitt misstag för att sen ringda upp mig för att fråga om jag visste vem som kört. Vi slapp dock betala eftersom jag hade ingen aning om vem som körde bilen…

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Om din bil registreras för fortkörning vid kameraskåp/kamerabil så skickas ett bötesföreläggande hem till dig om du står som registrerad ägare. Om du då nekar så måste de kunna säkerhetsställa förarens identitet och i Sverige har vi inte skyldighet att berätta vem det var som körde.
Och skulle polisen själva neka till fortkörning, det låter inte så troligt när de säkert vill föregå med gott exempel :)
Angående gott exempel så är det svineri det de sysslar med på vägarna ibland. Jag kom ifatt en klunga med 20-25 bilar som alla körde 110. Själv låg jag på stadiga 150 och brände om och fick syn på att det låg en polis längst fram och ingen hade vågat köra om :( Då var det lite sent att bromsa men jag klarade mig :tummenupp
Gör de så för att de retas eller för att de just ska föregå med gott exempel :va

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Blue skrev:
Jojomen! Hallandspolisen har en grön VW transporter med kamera i ena bakfönstret, har sett den flera gånger i Halmstad/Laholms området!

Den har jag suttit i, med körkort när jag gick in, och utan när jag gick ur :rolleyes:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
i västerås har dom en kameraskåpbil som dom använder flitigt. min tjej blev fotad av den tex. jag körde alldeles för fort med min bil där hela tiden och jag hade ALLTID en zorromask på mig som jag köpt på br-leksaker. tyvärr så lyckades jag inte åka förbi den nån gång. hade varit kul :D

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Blue skrev:
Jojomen! Hallandspolisen har en grön VW transporter med kamera i ena bakfönstret, har sett den flera gånger i Halmstad/Laholms området!

Karlskrona polisen har en buss som dom ställer vid vägkanten, otroligt obehagliga då dom alltid byter plats och tidpunkt.

Mawerick

nu även turboladdad version
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Hayabusa
gthyni skrev:
I Sverige måste föraren identifieras så det funkar inte här,
inte än iaf.
om inte jag missminer mig så är de nya reglerna att kan inte föraren identifieras och ägaren till bilen inte vill uppge vem det e som kör så får ägaren böteslappen.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...