hämnd?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Gå dit och be att få pengarna. Annars säger du att du skall gå till skatteverket och prata med dem. Då får han förutom de pengarna du ska ha betala 60% till i skatt.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
http://www.sac.se/index.php//ls/umeaa/sommarkampanj många tips och råd. Snacka med dom även om du inte är medlem, de där syndikalisterna brukar kunna piska upp en ordentlig storm med blockader och grejer och få rätt mot arbetsgivare, kontrakt eller ej.

annars borde snubben lystra till hotelser om myndigheter. Krögare är ett ljusskyggt släkte som tror de kan betala lön lite hur de vill. Om du känner några hojåkare på krompråm så kan du ju be dem rulla upp med baseballträn, sen är saken biff.

Last edited:

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Vänta nu snorungen e på praktik o har jobbat jag menar latat sig en vecka som han säger själv.

Fan ska han ha pengar för :va

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Vänta nu snorungen e på praktik o har jobbat jag menar latat sig en vecka som han säger själv.

Fan ska han ha pengar för :va

För att han fråga om jag kunde jobba medanär det han var på bröllop och inte är det mitt problem att han tog in fler än han behövde :O hade gärna tagit dem andra jobben jag nekade till för att jag skulle jobba på den där "restaurangen".. och han sa att nej vadå du hade ju bara haft praktik här när vi kom överens om att jag skulle ha 150krh ?

http://www.sac.se/index.php//ls/umeaa/sommarkampanj många tips och råd. Snacka med dom även om du inte är medlem, de där syndikalisterna brukar kunna piska upp en ordentlig storm med blockader och grejer och få rätt mot arbetsgivare, kontrakt eller ej.

annars borde snubben lystra till hotelser om myndigheter. Krögare är ett ljusskyggt släkte som tror de kan betala lön lite hur de vill. Om du känner några hojåkare på krompråm så kan du ju be dem rulla upp med baseballträn, sen är saken biff.

tack tack ^^

Solid snake

Guest
Vad fick du göra på jobbet då? Det undrar man eftersom du ska ha 150kr/h.

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
Vad fick du göra på jobbet då? Det undrar man eftersom du ska ha 150kr/h.

göra en 2 rätters buffé och sen se till att allt fanns .. städa köket innan vi stängde och sen gå hem vid halv två två, skulle inte göra det för mindre än 150krh.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
150 riksdaler!! Kära hjärtanes, allt det för lite fruntimmers-sysslor. Baka tigerkaka och peta naglarna och spela krångligt krypto på rutigt matsalsbord. Jättejobbigt att passa lite rotstuvning i plåtkastrull och utveckla nordsvensk stressmage. Nejdu grabben. På min tid var jag fan överlycklig av att få möjlighet att krypa runt i shorts och spika ful-hönshus i 67 graders juli-hetta i ett nässelsnår med skrubbade knän och gråten i halsen för 23 kronor i timman.

/farbror

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
göra en 2 rätters buffé och sen se till att allt fanns .. städa köket innan vi stängde och sen gå hem vid halv två två, skulle inte göra det för mindre än 150krh.
då borde du insett att något var skummt, om du skulle fått 150 spänn/timme för det arbetet menar jag..

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Han märkte väl att du hade lite taskiga åsikter om nysvenskar så du fick vad du förtjänade.

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
150 riksdaler!! Kära hjärtanes, allt det för lite fruntimmers-sysslor. Baka tigerkaka och peta naglarna och spela krångligt krypto på rutigt matsalsbord. Jättejobbigt att passa lite rotstuvning i plåtkastrull och utveckla nordsvensk stressmage. Nejdu grabben. På min tid var jag fan överlycklig av att få möjlighet att krypa runt i shorts och spika ful-hönshus i 67 graders juli-hetta i ett nässelsnår med skrubbade knän och gråten i halsen för 23 kronor i timman.

/farbror

Samtidigt som du bodde i ett korrugerat plåtskjul som höll över 140 grader på sommaren och neråt -25 på vintern? Det är ett skit, been there done that. Slutadé sommarjobba efter det.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Så länge båda fuskar å fifflar förtjänar iofs ingen av er någon sympati från min sida.

Samma gäller då för den Saudiska kvinnan som mot bättre vetande sysslade med olovlig körning? No sympathy...? :gnissla

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
då borde du insett att något var skummt, om du skulle fått 150 spänn/timme för det arbetet menar jag..

Och vad menar du med det ? att det är a piece of cake att göra en 2 rätters buffe? :p som sagt så kommer jag att få mina pengar på ett eller annat sätt... hehe

Han märkte väl att du hade lite taskiga åsikter om nysvenskar så du fick vad du förtjänade.

jo efter det här har jag nog ändrat åsikt ...

I rest my case...

LOL ;)

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Och vad menar du med det ? att det är a piece of cake att göra en 2 rätters buffe? :p som sagt så kommer jag att få mina pengar på ett eller annat sätt... hehe

Det jag menar är att du borde insett att det var något skummt om du skulle få 150 kr/h, som "outbildad" och ny i branshen, för att göra något som kallas "2 rätters buffe":)

Som du själv säger, du han klart jobbet på ingen tid alls, och satt bara och slappade sen!
Det får man inte 150kr/h för, inte inom resturang iaf..

Apriliabruttan

You want some, Get some!
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Aprilia RSV R 08:a (SÅLD)
visst, han har gjort fel. fy på honom. men hans arbetsgivare som uppenbarligen försöker fiffla åt sig en gratis veckas arbete gör väl ändå ännu mer fel? iallafall enligt mig.

iväg med dig och kräv pengarna av honom:tummenupp får du dem inte finns det säkert nåt roligt du kan hitta på med hans bil/fru/dotter...:gnissla

*ASG* HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!! KLOCKRENT!!!!!!!!!!!!!!!! :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Så du blev blåst på dina svarta, oskattade pengar..... Stackars, stackars, stackars dig!

Ja det är väl nästan lika illa som att bli blåst på de pengar man tvingas skatta då de förvaltas i form av Landstinget, obefintlig komunikation mellan samtliga parter i statligt drivna projekt, löner till folk som jobbar stenhårt med att få till lag på cyckelhjälm, mm.

Givetvis inte lika illa för i det senare är man på samma sätt blåst men har ingen möjlighet till rättvisa annat än att lämna in en lapp en gång vart 4:e år.

Varför skulle det vara det? :va

Så länge båda fuskar å fifflar förtjänar iofs ingen av er någon sympati från min sida.

Men "Åsa, Sten-åke och Gunilla" på Landstinget, nånstans som står med hånleénden och torkar sig i arslena med dina surt förvärvade hundingar du enlig lag tvingats betalla har du 100% sympati för?

Oftast är du väldigt bra gubbekorv men detta var konstigt även om Jag själv inte har specielt stor sympati för trådskaparen heller men det är bara för att jag är en vedervärdig människa.

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Precis, jag ser inga skillnader på lagstifning baserad på religös grund och övrig lagstiftning! :rolleyes:

Nu vet jag inte om du är allvarlig eller inte...

Är lagstiftning baserad på religiös grund mindre viktig än "övrig" lagstiftning? "Lagar baserade på religiös grund" inkluderar väl även förbud mot månggifte och andra lagar som kan härledas till det heliga äktenskapet mellan en man och en kvinna? För att inte nämna alla lagar som kan härledas till de 10 budorden...

:va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...