Hämta ickestartande hoj

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Känner ni till någon firma i sthlm som hämtar hojar som strejkar, jag skulle iväg till jobbet nu på morgonen, och min hoj vägrar att starta, först tände den lite men sen dog den och ville inte tända fler gånger, nån som vet någon firma eller vad jag kan göra?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Prova att putta igång den. Funkar inte det så får du välan ta in batteriet och ladda det. Tanka, kanske?

MC-proffsen i Hägersten är kanske inte Suzuki-auktoriserade, men de ligger ju närmast. På Dirtbike i Hägersten finns det en grymt kompetent mek också. Han gör vad som helst för pengar. :)

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Mattias skrev:
Prova att putta igång den. Funkar inte det så får du välan ta in batteriet och ladda det. Tanka, kanske?

MC-proffsen i Hägersten är kanske inte Suzuki-auktoriserade, men de ligger ju närmast. På Dirtbike i Hägersten finns det en grymt kompetent mek också. Han gör vad som helst för pengar. :)

Tanka behöver jag förvisso göra, men det finns gott med soppa i den iaf...Men jag får väl se om jag kan få tag i nån...det är ju liiite surt när det inte funkar som det ska...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
MiZou skrev:
Känner ni till någon firma i sthlm som hämtar hojar som strejkar, jag skulle iväg till jobbet nu på morgonen, och min hoj vägrar att starta, först tände den lite men sen dog den och ville inte tända fler gånger, nån som vet någon firma eller vad jag kan göra?

Drar den runt på startmotorn? Luktar det bensin? Är det så den inte drar runt på startmotorn alls, så kan man nog putta igång den, så kanske den går ett tag, beroende på hur fräscht batteriet är och om det tar laddning, men drar den runt utan att starta kan det vara ett annat fel.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
sporTlovEr skrev:
Drar den runt på startmotorn? Luktar det bensin? Är det så den inte drar runt på startmotorn alls, så kan man nog putta igång den, så kanske den går ett tag, beroende på hur fräscht batteriet är och om det tar laddning, men drar den runt utan att starta kan det vara ett annat fel.

Det kommer en firma som hämtar hojen, men det verkar som att startmotorn försöker dra runt...får väl höra sen vad felet var...

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Tjejens farsa hade samma problem när vi skulle ut o åka. En morgon ville den inte starta bara. Man hörde bara klicket från relät och det var knappt att belysningen orkade. Men det var en cell som hade rasat i batteriet helt enkelt.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Akrylamid skrev:
Tjejens farsa hade samma problem när vi skulle ut o åka. En morgon ville den inte starta bara. Man hörde bara klicket från relät och det var knappt att belysningen orkade. Men det var en cell som hade rasat i batteriet helt enkelt.

hur som helst kom killen från mc-firman och testa att trycka på "start" och VROOOOM så hoppade den jävla motorcykeln igång, jag hade testat 15 minuter innan och då funkade den absolut inte...skapligt pinsamt, även om jag är en rookie så hade jag testat massor med grejs för att den skulle starta, men av någon anledning så startade den inte förrän herrn från mc-firman kom, då ville den starta...det var iofs bra för då kunde jag dra ut och åka! det bästa av allt var att det inte kostade en spänn!!! :banana

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Honda vfr 750f 1988
Ta dig en titt på laddningsrelät min -97 vtr la bara av efter en film inspelning,den va sten dö men efter en ca 20minuter drog den iväg som vanligt.ett tipps från Härnösand, :yoparty hoppas hojen håller :yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024