Hämtade hem Pärlan...

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
från verkstaden och hon gick som... ja fan så jäkla mycket bättre :D Blev så mycket mer körglädje!

nytt drivpaket gjorde henne som ny! kostnaden sas bli 3500kr men det blev bara 2040kr HELT KLART värt varenda krona :D

hade jag vetat att hon skulle bli så här "ren" i körningen så hade jag bytt det för 2 år sen när jag köpte pärlan :D

så nu är drivpaket och packboxar bytta (de som jag fick liten påpekande på besiktningen för 2 år sen). Pärlan ska besiktas till veckan och bör gå igenom utan anmärkning...hoppas jag ;)

jetson

Guest
Jepp, blir mycket mjukare växlingar osv :tummenupp mindre skrammel om man haft en sliten kedja/drev

Ibland räcker det att sträcka kedjan för att märka stor skillnad (polarn hade kedjeslack på ca 70mm:gnissla innan jag spände den åt han)

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Jepp, blir mycket mjukare växlingar osv :tummenupp mindre skrammel om man haft en sliten kedja/drev

Ibland räcker det att sträcka kedjan för att märka stor skillnad (polarn hade kedjeslack på ca 70mm:gnissla innan jag spände den åt han)

vet att tänderna på kuggen var nötta och när de bytte packboxarna skulle kedjan spännas men de tyckte inte det var nån bra idé då det var så slitet och ja jäklar vad hon har liksom skramlat och rasslat när man växlar (nästan så man fick ångest av att höra eländet..trodde att det skulle vara så :/)
och nu..fan så sjukt bra hon går..ja hon är ingen räser men idag kändes det i alla fall som hon gick snabbare än vanligt hehehe :D

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
shbladetnew.jpg

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
HAHAHA :D älskar SH-bladet - även jag har råkat ut för det om man nu grundar en tråd som inte alla tycker är tillräckligt läsvärd så får man hålla i hatten!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!